Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Als ik stil sta en ik heb de auto in z'n vrij staan, dan hoor ik een tikkend geluid onder de auto vandaan komen. Maar als ik het koppelings pedaal intrap dan is het geluid weg. Onder het rijden heb ik geen last van dit tikkende geluid.

Wat zou dit kunnen wezen, versnellingsbak kappot of koppelings platen die versleten zijn??

En wat is de prijs van zo'n reparatie ongeveer.
Anonymous

Hoi,

Daar heb ik ook last van bij m'n GTT. Heb ook geen idee waar het vandaan komt, tikt onder het blok richting versn.bak. M'n koppelingsplaten zijn zeker weten nog goed, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. Wel typisch wanneer je je koppeling indrukt, het tikkend geluid weg is.

Mzzl.
frank_williams

dit heeft hier al eens gestaan, robertdb wist wat dit kan zijn als ik me niet vergis.
robert

vaak is het tikkend geluid een licht ratelend/rammelend/geraas geluid. Dat komt dan door de speling tussen de tandwielen. Is normaal.
Maaarr als je motor wat onregelmatig stationair loopt dan rammelt de speling van de ene naar de andere kant. Dat hoor je. Als je de koppeling intrapt staan de assen stil, duzz valt er ook nix meer te rammelen.

Voor de zekerheid: check effe je oliepeil van de bak.
Anonymous

Kan zo iets veel kwaat, is het erg.

Of is het alleen maar een irri geluid. Dan kan ik er mee leven, maar eerst deed hij dat niet.
robert

het oliepeil (if te laag) wel,

het irri geluid is alleen maar irri.
Heb ik bij men 205 opgelost door iets hoger stationair rpm bij zoveel mogelijk (van mr. apk) CO. Duzz em zo regelmatig te laten lopen.
Anonymous

Mischien een domme vraag maar hoe meet ik het peil van de olie van de versnellings bak.
robert

*doorgaans* zitten er 2 pluggen in een bak.
De laagste is de aftapplug - afblijven.
Opzij zit er nog een, de vulplug.
Er zit genoeg in als het niveau tot aan die plug staat.

oja: en vullen lukt dus nooit omdat je er niet bij kan met je kan.
dat doe ik dan door er van boven een slangetje in te steken, en bovenop de slang een trechtertje. Dan veel geduld hebben. Van tevoren de olie warm maken help wel.(paar uur op de CV radiator zetten thuis)

[ This message was edited by: robert on 2002-04-19 13:40 ]
Anonymous

Bedankt!
Zal ff m'n oliepeil checken.
[ This message was edited by: Mike GTT on 2002-04-19 14:58 ]
Anonymous

Ook bedankt namens mij, hopen dat dit het is.
Arjen

Het kan ook heel goed het druklager van je koppeling zijn. Dan stopt het geluid ook als je de koppeling intrapt.
Anonymous

Wordt weer een dure waarschijnlijk. En ik wou deze maand nog wel ICE gaan kopen. :sad:
Arjen

Met een rammeld druklager kan een auto echt heel oud worden, hoor. Oftewel kopen die ICE!
Steven
Car: M536

Idd, dan hoor je em ook nog een tijdje uitrammelen omdat je drukgroep nog ff doordraaid.

Maar ik zou toch ff uitsluiten dat het die assen niet zijn.
Anonymous

Arjen schreef:Met een rammeld druklager kan een auto echt heel oud worden, hoor. Oftewel kopen die ICE!
Ik dus nu voor een grote beurt naar de garage geweest, de man daar zij dat het eigenlijk geen kwaat kon. :)
Plaats reactie