Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Abel
Über-Spammer

On 2002-04-18 16:16, RickGT TURBO wrote:

Ik heb voor mezelf al een pen gekocht. Hadden ze gewoon op voorraad bij Mr Renault. Maar na het even keken te hebben heb ik het gelijk maar opgegeven.
Want volgens mij zit de speling op het stuk metaal dat aan het frame gelast is. Dus nieuwe pen zou niks oplossen.
En nieuwe pen er in jassen is vervelend werk. Zelfs met zo een stukkie gereedschap is het nog klote werk.
Laat me even weten hoe het jouw vergaat...
Ik ga denk ik aan een maatje van me vragen die bij een auto schade bedrijf werkt of hij dat gereedschap heeft. Als ik dat een dagje mag lenen dan kunnen we wel het tegelijker tijd proberen te doen... Moet je wel effe langs komen :smile:

Hmm ik wist het wel toe ik die auto bekeek. ik zij het al tegen tim en z'n pa die schanieren zijn "uit gelubbert"

IK bedacht voor me zelf als je daar nu een grotere boor (10 mm of 8mm) doorheen jast en ook de zelfde boor door het gat in de deur jast en daar een mooie stak zittende bout in stopt. een lange zodat hij niet over het schroefdraad schaniert en er iedere paarmaand een drupje olie op gooit kan er ook weinige aan fout gaan...

maar als het gat ovaal is geworden van de frame. tja wie zegt dat de gaten op de zelfde plek komen.
RickGT TURBO
Contacteer:

On 2002-04-19 09:58, Abel wrote:
On 2002-04-18 16:16, RickGT TURBO wrote:

Ik heb voor mezelf al een pen gekocht. Hadden ze gewoon op voorraad bij Mr Renault. Maar na het even keken te hebben heb ik het gelijk maar opgegeven.
Want volgens mij zit de speling op het stuk metaal dat aan het frame gelast is. Dus nieuwe pen zou niks oplossen.
En nieuwe pen er in jassen is vervelend werk. Zelfs met zo een stukkie gereedschap is het nog klote werk.
Laat me even weten hoe het jouw vergaat...
Ik ga denk ik aan een maatje van me vragen die bij een auto schade bedrijf werkt of hij dat gereedschap heeft. Als ik dat een dagje mag lenen dan kunnen we wel het tegelijker tijd proberen te doen... Moet je wel effe langs komen :smile:

Hmm ik wist het wel toe ik die auto bekeek. ik zij het al tegen tim en z'n pa die schanieren zijn "uit gelubbert"

IK bedacht voor me zelf als je daar nu een grotere boor (10 mm of 8mm) doorheen jast en ook de zelfde boor door het gat in de deur jast en daar een mooie stak zittende bout in stopt. een lange zodat hij niet over het schroefdraad schaniert en er iedere paarmaand een drupje olie op gooit kan er ook weinige aan fout gaan...

maar als het gat ovaal is geworden van de frame. tja wie zegt dat de gaten op de zelfde plek komen.
Klopt. Dat was ook punt 1 dat ik noemde.
Wat je ook kan doen is een dunnere pen nemen en dan busjes in de bestaande gaten persen en daar weer door heen een pen jassen.
Probleem blijft hoe er goed bij te komen....
Steven
Car: M536

Ik ga vanmiddag nog ff kijken, een dremel kan misschien ook nog wel van pas komen :smile:
Alleen past daar geen 8 mm boor in...

Afijn ik moet eerst maar es zo'n apparaatje hebben.
robert

ik heb effe mijn schuur overhoop gehaald en ja hoor:
ik heb er zelfs 2 gevonden. Waar het forum al niet goed voor is.
Eentje heeft een 5 mm tapeind, en ik weet nog dat het daarmee wel ging. De ander (4mm bout) ging niet.
Duss die 5mm neem ik zowel mee naar de FNB.
Steven

Topper!

Ben alleen niet met me eigen GT, maar er staan er genoeg om dat ding ff uit te proberen >-)
RickGT TURBO
Contacteer:

On 2002-04-19 10:51, Stevie wrote:
Topper!

Ben alleen niet met me eigen GT, maar er staan er genoeg om dat ding ff uit te proberen >-)
Stevie mag ik hem na jouw lenen?
robert

er staan er genoeg om dat ding ff uit te proberen
eerste maar eens kijken of hij wel past.
En het blijft nog wel een flink gepiel hoor.
Maar ik leg het vnavond wel uit.
kevinb
Contacteer:

je kan ook je gaten wat groter uitboren, en dan dikkere pennen steken, die zakken niet zo snel door. Hebben ze mij wijsgemaakt bij de renault dealer.
Ik heb bij mij na het spuiten nieuwe pennen van dezelfde dikte gestoken maar na een half jaar begonnen ze terug door te zakken.

Met zo een slag-hamerding is het op 3 min geklaard.

of het makkelijk is om die dikkere te steken zal ik binnekort weten te zeggen ,m'n deur moet er toch uit want ze hebben er g*dverde ingereden.
Steven

Ah das altijd~minder Kevin...

Goed ik denk ff 2 nieuwe pennetjes halen/bestellen. Ik had al niet zo'n hoge dunk van de Renault dealer Drogtrop te Beverwijk, maar nu helemaal niet meer.

Ik wou via de werkplaats naar binnen, maar die was dicht, dus toch maar door de voordeur richting het 'onderdelen inkoop kantoortje' Ik wou erdoorheen om ff naar een van de werkplaatsmannen te gaan, maar de salesmanager versperde de weg. Afijn de standaard verkoopsopeningszin en ik meteen met de deur in huis dat ik 2 deurpennen voor me 5 GT Turbo nodig had.
Krijg meteen naar me hoofd geslingerd dat ik maandag maar moest terugkomen omdat de chef inkoop er niet was. Nog ene paar pogingen gedaan maar allemaal nutteloos.

Goed ik ben dus zwaar pissed, zeker op de manier waardoor ik behandeld werd door die verkoper. Dus volgende x naar een Reno-dieler onder het kanaal (Ray! :smile: ) Daar kan ik tenminste terugvallen op 'het zoontje van' :smile:

Toch maar liever naar de echte dealer???
[ This message was edited by: Stevie on 2002-04-20 18:15 ]
Plaats reactie