hybrid is een combinatie van een compressor en turbine die oorspronkelijk niet bij elkaar past.
Meestal wordt eerst de trim van de compressor vergroot. zegma die diameter van de compressorinlaat. kannie meer flow aan, maar bengint ook pas bij hogere flow wat te doen.
Echt hybride wordt het als je een grotere compressor eropzet. dus grotere buitendiameter. hoeftie niet zo idioot hard te draaien voor een hogere vuldruk.
Een gtt heeft een t2 of t25 (weet ik veel)turbo. Als je daar een t3 compressor opzet heet het een t28 hybrid. Kan niet zomaar, want je moet nog slim doen over de maat van de ingang van de compressor, duzz bij welke flowrange het allemaal aan de gang gaat.
Dan kan je nog het gewicht van de draaiende delen verlagen. Dan spint hij nog eens eens wat sneller op. Dat doen ze door hapjes uit de turbine te halen. Das een stage-zoveel aanpassing.
Als je echt teveel poen hebt kan je ook nog eens keramische lagers gebruiken ipv de normale glijlagers. Spint ook leuk op.
Het lastige is dat je niet presies weet hoe hard je turbo draait, en of hij nog wat over heeft

.
Je moet dus de turbo karateristiek hebben. De zogenaamde turbo-map. En die zijn behoorlijk geheim.

Op de ene as staat dan de flow door de motor, op de andere de drukvehouding. In de map staat dan het turbo toerental, het rendement (lb.) en ook de grenzen waartussen het allemaal gebeurt (wel b.)
Alleen voor de T3 zijn ze goed te vinden.

kijk voor de grap maar eens hier:
<!-- BBCode Start --><A HREF="
http://www.turbofast.com.au/FlowT3.html" TARGET="_blank">
www.turbofast.com.au/FlowT3.html</A><!-- BBCode End -->