Beetje oud topic zie, ik maar ik heb dit probleem ook al een aantal keer gehad... Wordt hier dus ook niet zo vrolijk van.
Ik heb de kabel bij deze auto nu al 5 keer moeten vervangen. Het is zo erg dat ik een reservekabel in de auto heb liggen.
Ik heb het hele traject al vervangen: pedaal, kabel en koppeling.
Nou zit er wel een andere koppeling in en een verzwaarde drukgoep. Zou dit het probleem kunnen veroorzaken??
Het zelfstellend mechanisme werkte ook niet helemaal lekker. Ik moest het pedaal altijd eerst een keer intrappen en bij het op laten komen (in vrij) moest ik het halvemaan tandwiel even vasthouden zodat ie in een tand viel en werd gespannen en ik dus fatsoenlijk kon schakelen. Moest dus ook altijd met een klein beetje druk op het pedaal rijden...
Vanmiddag met Oldskool zitten klooien aan de auto's en even vergeleken hoe zijn kabel in het pedaal zit. Maar daar ligt het niet aan, en hij rijdt nogsteeds met zijn eerste (misschien tweede) kabel!
Misschien heb ik het altijd verkeerd gedaan, maar ik heb vanmiddag de twee L-vormige beugels waarmee het tandwiel aan het pedaal vast zit, met de korte poot naar boven gezet.
En nu blijft de kabel goed gespannen!!

Kan ik mijn poot weer lekker laten rusten op de daarvoor bestemde plaats... En nu dus ook maar hopen dat de kabel heel blijft.
Ik had Maurice laatst gebeld of hij sterkere kabels heeft, maar hij vertelde dat het ook kon liggen aan feit dat ik de originele vork in de bak had zitten. Het blijkt dus dat er langere vorken bestaan waardoor je een groter moment krijgt en de kabel het dus minder zwaar krijgt. Dit nog maar eens navragen als hij terug is van vakantie.
En anders idd maar eens gaan kijken of het hydraulisch systeem van de 21 te gebruiken is...
Heeft iemand hier ervaring mee?? Of is dit erg moeilijk passend te maken...?