me koelvin is kapot
en ik moet dus een nieuwe
maar om beter te koelen kan er dan ook een grotere op .
en waar haal ik die dan weg
en rijden mensen hier oook rond met een grotere koelvin op hun 5 gt turbo
Koelfan kapot?
Is het niet je relais? Je temperatuur schakelaar op je radiateur?
Eerst direct 12V op de fan zetten (kijk uit voor je handjes) en test 'm maar.
Op de sloop is zo'n ding duur, bij Ome Reno nog veel duurder.
Is het niet je relais? Je temperatuur schakelaar op je radiateur?
Eerst direct 12V op de fan zetten (kijk uit voor je handjes) en test 'm maar.
Op de sloop is zo'n ding duur, bij Ome Reno nog veel duurder.
hij draait wel maar het lijkt wel een straal
jager
ik denk als je hem normaal bijna niet moet hooren
jager
ik denk als je hem normaal bijna niet moet hooren
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Als je hem constant laat draaien maakt het natuurlijk wel uit. Meer passerende lucht = meer koeling. Enige voordeel (of dit een voordeel is?) van een grotere koelfan is dat wanneer hij dus aanslaat, je koelvloeistof temperatuur sneller weer zal zakken, meer niet. De vloeistof wordt nog steeds even snel warm....
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
[quote]
On 2002-03-29 10:04, clio_rally
wrote:
Als je hem constant laat draaien maakt het natuurlijk wel uit. Meer passerende lucht = meer koeling. [quote]
Dit bedoeld Martijn waarschijnlijk?
[quote]
Enige voordeel (of dit een voordeel is?) van een grotere koelfan is dat wanneer hij dus aanslaat, je koelvloeistof temperatuur sneller weer zal zakken, meer niet. De vloeistof wordt nog steeds even snel warm....
En dat bedoeld Menno.

-----------------
Renault; Créateur D'Automobiles
[ This message was edited by: Rudo on 2002-03-29 10:11 ]
On 2002-03-29 10:04, clio_rally
wrote:
Als je hem constant laat draaien maakt het natuurlijk wel uit. Meer passerende lucht = meer koeling. [quote]
Dit bedoeld Martijn waarschijnlijk?
[quote]
Enige voordeel (of dit een voordeel is?) van een grotere koelfan is dat wanneer hij dus aanslaat, je koelvloeistof temperatuur sneller weer zal zakken, meer niet. De vloeistof wordt nog steeds even snel warm....
En dat bedoeld Menno.

-----------------
Renault; Créateur D'Automobiles
[ This message was edited by: Rudo on 2002-03-29 10:11 ]
On 2002-03-29 10:10, Stevie
wrote:
Wat ik me ook afvraag is dat ik hier wel eens heb gehoord dat je je fan moet handschakelen zodat je bij constant 180 ofzo em aan kan zetten.
Krijgt ie dan echt zo weinig rijwind koeling?
Lijkt mij dat het eerder handig is bij stadsverkeer.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Lijkt me onzin, als hij dan niet genoeg koeling krijgt, dan krijgt hij dat in het stadsverkeer ook niet. Zo'n grotere koelfan, mwah, als je er toevallig een hebt,ok, maar anders zou ik er niet perse voor gaan.
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."