Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

me koelvin is kapot

en ik moet dus een nieuwe
maar om beter te koelen kan er dan ook een grotere op .
en waar haal ik die dan weg

en rijden mensen hier oook rond met een grotere koelvin op hun 5 gt turbo
Anonymous

Misschien dat je mijn originele kan kopen, ik zeg misschien :smile:
Anonymous

Koelfan kapot?
Is het niet je relais? Je temperatuur schakelaar op je radiateur?

Eerst direct 12V op de fan zetten (kijk uit voor je handjes) en test 'm maar.

Op de sloop is zo'n ding duur, bij Ome Reno nog veel duurder.
Anonymous

hij draait wel maar het lijkt wel een straal
jager

ik denk als je hem normaal bijna niet moet hooren
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born



Op de sloop is zo'n ding duur...
Euh ... heb er es 5 euro voor betaald ... ach ja moest hem wel zelf eruit halen.

Misschien wel wat duur voor jou ?? :grin:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

ff voor de goede orde:
met een grotere fan vergroot je NIET de koelcapaciteit van de auto. De fan zal alleen, wanneer ie eenmaal aangeslagen is, wat eerder uit gaan.
rev it like a rental
Anonymous

Waarom niet eigenlijk?
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Ik neem aan dat als je de fan constant laat draaien het wel uitmaakt hoe groot deze is?
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Als je hem constant laat draaien maakt het natuurlijk wel uit. Meer passerende lucht = meer koeling. Enige voordeel (of dit een voordeel is?) van een grotere koelfan is dat wanneer hij dus aanslaat, je koelvloeistof temperatuur sneller weer zal zakken, meer niet. De vloeistof wordt nog steeds even snel warm....

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

[quote]
On 2002-03-29 10:04, clio_rally
wrote:
Als je hem constant laat draaien maakt het natuurlijk wel uit. Meer passerende lucht = meer koeling. [quote]

Dit bedoeld Martijn waarschijnlijk?




[quote]
Enige voordeel (of dit een voordeel is?) van een grotere koelfan is dat wanneer hij dus aanslaat, je koelvloeistof temperatuur sneller weer zal zakken, meer niet. De vloeistof wordt nog steeds even snel warm....


En dat bedoeld Menno.
:smile:


-----------------
Renault; Créateur D'Automobiles

[ This message was edited by: Rudo on 2002-03-29 10:11 ]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat ik me ook afvraag is dat ik hier wel eens heb gehoord dat je je fan moet handschakelen zodat je bij constant 180 ofzo em aan kan zetten.

Krijgt ie dan echt zo weinig rijwind koeling?
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

On 2002-03-29 10:10, Stevie
wrote:
Wat ik me ook afvraag is dat ik hier wel eens heb gehoord dat je je fan moet handschakelen zodat je bij constant 180 ofzo em aan kan zetten.

Krijgt ie dan echt zo weinig rijwind koeling?

Lijkt mij dat het eerder handig is bij stadsverkeer.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah mij ook, dan kan ik het me wel voorstellen, maar ik heb dit toch echt een x gelezen hier...
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Lijkt me onzin, als hij dan niet genoeg koeling krijgt, dan krijgt hij dat in het stadsverkeer ook niet. Zo'n grotere koelfan, mwah, als je er toevallig een hebt,ok, maar anders zou ik er niet perse voor gaan.

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Plaats reactie