Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Anonymous

Help ik zit met een probleem: keb twee versterkers een voor voor en een voor achter plus sub.
Keb er nooit problemen mee gehad TOT gisteren,ik had een paar bass demos gedownload van internet op cd'tje gebrand en in de auto gestopt bij bijna alle nummers gaat het de eerste 20 tot 40 seconde goed daarna bass WEG (wel tweeters).
Bij een bepaald nummer gaan de bass steeds lager (van 360 Hz tot 10 Hz) en ongeveer wanneer de bass bijna mijn ruiten doet knappen,WEER WEG BASS(begin sjaggie te worden) maar het stomme is bij trance of rock nummers met normale bass doet hij het niet en dat toch bij sommige trance nummers een dikke bass zit.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Greetz Dennis

p.s. de nummers zijn echte woofer testers als iemand een dikke installatie heeft kun je hier flink mee patsen op meetings bijv.

p.p.s. oh ja bijna vergeten er zit ook een rare piep die met het geluid van mijn moter mee gaat????
[ This message was edited by: Dennis 5GTT on 2002-03-26 23:28 ]
Robke
Car: Lexus IS250

Valt dan heel de versterker uit of alleen de subwoofer??
Hoe lang valt de subwoofer an weg? evnetjes of moet je je radio weer aan- en uitzetten?..Het kan ook zijn dat er ergens een kleine kortsluiting in je luidsprekersnoer zit van je sub.
Robke
Car: Lexus IS250

Een dynamoruis is dat, heb je je voedings- en signaalkabels apart liggen, dus aan de ene kant de voedingskabel en aan de andere kant van de auto de signaalkabels??
Anders moet je even je massa nakijken, is heel belangrijk.
jean-paul

als je versterker ermee kapt ,dan slaat ie in de beveiliging omdat ie het gewoon niet kan leveren(dan heb je hem als het goed is aardig hard staan).hoe lager de frequentie is hoe meer vermogen de versterker moet leveren en als dat niet gaat dan gaat ie dus in de beveiliging.het kan ook nog zo zijn dat je te weinig stroomtoevoer hebt.
Anonymous

Geen geluid van achter dus achterste speakers ook niet voor efkens dan wel he binnen een sec. of 10 a 20 is het er weer.

Signaal en voeding liggen apart

en hij stond vrij hard ja,maar dit heb ik nog nooit gehad en ik heb hem toch wel eens regelmatig snoei hard staan
jean-paul

dit komt gewoon doordat de versterker erg veel vermogen moet leveren wat hij niet kan
wat voor versterker is het?
Dirk (CRX)

Ik sluit mij aan bij de rest, het zal de bescherming v/d versterker zijn..
Anonymous

4 x 100 watt RMS (sony)
Dirk (CRX)

Geen wonder.. als je daar ontzettend veel vermogen van gaat vragen zegt hij vanzelf "doe het lekker zelf" en schakelt hij vrolijk op de beschermstand.. op dat punt hoor je helemaal niets meer vanaf die versterker.. heb het ook gehad met een Magnat.. heb nu een zwaardere en nergens meer last van..
Anonymous

Ik hoor net van een maat van mij dat het ook kan liggen aan de kabels die naar en van de versterkers komen en gaan.(voeding) ik heb een redelijk dunne draad er naar toe zegt hij tenminste ik vond het nogal een draad maar hij denkt er ander over.

Wat is jullie mening??
jean-paul

mijn magnat houdt het nog steeds vol.....
het is ook een kwestie van goede voeding.
als dit goed is ben je al een heel eind in de goede richting.
Dirk (CRX)

Dat is ook een deel van de oorzaak want dan schiet de versterker veel sneller op zijn 'doe het lekker zelf stand' omdat hij de stroom niet kan krijgen.. dus beide hebben wij gelijk.. maar leg AUB eerst een paar gigantische draden aan (massa en voeding zelfde dikte, massa zo kort mogelijk en op een goed punt aansluiten.).

Is dan het probleem nog steeds aanwezig dan kun je met de reeds aanwezige goede dikke draad een grotere versterker aanschaffen..
Anonymous

Nou ik weet wat me te doen staat ik ga men kabels vervangen dit weekend ik laat nog wel iets horen als het gelukt is of niet.

in ieder geval bedankt allemaal.

Greetz Dennis(iets minder sjaggie onderhand)
jean-paul

aub je massa naar je accu terugbrengen en niet op je frame monteren i.v.m storingen,corrosie en ga zo maar verder.
als je de wetten van gelijkstroom gaat bekijken zal je zien dat de aanvoer (+) even dik moet zijn als de afvoer (- massa) dus ook een kabel terug naar je accu
Anonymous

Dus dezelfde dikte draad heen EN terug. en dan het liefst dus ook dezelfde lengte?
jean-paul

ze moeten allebei even dik zijn maar als de een een halve meter langer is maakt dat niet uit.
Dirk (CRX)

Waarom oh waarom zou je hem helemaal terug laten vliegen richting de accu.. De kabel komt op 1 groot stuk staal waardoor de massa sneller weer bij het contactpunt v/d accu komt die weer vooraan op hetzelfde stuk staal zit. Roest heb je aan de binnenzijde van de auto niet snel mee te maken en krijg je dit wel kom je er snel genoeg achter door te controleren waardoor die versterker nu niet aangaat.

Dus, in tegenspreking op, ik zou het persoonlijk niet doen.. En professionele inbouwbedrijven doen het ook niet.
Anonymous

Nou weet ik het ook niet meer,het klinkt eigenlijk allebei wel logisch maar ik ben niet echt fantastisch wat elektro betreft.
Dus ik ga eerst een dikke plus kabel leggen als hij het dan nog steeds doet dan gooi ik er een min bij,dan heb ik in ieder geval alles geprobeerd.
jean-paul

moet jij je carroserie maar eens doormeten en dan een kabel dan zal je het verschil wel zien.een 25 mm2 kabel van 5 meter heeft ongeveer een weerstand van 0.3 ohm
een carroserie heeft daarintegen een veel hogere weerstand. (2 tot 3 ohm)dus het is altijd beter om een massakabel terug te leggen naar de accu.
Anonymous

Hmmm klinkt logisch
Riël
Über-Spammer

Ligt het niet aan je gebrande cd'tje????

Probeer het eens bij iemand. 10 seconden uitvallen is wel raar. Normaal krijg je toch een soort van geclip?

owja waar download je die demo's?

[ This message was edited by: Riël on 2002-03-27 00:32 ]
Dirk (CRX)

Clipping is een constant volt signaal ipv een geluidssignaal..

Clipping zou je versterker op de beschermingsstand moeten springen wat weer als oorzaak heeft dat je niets hoort..

zou kunnen maar onwaarschijnlijk.
Riël
Über-Spammer

die van mij die deed soms pob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bobbob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob best wel hard. wat is dat dan? Dan zag je de speaker van de basspijp ook vet uitslaan man.
Dirk (CRX)

Dat is hoogstwaarschijnlijk een massaprobleem in de radio zelf zodat hij een clippend signaal richting de amp stuurt.. die ZOU op beschermstand moeten springen, als het signaal blijft.. maar ja..

moet je de radio een keer laten checken en anders de controle lijst van de overige bedrading weer langs..
Anonymous

On 2002-03-27 00:41, Riël
wrote:
die van mij die deed soms pob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob bob best wel hard. wat is dat dan? Dan zag je de speaker van de basspijp ook vet uitslaan man.
dat is dat ie niet aan het drinken is maar wel aan het rijden :lol:
Anonymous

hoe heette dat nummer waarvan jou sony het niet meer deed ? (voor de RTC test cd)
martin rs

koop eens goed materiaal. ik heb mtx audio voor wedstrijden en twee keer 600 watt rms subwoofer vermogen en de achter speakers geshakeld over 3 versterkers in totaal dus vijf. heb nog nooit problemen gehad. de verserker mag je nooit vol open zetten maar iets ervoor. ik heb ze op de helft staan en de radio durf ik niet open te draaien. anders ben ik weer een achterruit kwijt. de verwarming is trouwens al kapot getrild. het heeft ook zijn nadelen. als het regent gaan je ruitenwissers springen op je voorruit haha. heb je ook een goede voeding liggen dus 40 mm. kabel. is belangrijk. natuurlijk ook dikke speakerkabels.

martin.

p.s. laat ff weten wat je hebt aan materiaal.
Dirk (CRX)

Martin dat geluid wil ik zien, dan geloof ik het!!
Anonymous

Mtx woofer test zo heet dat nummer maar het ligt niet aan mijn cd want hij doet het verder in alle inst. bij maten van mij
[ This message was edited by: Dennis 5GTT on 2002-03-27 13:28 ]
Anonymous

OK dan !

kga hem vanavond ff downen
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Je moet bij Kazaa zoeken naar Bass 305, dan krijg je verschillende soorten woofer-tests.

Maar ik wil ook wel zo'n RTC CD als tie uitkomt !!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Anonymous

staat genoteerd
martin rs

geluid wil je zien of horen haha. moet je wel snel zijn. ik heb de helft te koop. het is te veel en met de helft gaat het net zo goed. als er een meeting s zal ik wel even komen maar ik woon in friesland vlak bij heerenveen. als er een meeting in de burt is hoor ik het graag. dan mogen jullie wel even luisteren

martin
Anonymous

Fuck!!!!!!!!!!!
Draden vervangen keb nu joekels van draden liggen maar hij doet het nog steeds Heeeeeelp mij
Anonymous

Draden vervangen keb nu joekels van draden liggen maar hij doet het nog steeds Heeeeeelp mij
Hoe dik zijn je draden?
Het probleem met testcd's en dan met name de "sweeps" (dus van hoog naar laag) is, het vraagt echt heel veel van je versterker, hij staat constant op vol vermogen te spelen.

Het probleem bij de wat goedkopere versterker (sorry, maar dus ook jouw Sony)is dat de voeding niet stabiel genoeg is om dit vermogen constant te kunnen leveren. Je versterker gaat clippen en springt al snel in protectie. Als je voedingskabels dik genoeg zijn, dan is de enige oplossing een zwaardere versterker kopen.
Plaats reactie