Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Robert dB.

On 2002-03-26 10:36, robert
wrote:

ik heb em!!

N/m is de eenheid van hoeveel bier gaat er in 1 meter.
(Numbers of beer per Meter)
:grin: :lol:
Michel S.
Contacteer:

On 2002-03-26 08:49, Ben
wrote:
Ik zal vanavond ff foto's van de pakking maken. Het heeft niets met kromme kop of niet goedaangedaaid te maken. hij zat netjes vast gelijmd en recht. Net zoals bij de vorige pakking is het randje langs de cilinder weer weg gebrand en geploft.
Hoe kan je nou zeggen dat het niks met krom of aandraaien te maken heeft gehad?
Dat van dat aandraaien kun je alleen maar gissen.
En het krom zijn van de kop. Denk niet dat je het met het blote oog kan zien. De mensheid is namelijk niet uitgerust met laserstraal of micrometers in de ogen. Dus ik vindt het een beetje link wat je zegt dat het daar niet aan ligt.
De 5 heeft al niet zo een betrouwbare naam, terwijl het toch een sterke motor is. Maar omdat de menselijke factor een hele grote rol speelt bij zo een motor, zal de naam niet echt beter worden van het ding.
In mijn ogen is en blijft de kapotte koppakking te wijten aan de menselijke factor. Maar zoalng je ervan leert is het nooit een "mislukking".

Mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Marius

Bij welke bus is de koppakking eigenlijk gaar? 1 van de middelste 2?
robert

ik snap wat je bedoelt marius, maar als de kop krom is trek je hem wel weer recht bij het aandraaien van de bouten. Alleen de inwendige spanning in de kop wordt dan zo hoog.
Misschien toch de hoogte van de bussen tov het onderblok.
Dat kan je heel makkelijk checken door een 'rij' (of een heel recht stuk staal of het eind van de schuifmaat) op de bus te leggen en kijken of er nog een beetje licht tussen de rij en het onderblok door schijnt. Zo ongeveer 0.05 tot 0.1 mm is ok (gokje). Tip: krantepapier is ongeveer 0.05 mm dik.

Als je heel dunne voelermaatjes nodig hebt kan je papier gebruiken. De papierdikte kan je meten met 10 laagjes papier en een schuifmaat. Niet op een vouw meten natuurlijk. enz. enz.

Als de bussen lager zijn dan het onderblok krijg je zeker koppakkingsproblemen. Het hoort ok te zijn. Ik heb zelf nieuwe bussen
en zuigers gemonteerd, en eentje was te laag!! Ik heb uit heel dun blik een ring geknipt en onder de bus gelegd. Toen wast ok.
Michel S.
Contacteer:

On 2002-03-26 11:40, robert
wrote:
heel veel....

Ik heb uit heel dun blik een ring geknipt en onder de bus gelegd. Toen wast ok.
Voortaan maar aanspreken met Macgyver????

het hoeft maar te werken he
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Marius

Ja precies dat moet je wel controleren, want als die ringetjes onder je bussen gaar zijn heb je dus snel dit soort problemen.

Robert, hoe heb je dat blikgoed afdichtend gekregen? Heb je nog wel weer een rubber ring geplaatst?
Of valt het met de afdichting wel mee omdat de bussen diep in het onderblok zitten?

McLain, hoeveel had jij je kop eigenlijk laten vlakken?
robert

die rubber o-ring ligt in het hoekje, naast mijn shim-ring, en blijft het gewoon doen. De bus is maar heel ietsjes omhoog gekomen.
En dat blik heet eigenlijk bandfolie, en is speciaal voor dat soort afstel truken in allerlei diktes (of beter: duntes :grin: ) te krijgen.
Zelfs in 0.05 mm. :wink:
Orgineel heb je daar geloof ik heel dunne papier pakkinkjes voor, maar zondags is winkel dicht, en je wil toch door.
Michel S.
Contacteer:

On 2002-03-26 11:56, Marius
wrote:
Ja precies dat moet je wel controleren, want als die ringetjes onder je bussen gaar zijn heb je dus snel dit soort problemen.

Robert, hoe heb je dat blikgoed afdichtend gekregen? Heb je nog wel weer een rubber ring geplaatst?
Of valt het met de afdichting wel mee omdat de bussen diep in het onderblok zitten?

McLain, hoeveel had jij je kop eigenlijk laten vlakken?

Het minimale wat nodig was om hem weer perfect vlak te krijgen. Wil namelijk niet teveel vlakken, want ik moet de CR laag houden. Lager dan standard. Wil namelijk met een hoge druk gaan rijden zonder dat ik een abbo moet pakken op koppakkingen enzo.

mzzl
Tuner
Contacteer:

On 2002-03-25 17:28, robert
wrote:
On 2002-03-25 17:25, Michel S.
wrote:
Wat betreft het 30NM aandraaien en dan 20 min laten lopen. Dat kan nooit goed zijn geweest ervoor. Je moet 30-35 aandraaien, en daarna meteen 55-60 aandraaien en dan pas laten lopen.
goed gelezen michel!

ik dacht nog even aan het checken van de hoogte van de cilinderbussen tov. het onderblok, maar dat hoeft niet meer.
Klopt. Het betekent dat je de rekbouten 20graden moet draaien.
robert

volgens olieslager heeft de gtt geen rekbouten.
HotShot

On 2002-03-26 18:56, robert
wrote:
volgens olieslager heeft de gtt geen rekbouten.
uh, zijn het dan brekbouten? :smile:
Ben

On 2002-03-26 11:40, robert
wrote:
Misschien toch de hoogte van de bussen tov het onderblok.
Dat kan je heel makkelijk checken door een 'rij' (of een heel recht stuk staal of het eind van de schuifmaat) op de bus te leggen en kijken of er nog een beetje licht tussen de rij en het onderblok door schijnt. Zo ongeveer 0.05 tot 0.1 mm is ok (gokje). Tip: krantepapier is ongeveer 0.05 mm dik.
Dit hebben we gedaan kwam geen licht door. Misschien is hij ook wel krom. Maar er zijn 2 cilindes gekankantelt. Het is gewoon een k#t blok was al te veel aan gekut. En hij was al eens slecht uitgehoont. bouten dol en ga zo maar door. We hebben het andere blok erin. Alles klaar water erin lekt er 1 bout aan de zijkant van het blok onder de turbo. En we waren direct sjaggie. De boel opgeruimd auto op de parkeerplaats geduwd en naar huis gegaan. Morgen dat oplossen.

Het blok dat er nu in hangt klinkt nog mooier dan het klote blok. Hopen op een goede afloop.

Ik ben offline, ben het zat en lig te pitten.

Mzzls thanx fo the interesse en moeite.
Anonymous

Sterkte gozer! Komt allemaal bst wel weer ok, heb met een gt ook heel wat uurtjes lopen kloten maar als ie dan weer eenmaal liep.....
Ben

Zo even weinig replies achter de rug. Het blok hangt erin en loopt mooi. Het geheel rookt alleen nog als de hel omdat me uitlaat vol water stond. Maar nog geen blauwe rook. Afkloppen. :smile:
Nu kijken hoelang hij het volhoud.
Abel
Über-Spammer

Succes! ik hoop dat het nu goed gaat.
Michel S.
Contacteer:

succes en laten we hopen dat het nu beter gaat.

mzzl.
Steven
Car: M536

Go Ben, als ie eenmaal loopt zal ie het wel een tijdje goed blijven. (hoop ik voor je)
Ben

Ik heb een vraag: waar zit de kmph sensor? is dat het sensortje bij je versnellingsbak (bij de startmotor)?
Arjen

Yep, dat is hem.
Ben

ok dan moet de massa, ik bedoel het draadje zonder bescherming ook ergens aangesloten worden op de sensor? bij mij is het geheel afgeboken en heb alleen de 2 gekleurde draadjes terug gesoldeerd. ik kon geen aansluiting vinden voor het onbeschermde draadje
Ben

want me kmph teller doet het niet meer.
Dirk (CRX)

Jemig.. houden de problemen nu nooit een keer op? strax een nieuwe GTT dus Ben? en dan qua uiterlijk nog.. en bingo.. verkopen die hap.. je ziet het.. gewoon 6000 pleuro vragen :lol:
Ben

Haha jah maar heeft iemand antwoord op mijn vraag?

Ik kan niet zien hoe hard ik rij en da's nix in hilversum
Ben

Welke bougies meoten in een gtt? Champion N3G?
Plaats reactie