Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

en dan heb ik et over me auto natuurlijk..
als ik me stuur los laat, trekt me auto naar rechts. Hij is uitgelijnd onlangs omdat ik er nogal last van had, maar nou doet ie et nog steeds. waarschijnlijk heeft hij in et verleden een klap gemaakt ofzo.. kan ik dit probleem een beetje verminderen met een veerpootbrug dat ik em zeg maar op een of andere manier er tegenin laat gaan... of is er een andere oplossing?????
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat je as een beetje krom is en dat kan je eigenlijk alleen maar oplossen om 'm te laten repareren of door er een nieuwe in te laten zetten... :sad:
robert

doe ff een search naar "wegligging" of "vaag weggedrag" enzo. er is al een hoop over geschreven.
Een veerpootbrug doet helemaal nix hiermee. (jammer he, het staat zo leuk..)
Anonymous

et staat ook mooi dan doe ik dat alsnog mmm een nieuwe as wat kost zoiets?
robert

ja was het maar zo simpel.
Er zijn tig oorzaken waardoor hij naar rechts kan trekken, waarvan een kromme as wel de meest onwaarschijnlijke. -> search
Patrick L.

Iets simpels: bandenspanning?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

of ff bij een ander bedrijf de uitlijning laten checken
niet goed raport mee naar het ander bedrijf en verhaal halen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
clio_rally
Contacteer:

Mmmmm, trekt hij altijd naar rechts? Alleen als je gas geeft, of als je remt???? Een goede monteur moet hem ook met kromme delen aardig kunnen lijnen. De erge krommingen had je toch wel eerder opgemerkt, kan toch nooit compleet krom zijn, en zo ja, dan mag de monteur dat ook wel kunnen zien. Verder kan het echt van alles zijn, check voor de grap je lager (heb ik een keer gehad op de bmw 325ix)......

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Patrick

ik zou de kogels en vooral de fusees eens goed kontroleren want dat zijn meestal de grootste boosdoeners op dit gebied.
ik heb met name heel veel last gehad van bleek achteraf de fusee die zo uitgehoddeld was dat er zowat een hamster zich kon nestellen in de onstane speling.
kijk de kogels maar es allemaal,dus ook die van de stuurinrichting 4 stuks goed na!!
Heino

Als je auto goed wordt uitgelijnd op alle vier wielen moet daar blijken of er iets scheef zit.
Anonymous

Ermm, even iets waar ik voor geleerd heb (?)

De weg wordt altijd ietsjes schuin aangelegd, dit wordt zo gedaan om het regenwater aftevoeren naar de kolken aan de zijkant van de weg.
Meestal is de verkanting (zoals dat heet) 2%, maar soms hanteerd men 5% en dat is best schuin, met als gevolg dat een auto een beetje naar rechts trekt (in NL, in Engeland naar links)
robert

om dat te checken ga je even links rijden.
Er zijn smalle wegen zat waarop dat best even kan.
En dan doe je het ook nog even in de tegengestelde richting, dit om de invloed van de wind uit te sluiten.

En dan concludeer je dat er toch iets mis is.
(I've been there)
martin rs

heb ik ook gehad bleek dat de banden op waren moesten nieuwe onder en het probleem was weg. haha.

martin
Marijn

daar kijk je meestal toch meteen naar?!?!
Marijn

want zoals zovaak wordt de invloed van de bandentoestand weer es errug onderschat!!
Ben

On 2002-03-26 23:28, patrick b
wrote:
ik zou de kogels en vooral de fusees eens goed kontroleren want dat zijn meestal de grootste boosdoeners op dit gebied.
ik heb met name heel veel last gehad van bleek achteraf de fusee die zo uitgehoddeld was dat er zowat een hamster zich kon nestellen in de onstane speling.
kijk de kogels maar es allemaal,dus ook die van de stuurinrichting 4 stuks goed na!!
Mee eens. Ik had maar 1 fusee kogel bij het echter voorwiel die rot was en voor het zelfde gezeik zorgde. Met hoge snelheids dempels was het helemaal een ramp dan zwieperde hij bij op en af gaan een kant op.
Plaats reactie