Hallo,
Ben vandaag een vriend van me wezen helpen die heeft sinds deze week ook een gtt en nu waren we zijn carb eraf aant draaien en wat bleek, in de slangen zat bijna overal een snotachtige smurrie in. Iemand enig idee hoe dat komt en wat dat het is?
Ohja en hij had ook (zo leek het) een klein scheurtje in een spruitstuk, dat wat onder de turbo zit (in of uitlaat?) Kan je dat zo maken of moet er een nieuw spruitstuk op? En wat is het gevolg van zon scheurtje in het spruitstuk? Drukverlies?
gr Tom
[ This message was edited by: GT Turbo Tom on 2002-03-23 01:55 ]
-
Kan die prut dus geen kwaad? Betekent het dus niet dat er iets kapot is? Het spruitstuk waar ik het over heb is het roodverroeste onder de turbo. Maar hij heeft sowieso drukverlies want zijn uitlaat heeft flinke gaten. Maar het lijkt met gas geven net of de motor een beetje traag reageert. Dacht dat dat dus misschien aan dat spruitstuk of die prut in die slangen kon liggen. gr Tom
-
En als iemand me kan vertellen waarom het lijkt waarom de motor zo traag lijkt te reageren op gas mag ie het ook zeggen
gr Tom
gr Tom
On 2002-03-23 18:59, GT Turbo Tom
wrote:
En als iemand me kan vertellen waarom het lijkt waarom de motor zo traag lijkt te reageren op gas mag ie het ook zeggen
gr Tom
Voila.On 2002-03-23 02:12, Jelmer
wrote:
Ja je zal wel drukverlies hebben omdat je turbo minder hard aangedreven word (als het je uitlaatspruitstuk is) maar dan moet het wel echt lekken. En het zal ongetwijfeld meer geluid maken dan normaal.
Roodverroeste spruitstuk ONDER de turbo??? spruitstuk zit niet ONDER de turbo maar AAN/NAAST de turbo. Bedoel je het huis dat aan de turbo zit of echt het spruitstuk (= dus dat ding wat ONDER de carburateur zit)
Oppervlakkig scheurtje kan (nog) geen kwaat. Later als het door en door is wel.
Welke slangen zat die drap/smurrie in? In die 2 die vlak bijelkaar zitten aan de carburateurvoet??? Dat zijn waterslangen, dat is dus van die bruine smurrie? Keer koevloeistofnet doorspoelen.
Oppervlakkig scheurtje kan (nog) geen kwaat. Later als het door en door is wel.
Welke slangen zat die drap/smurrie in? In die 2 die vlak bijelkaar zitten aan de carburateurvoet??? Dat zijn waterslangen, dat is dus van die bruine smurrie? Keer koevloeistofnet doorspoelen.
-
Ja roodverroest en aan de turbo, dat bedoel ik ook, dat is toch een spruitstuk? Werd gister nat door dat scheurtje bij het starten. Dus die smuurie kan geen kwaad? Hoe moet ik het koelsysteem doorspoelen? gr Tom
-
- Contacteer:
die smurrie kan een beetje olie in je koelvloeistof zijn
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
Beetje olie ja? Dus dan heeft die zijn zuigerveren zwaar versleten? Ja waren die slangen die onder de carb lopen waarvan er eentje naar het potje gaat bij de waterpomp. Maar kleine scheurtje moet dus dicht? Iemand zon 'ding' liggen? ps hoe kan ik het koelsysteem doorspoelen?
gr Tom
gr Tom
Op je luchtfilter zit een dikke slang die naar je turbo gaat, op die slang zit een klein slangetje van je carterventilatie.
Als er vaak kleine stukjes mee gereden wordt komt er condens in het carter, water en olie geeft witte smurrie, tijdens de arbeid bouwt er een beetje druk op in het carter en word die prut soms omhoog gestuwd. En dan komt het weleens in de slangen terecht komen. Niet erg zorgwekkend.
-----------------
RENAULT 5 GT TURBO GORDINI
[ This message was edited by: Rick on 2002-03-23 20:12 ]
Als er vaak kleine stukjes mee gereden wordt komt er condens in het carter, water en olie geeft witte smurrie, tijdens de arbeid bouwt er een beetje druk op in het carter en word die prut soms omhoog gestuwd. En dan komt het weleens in de slangen terecht komen. Niet erg zorgwekkend.
-----------------
[ This message was edited by: Rick on 2002-03-23 20:12 ]
-
- Contacteer:
wel lekker schoonmaken
vind ie lekker
vind ie lekker
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
Ok, dus hij hoeft zich geen grote zorgen te maken? Hoe krijg je ze schoon? Door ze allemaal los te halen? Of kan dit ook met een bus carb reiniger?
gr Tom
gr Tom
Alle slangen er af halen en schoonmaken met water of ontvetter, de carb hoef je eigenlijk niet te doen want als je een keer flink het gas intrapt blaast ie hem wel schoon.
edit: Ook ff de intercooler eruit halen en een nacht op de kopzetten dat alle bagger daar ook uitloopt
-----------------
[ This message was edited by: Rick on 2002-03-23 21:02 ]
edit: Ook ff de intercooler eruit halen en een nacht op de kopzetten dat alle bagger daar ook uitloopt
-----------------
[ This message was edited by: Rick on 2002-03-23 21:02 ]
-
Ok wordt weer een zaterdag werk dus. De intercooler? ehhh waar zit ie? gr Tom