Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Geen idee of het een gek verhaal is....

Wat ik wel weet is dat ik hem nu helemaal niet meer aan krijg.....

Maar ik zeg gevoelsmatig wel dat het niet zomaar een standaard storinkje in de ontsteking is. Daarvoor liep hij te mooi in eerste instantie en te abrubt niet na mijn te wilde afremactie op de motor.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

ook nog wel eens:
wel vonk en alles lijkt ok, maar helemaal mistery no-go.
- rotor van zn plek af.

voor de rest zoeken, jou know best.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb wel een 209 te leen, alleen wil ik em niet kwijt, want maybe heb ik em zelf nog nodig.

Ik kan wel em vrijdag meegeven @ fnb en de week later terugkrijgen?

U roept maar :smile:
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Klinkt als een strak plan...... Super bedankt alvast man ! :smile:
Anonymous

Heb ooit ook zoiets gehad, wat bleek was een relaistje wat bij de ruitenwissermotor zit er mee gekapt.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan em misschien morgen ook ff komen ophalen in Haarlem, mocht je haast hebben.

Waarschijnlijk zit ik daar me GT af te bouwen.

Als Patrick me Radiateur tenminste heeft opgestuurd met spoed...
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Hmmm.. misschien doe ik dat wel.... mail me anders even je mobiele nummer, dan kenne we belle.... :grin:

Zeeuw, ik geloof dat jij hetzelfde relais bedoelt als wat Gille21T mij ook al voor waarschuwde...

Liefst bouwde ik het zo weer in elkaar dat de vlammen blijven , maar de auto wel gewoon weer rijdt ... menno, misschien moeten we eens een keer A.L.S. knutselen voor de GT ....
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

a.l.s.??
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

On 2002-03-20 21:09, robert
wrote:
a.l.s.??
= chagerijnig, oftewel anti-lag systeem.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

iets wat - en dat is de clou - op commando - de ontsteking in de war helpt.

door de ontbranding in het uitlaatsysteem houdt je de turbo weer aan de gang.....
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

lag-gen, ist proberen waard.
tkost misschien en enkel turbine-wieltje. boah.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Als je het werkend krijgt moet het mogelijk zijn een zwaardere / grotere turbo te monteren, omdat lag niet meer de bottleneck is. .... die zijn weer sterker te krijgen en die kosten dus ook minder turbinewieltjes.....
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

tis meer een temperatuurskwestie.
In de uitlaat verbrand spul is superheet.
want normaal is de energieverdeling zon beetje 1/3 power, 1/3 naar koelwater, 1/3 uitlaatgas, en nu 1/1 uitlaatgas.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

titanium wieltjes enzo maken , betere hitteschilden....

Je kan het niet continu gebruiken.....

Maar in combinatie met launch control is het best wel een natte droom.... ..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tijn, u have mail.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

ok...... beetje gerommeld aan de GT...

kabel van de verdeler losgetrokken, vonkt niet meer (ontstekingsprobleem bevestigd)

relais naast de ontstekingsunit bekeken: "zwart" (aan de buitenkant, maar dat hoort ook zo)
relais losgehaald, ander 5-polig relais er opgezet: geen effect.

Op zoek naar een doormeetapparaatje / multimeter: kwijt, zoek , foetsie :sad:

Ik ga nu eerst maar eens de opnameunit van de bak af knutselen (intercooler, slangen, filterhuis er af) en die schoonmaken en de bedrading controleren. Iets zegt mij dat mijn hitteschildloze 5 daar wel eens gehakt van gemaakt kan hebben.......

Wel eindelijk de gelegenheid nu om allerlei zaken netjes te bevestigen :grin:
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Wie heeft het in VREDESNAAM verzonnen dat je voor zo'n lullig dingetje zo veel zooi uit je auto moet halen....

maar de BDP sensor is er nu uit....

Wie kan mij omschrijven hoe zo'n ding er nieuw uitziet? is er nog iets bijzonders aan ?

Overigens staat mijn aanbod nog steeds, als er een handige donder is die wil spelen met een (eigen) multimeter kan hij me mailen...
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

tjsa...het is een Renault he :wink:

Ik heb wel kleinere handjes...en ik kan me pols drie keer dubbelklappen, ben morgen wel je hulpje :smile:
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Wat was nu hier de uitkomst van?
Hoe is dit probleem verholpen?

Bij mij loopt hij stationair nog net. Verder gaat rijden goed.
Ik heb het idee dat het een bougie of verdeler probleem is.

Met terug schakelen en afremmen op de motor boven de 3000 toeren ploft hij als een gek.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Wat heb je er nu onder zitten dan Rick??
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Ik heb er geen Devil onderzitten. (Sebring momenteel).
Maar de problemen boven beschreven hangen niet samen met de uitlaat...

Ik heb overigens net effe een poste van Robert opgedoken.....

robert schreef:Kan misschien verschil zijn in winter/zomerbenzine. De 'consument' weet dat niet maar met de samenstelling wordt aardig geschoven.
Winterbenzine heeft veel meer vluchtige bestandelen, en dat merk je heel goed.
Zeker als het buiten warmer is dan normaal.
Zoals laatste weken!

edit: ok de allerlaatste week niet dan.

robert

<font size=1>[ This message was edited by: robert on 2001-11-15 10:35 ]</font>
Zou het kunnen dat dit hier speelt?
Dat dit de reden is?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Rick mijn uitlaat klapte toch ook erg :D

nu niet meer.. nu is het minder..

reden.: hij is goed CO afgesteld en stationaair ook.
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:Rick mijn uitlaat klapte toch ook erg :D

nu niet meer.. nu is het minder..

reden.: hij is goed CO afgesteld en stationaair ook.
Ja dat dacht ik dus ook. Maar het is zo vreemd dat het voorheen niet was.
Zou dan dus echt de schroef los gedenderd zijn...
Ja tuurlijk heb ik wel ruig gereden en een beetje gevlogen ook nog... maar schroefje loskomen op de carb...
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

nee niet losgekomen.


ik heb hem zelf versteld nadat ik andere sproeiers erin had gemonteerd... :D

dus hij stond zowiezo al verkeerd :D
Plaats reactie