oke ben dus uitgedaagt door me broertje hij rijd een saxo vtr 1.4 hij zegt dat ie vet sneller is als mij geloof er zelf nix van maar heb ook nog nooit top gereden met me GTE kan iemand me vertellen wat de top is van een gte en hoeveel pk er in zit die vtr heeft 90pk dacht ik is er ergens mischien en site waar alle info staat van een GTE alvast bedankt en ik laat wel weten of die alleen mij achterkant ziet
Volgens de niet zo betrouwbare carbase van AW:
Citroën saxo 1.6i VTR
90pk@5600 rpm
135nm@3000 rpm
Gewicht: 895 kg
0-100: 11,6 sec
Top: 185
R5 GTX(E staat er ff niet bij):
90pk@5500rpm
135nm@3500rpm
Gewicht: 815 kg
0-100: 9.4 Sec
Top: 184
Hecht hier niet TEveel waarde aan, ze zitten er vaak naast. Maar ik denk dat je het wel wint.
edit: typfoutjes again :|
-----------------
E-volve.....
[ This message was edited by: Stevie on 2002-03-08 10:55 ]
Citroën saxo 1.6i VTR
90pk@5600 rpm
135nm@3000 rpm
Gewicht: 895 kg
0-100: 11,6 sec
Top: 185
R5 GTX(E staat er ff niet bij):
90pk@5500rpm
135nm@3500rpm
Gewicht: 815 kg
0-100: 9.4 Sec
Top: 184
Hecht hier niet TEveel waarde aan, ze zitten er vaak naast. Maar ik denk dat je het wel wint.
edit: typfoutjes again :|
-----------------
E-volve.....
[ This message was edited by: Stevie on 2002-03-08 10:55 ]
Je hebt gelijk, wel de 1.6i VTR met 90 pk, dus die zal het wel zijn.
edit again: dit is wel ammal volgens AW, dus het blijft een beetje malafide
-----------------
E-volve.....
[ This message was edited by: Stevie on 2002-03-08 10:58 ]
edit again: dit is wel ammal volgens AW, dus het blijft een beetje malafide

-----------------
E-volve.....
[ This message was edited by: Stevie on 2002-03-08 10:58 ]
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Je hebt toch een VTR 8v & 16v? die 16v is echt rap.. die doet het nog iets sneller als de mijne! R5 GTT
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
WEL een 1.4Vts! (volgens Autotelegraaf...)
Cilindertal: 4
Cilinderinhoud: 1360 cm³
Kleppen per cilinder: 2
Vermogen: 55 kW (74 pk)
Vermogen, toerental: 5500 tpm
Koppel: 111.00 Nm
Koppel, toerental: 3400 tpm
Acceleratie 0-100 km/u: 11.20 sec.
Topsnelheid: 175 km/u
Versnellingsbak: 5
Aandrijving: Voor
Boring: 75.00 mm
Slag: 77.00 mm
Compressieverhouding: 10.20 op 1
Katalysator: Ja
eerder.
Cilindertal: 4
Cilinderinhoud: 1360 cm³
Kleppen per cilinder: 2
Vermogen: 55 kW (74 pk)
Vermogen, toerental: 5500 tpm
Koppel: 111.00 Nm
Koppel, toerental: 3400 tpm
Acceleratie 0-100 km/u: 11.20 sec.
Topsnelheid: 175 km/u
Versnellingsbak: 5
Aandrijving: Voor
Boring: 75.00 mm
Slag: 77.00 mm
Compressieverhouding: 10.20 op 1
Katalysator: Ja
eerder.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
En de 1.4SX:
Cilindertal: 4
Cilinderinhoud: 1360 cm³
Kleppen per cilinder: 2
Vermogen: 55 kW (74 pk)
Vermogen, toerental: 5500 tpm
Koppel: 111.00 Nm
Koppel, toerental: 3400 tpm
Acceleratie 0-100 km/u: 12.90 sec.
Topsnelheid: 175 km/u
Versnellingsbak: 5
Aandrijving: Voor
Boring: 75.00 mm
Slag: 77.00 mm
Compressieverhouding: 10.20 op 1
eerder.
Cilindertal: 4
Cilinderinhoud: 1360 cm³
Kleppen per cilinder: 2
Vermogen: 55 kW (74 pk)
Vermogen, toerental: 5500 tpm
Koppel: 111.00 Nm
Koppel, toerental: 3400 tpm
Acceleratie 0-100 km/u: 12.90 sec.
Topsnelheid: 175 km/u
Versnellingsbak: 5
Aandrijving: Voor
Boring: 75.00 mm
Slag: 77.00 mm
Compressieverhouding: 10.20 op 1
eerder.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
En JBL>> 1.6 16v Vts:
Cilindertal: 4
Cilinderinhoud: 1578 cm³
Kleppen per cilinder: 4
Vermogen: 87 kW (117 pk)
Vermogen, toerental: 6600 tpm
Koppel: 145.00 Nm
Koppel, toerental: 5200 tpm
Acceleratie 0-100 km/u: 8.70 sec. (!!!!!)
Topsnelheid: 205 km/u
Versnellingsbak: 5
Aandrijving: Voor
Boring: 78.50 mm
Slag: 82.00 mm
Compressieverhouding: 10.80 op 1
Dat zou je met je GTT toch moeten redden.....TOCH?!?!?!!?!
(Er zit trouwens nog wel verschil tussen de 1.6Vts en de 1.6 16v Vts!)
1.6Vts:
Cilindertal: 4
Cilinderinhoud: 1587 cm³
Kleppen per cilinder: 2 (GEEEN 16v dussss....)
Vermogen: 72 kW (97 pk)
Vermogen, toerental: 5700 tpm
Koppel: 135.00 Nm
Koppel, toerental: 3500 tpm
Acceleratie 0-100 km/u: 10.50 sec.
Topsnelheid: 193 km/u
Versnellingsbak: 5
Aandrijving: Voor
Boring: 78.50 mm
Slag: 82.00 mm
Compressieverhouding: 9.60 op 1
EDIT: dit is allemaal volgens "autotelegraaf"!!! Ik zou t zelf niet weten. puh! Citroen...)
eerder.
-----------------
*Round and round it goes.
Where it will stop.......
nobody knows!*
[ This message was edited by: spir@l on 2002-03-08 12:21 ]
[ This message was edited by: spir@l on 2002-03-08 12:27 ]
Cilindertal: 4
Cilinderinhoud: 1578 cm³
Kleppen per cilinder: 4
Vermogen: 87 kW (117 pk)
Vermogen, toerental: 6600 tpm
Koppel: 145.00 Nm
Koppel, toerental: 5200 tpm
Acceleratie 0-100 km/u: 8.70 sec. (!!!!!)
Topsnelheid: 205 km/u
Versnellingsbak: 5
Aandrijving: Voor
Boring: 78.50 mm
Slag: 82.00 mm
Compressieverhouding: 10.80 op 1
Dat zou je met je GTT toch moeten redden.....TOCH?!?!?!!?!
(Er zit trouwens nog wel verschil tussen de 1.6Vts en de 1.6 16v Vts!)
1.6Vts:
Cilindertal: 4
Cilinderinhoud: 1587 cm³
Kleppen per cilinder: 2 (GEEEN 16v dussss....)
Vermogen: 72 kW (97 pk)
Vermogen, toerental: 5700 tpm
Koppel: 135.00 Nm
Koppel, toerental: 3500 tpm
Acceleratie 0-100 km/u: 10.50 sec.
Topsnelheid: 193 km/u
Versnellingsbak: 5
Aandrijving: Voor
Boring: 78.50 mm
Slag: 82.00 mm
Compressieverhouding: 9.60 op 1
EDIT: dit is allemaal volgens "autotelegraaf"!!! Ik zou t zelf niet weten. puh! Citroen...)
eerder.
-----------------
*Round and round it goes.
Where it will stop.......
nobody knows!*
[ This message was edited by: spir@l on 2002-03-08 12:21 ]
[ This message was edited by: spir@l on 2002-03-08 12:27 ]
Sorry boyŽs heb hem ff gebelt en het is inderdaad een VTS ipv een VTR mijn fout sorry
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Die moet je toch wel de soep in kunnen rijden dan met je GTE?!?!?!
(als ik naar die specs. van de GTX kijk...)
Gewoon GASSEN!!!!!
GTX: 0-100: 9.4 Sec
Top: 184
1.4Vts: Acceleratie 0-100 km/u: 11.20 sec.
Topsnelheid: 175 km/u
eerder.
-----------------
*Round and round it goes.
Where it will stop.......
nobody knows!*
[ This message was edited by: spir@l on 2002-03-08 12:49 ]
(als ik naar die specs. van de GTX kijk...)
Gewoon GASSEN!!!!!
GTX: 0-100: 9.4 Sec
Top: 184
1.4Vts: Acceleratie 0-100 km/u: 11.20 sec.
Topsnelheid: 175 km/u
eerder.
-----------------
*Round and round it goes.
Where it will stop.......
nobody knows!*
[ This message was edited by: spir@l on 2002-03-08 12:49 ]
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
t was ook niet mn bedoeling om "lame" alles te herhalen....
t was alleen dat jij t over een 1.6Vtr had...
Ik had t namenlijk WEL gelezen.(ik heb die van de GTX zelfs gejat van je!!)
t was alleen bedoeld als "samenvatting".
Hij moet dat citroentje gewoon renault uitlaatgassen laten happen!
Maar ik ben t ook met je eens...............Ik ben lame.
eerder.
t was alleen dat jij t over een 1.6Vtr had...
Ik had t namenlijk WEL gelezen.(ik heb die van de GTX zelfs gejat van je!!)
t was alleen bedoeld als "samenvatting".
Hij moet dat citroentje gewoon renault uitlaatgassen laten happen!
Maar ik ben t ook met je eens...............Ik ben lame.
eerder.
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Normaal gesproken, met een normale GTTurbo moet je dat kunnen redden.. ware het niet dat ik meer gewicht aan boord heb door al die ICE die erin zit.. Denk dat het bij elkaar al bijna zo'n 75kg scheelt. En ik heb een tijdje dat probleem gehad met die koppelingskabel dus kon ik in de 3 niet meer voluit trappen...
Ik denk dat ik hem de volgende keer bij het stoplicht wel het nakijken geef
Ik denk dat ik hem de volgende keer bij het stoplicht wel het nakijken geef

Jah hij had het over 90 pk, dus ging ik automatisch naar de 1.6i. Dattie het met een 1.4i niet kan redden lijkt me overduidelijk.On 2002-03-08 14:07, <a href="mailto:spir@l" target="_new">spir@l</a>
wrote:
t was alleen dat jij t over een 1.6Vtr had...
Maar ik ben t ook met je eens...............Ik ben lame.
En nee alleen je reaxie vond ik een beetje lame, niet jou helemaal

Ken je alleen van gezicht en hoe je als een soort kleuter in je GT zit

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
ik denk zelfs dat een gte 105 pk heeft , dus probeer het . TIP : schakel goed dat is het belangrijkst ! niet tot het einde van je toeren heeft helemaal geen zin . test dit vooraf ff . en nog een tip eigenlijk een beetje het zelfde schakel snel ( dus niet al bij 2000 toeren ) maar gewoon snel door je bak . dat kan bij een 5 gtt ook dus bij de gte ook vast wel .
heeft ie meer pk maar verliest door dat jij kan schakelen , daar zit het hem vaak in .
succes
heeft ie meer pk maar verliest door dat jij kan schakelen , daar zit het hem vaak in .
succes
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
dank je!Ken je alleen van gezicht en hoe je als een soort kleuter in je GT zit
Ik ben dus een kleuter in een gt die af en toe lame opmerkingen maakt op t forum........

eerder.
ps. ikweet t....die stoelen zitten nog VEEEEl te laaaaag.....
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Of jij bent gewoon stiekum te klein voor die auto 
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
"kleuter"...."stiekum te klein"....
HEEE!
Dat brengt me op een ID...
Waarom monteer ik niet gewoon een kinderzitje in mn kuipstoel!!
Bedankt voor alle bemoedigende woorden jongens.......
maar effe ON-TOPIC.......
Nielz>> laat je nog wel effies weten hoe t is afgelopen?
eerder.
HEEE!
Dat brengt me op een ID...
Waarom monteer ik niet gewoon een kinderzitje in mn kuipstoel!!
Bedankt voor alle bemoedigende woorden jongens.......

maar effe ON-TOPIC.......
Nielz>> laat je nog wel effies weten hoe t is afgelopen?
eerder.
GTE heeft 95 pk !On 2002-03-08 16:34, jochem de haas
wrote:
ik denk zelfs dat een gte 105 pk heeft , dus probeer het . TIP : schakel goed dat is het belangrijkst ! niet tot het einde van je toeren heeft helemaal geen zin . test dit vooraf ff . en nog een tip eigenlijk een beetje het zelfde schakel snel ( dus niet al bij 2000 toeren ) maar gewoon snel door je bak . dat kan bij een 5 gtt ook dus bij de gte ook vast wel .
heeft ie meer pk maar verliest door dat jij kan schakelen , daar zit het hem vaak in .
succes
0-100 in ongeveer 9,5 a 10 seconden (gewichtsprobleem)
Die van mij (98 pk 1.7carb GT-S met765 kg) doet de 0-100 in ongeveer 8,7 seconden, en top van zeker 195 km/h (getest)