Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

oke ben dus uitgedaagt door me broertje hij rijd een saxo vtr 1.4 hij zegt dat ie vet sneller is als mij geloof er zelf nix van maar heb ook nog nooit top gereden met me GTE kan iemand me vertellen wat de top is van een gte en hoeveel pk er in zit die vtr heeft 90pk dacht ik is er ergens mischien en site waar alle info staat van een GTE alvast bedankt en ik laat wel weten of die alleen mij achterkant ziet
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Volgens de niet zo betrouwbare carbase van AW:

Citroën saxo 1.6i VTR
90pk@5600 rpm
135nm@3000 rpm
Gewicht: 895 kg
0-100: 11,6 sec
Top: 185

R5 GTX(E staat er ff niet bij):
90pk@5500rpm
135nm@3500rpm
Gewicht: 815 kg
0-100: 9.4 Sec
Top: 184

Hecht hier niet TEveel waarde aan, ze zitten er vaak naast. Maar ik denk dat je het wel wint.

edit: typfoutjes again :|
-----------------
E-volve.....
[ This message was edited by: Stevie on 2002-03-08 10:55 ]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij bestaat er helemaal geen 1.4 vtr Saxo... Of vergis ik me nu?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je hebt gelijk, wel de 1.6i VTR met 90 pk, dus die zal het wel zijn.

edit again: dit is wel ammal volgens AW, dus het blijft een beetje malafide :smile:
-----------------
E-volve.....
[ This message was edited by: Stevie on 2002-03-08 10:58 ]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens autoweek.nl bestaat die inderdaad niet... Hmm...

Ik heb wel een 1.4 VSX gevonden en die gaat in 12,9 naar de 100kph.
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Je hebt toch een VTR 8v & 16v? die 16v is echt rap.. die doet het nog iets sneller als de mijne! R5 GTT
MartinGTT
Berichten: 796
Lid geworden op: zo 27 jan 2002 0:00
Locatie: Made (Nb)

Je hebt bij citroen 2 verschillende 1.6
De VTR gewone 1.6 en de VTS dat is een 1.6 16v
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

WEL een 1.4Vts! (volgens Autotelegraaf...)

Cilindertal: 4
Cilinderinhoud: 1360 cm³
Kleppen per cilinder: 2
Vermogen: 55 kW (74 pk)
Vermogen, toerental: 5500 tpm
Koppel: 111.00 Nm
Koppel, toerental: 3400 tpm
Acceleratie 0-100 km/u: 11.20 sec.
Topsnelheid: 175 km/u
Versnellingsbak: 5
Aandrijving: Voor
Boring: 75.00 mm
Slag: 77.00 mm
Compressieverhouding: 10.20 op 1
Katalysator: Ja


eerder.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

En de 1.4SX:

Cilindertal: 4
Cilinderinhoud: 1360 cm³
Kleppen per cilinder: 2
Vermogen: 55 kW (74 pk)
Vermogen, toerental: 5500 tpm
Koppel: 111.00 Nm
Koppel, toerental: 3400 tpm
Acceleratie 0-100 km/u: 12.90 sec.
Topsnelheid: 175 km/u
Versnellingsbak: 5
Aandrijving: Voor
Boring: 75.00 mm
Slag: 77.00 mm
Compressieverhouding: 10.20 op 1


eerder.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

En JBL>> 1.6 16v Vts:


Cilindertal: 4
Cilinderinhoud: 1578 cm³
Kleppen per cilinder: 4
Vermogen: 87 kW (117 pk)
Vermogen, toerental: 6600 tpm
Koppel: 145.00 Nm
Koppel, toerental: 5200 tpm
Acceleratie 0-100 km/u: 8.70 sec. (!!!!!)
Topsnelheid: 205 km/u
Versnellingsbak: 5
Aandrijving: Voor
Boring: 78.50 mm
Slag: 82.00 mm
Compressieverhouding: 10.80 op 1

Dat zou je met je GTT toch moeten redden.....TOCH?!?!?!!?!

(Er zit trouwens nog wel verschil tussen de 1.6Vts en de 1.6 16v Vts!)

1.6Vts:

Cilindertal: 4
Cilinderinhoud: 1587 cm³
Kleppen per cilinder: 2 (GEEEN 16v dussss....)
Vermogen: 72 kW (97 pk)
Vermogen, toerental: 5700 tpm
Koppel: 135.00 Nm
Koppel, toerental: 3500 tpm
Acceleratie 0-100 km/u: 10.50 sec.
Topsnelheid: 193 km/u
Versnellingsbak: 5
Aandrijving: Voor
Boring: 78.50 mm
Slag: 82.00 mm
Compressieverhouding: 9.60 op 1

EDIT: dit is allemaal volgens "autotelegraaf"!!! Ik zou t zelf niet weten. puh! Citroen...)

eerder.
-----------------
*Round and round it goes.
Where it will stop.......
nobody knows!*
[ This message was edited by: spir@l on 2002-03-08 12:21 ]
[ This message was edited by: spir@l on 2002-03-08 12:27 ]
Anonymous

Sorry boyŽs heb hem ff gebelt en het is inderdaad een VTS ipv een VTR mijn fout sorry
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Die moet je toch wel de soep in kunnen rijden dan met je GTE?!?!?!
(als ik naar die specs. van de GTX kijk...)
Gewoon GASSEN!!!!!

GTX: 0-100: 9.4 Sec
Top: 184

1.4Vts: Acceleratie 0-100 km/u: 11.20 sec.
Topsnelheid: 175 km/u


eerder.
-----------------
*Round and round it goes.
Where it will stop.......
nobody knows!*
[ This message was edited by: spir@l on 2002-03-08 12:49 ]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Lees de 2e post eens...

LEZEN! :P
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

oke?...gelezen??!!?!

eeeuuuhhmmmmm.....

heb ik nu iets heeel doms gezegd??

ik niet snap niet.....

eerder.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Daar stonden alle specs al, ik vind het altijd zo lekker lame staan als iemand dingen dubbel gaat zitten posten.

Maargoed lama hangen.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

t was ook niet mn bedoeling om "lame" alles te herhalen....

t was alleen dat jij t over een 1.6Vtr had...

Ik had t namenlijk WEL gelezen.(ik heb die van de GTX zelfs gejat van je!!)

t was alleen bedoeld als "samenvatting".
Hij moet dat citroentje gewoon renault uitlaatgassen laten happen!

Maar ik ben t ook met je eens...............Ik ben lame.

eerder.
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Normaal gesproken, met een normale GTTurbo moet je dat kunnen redden.. ware het niet dat ik meer gewicht aan boord heb door al die ICE die erin zit.. Denk dat het bij elkaar al bijna zo'n 75kg scheelt. En ik heb een tijdje dat probleem gehad met die koppelingskabel dus kon ik in de 3 niet meer voluit trappen...

Ik denk dat ik hem de volgende keer bij het stoplicht wel het nakijken geef :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

On 2002-03-08 14:07, <a href="mailto:spir@l" target="_new">spir@l</a>
wrote:
t was alleen dat jij t over een 1.6Vtr had...
Maar ik ben t ook met je eens...............Ik ben lame.
Jah hij had het over 90 pk, dus ging ik automatisch naar de 1.6i. Dattie het met een 1.4i niet kan redden lijkt me overduidelijk.

En nee alleen je reaxie vond ik een beetje lame, niet jou helemaal :smile:

Ken je alleen van gezicht en hoe je als een soort kleuter in je GT zit :grin: (kuipjes zonder frame?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ik denk zelfs dat een gte 105 pk heeft , dus probeer het . TIP : schakel goed dat is het belangrijkst ! niet tot het einde van je toeren heeft helemaal geen zin . test dit vooraf ff . en nog een tip eigenlijk een beetje het zelfde schakel snel ( dus niet al bij 2000 toeren ) maar gewoon snel door je bak . dat kan bij een 5 gtt ook dus bij de gte ook vast wel .

heeft ie meer pk maar verliest door dat jij kan schakelen , daar zit het hem vaak in .

succes
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ken je alleen van gezicht en hoe je als een soort kleuter in je GT zit
dank je!

Ik ben dus een kleuter in een gt die af en toe lame opmerkingen maakt op t forum........:grin:

eerder.

ps. ikweet t....die stoelen zitten nog VEEEEl te laaaaag.....
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Of jij bent gewoon stiekum te klein voor die auto :wink:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

"kleuter"...."stiekum te klein"....

HEEE!
Dat brengt me op een ID...

Waarom monteer ik niet gewoon een kinderzitje in mn kuipstoel!!:grin:

Bedankt voor alle bemoedigende woorden jongens.......:sad:

maar effe ON-TOPIC.......

Nielz>> laat je nog wel effies weten hoe t is afgelopen?

eerder.
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

On 2002-03-08 16:34, jochem de haas
wrote:
ik denk zelfs dat een gte 105 pk heeft , dus probeer het . TIP : schakel goed dat is het belangrijkst ! niet tot het einde van je toeren heeft helemaal geen zin . test dit vooraf ff . en nog een tip eigenlijk een beetje het zelfde schakel snel ( dus niet al bij 2000 toeren ) maar gewoon snel door je bak . dat kan bij een 5 gtt ook dus bij de gte ook vast wel .

heeft ie meer pk maar verliest door dat jij kan schakelen , daar zit het hem vaak in .

succes
GTE heeft 95 pk !
0-100 in ongeveer 9,5 a 10 seconden (gewichtsprobleem)

Die van mij (98 pk 1.7carb GT-S met765 kg) doet de 0-100 in ongeveer 8,7 seconden, en top van zeker 195 km/h (getest)
Plaats reactie