Ok..heb nu een paar dagen die clio 16v..prima auto...een nadeel raam aan de rechterkant gaat prima open...maar dicht is erug moeilijk...moet echt 100x op die knop drukken en m dan met de hand nog aanschuiven ook....iemand tips ???
Hey rudo thanx...zal t ns proberen...maar het is links en rechts dat ie niet dichtgaat alleen de rechterkant dan...allebei de kanten dan?
Doet hij helemaal niets? Of gaat hij tergend lamgzaam..?On 2002-03-08 23:40, sjoerdw
wrote:
Hey rudo thanx...zal t ns proberen...maar het is links en rechts dat ie niet dichtgaat alleen de rechterkant dan...allebei de kanten dan?
nou...eigenlijk reageert hij niet...maar na echt heel veel keer drukken hikt ie n beetje naar boven..
Hmmm, dan lijkt het misschien meer op een slecht werkende schakelaar.On 2002-03-08 23:57, sjoerdw
wrote:
nou...eigenlijk reageert hij niet...maar na echt heel veel keer drukken hikt ie n beetje naar boven..
Maar het systeem een keer schoonmaken kan geen kwaad. Als het exact zo is als bij een GTT: achter je deurpaneel zit een soort plastic slang met daarin een spiraal. Deze spiraal draait rond in die slang. Ergens in die slang zit een opening, waar het frame van je raam in de spiraal grijpt. De spiraal duwt of trekt het frame (incl. raam natuurlijk) resp. naar boven of naar beneden. Je begrijpt dat als er in die slang allemaal dikke oude smeervet in zit dat het zaakje wat stroef loopt. Deze slang kun je dus loskoppelen en dan met wasbenzine o.i.d. schoonmaken en weer nieuw vet erin.
Ik hoop dat ik het een beetje knap heb uitgelegd! En ik hoop natuurlijk dat het systeem van een Clio gelijk is aan dat van een 5 GTT
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Sjoerd,
Ligt dat niet aan je raamkabouters??
Misschien moet je even aan Sven Alpine Turbo vragen wat de mogelijke reden kan zijn?
Ligt dat niet aan je raamkabouters??
Misschien moet je even aan Sven Alpine Turbo vragen wat de mogelijke reden kan zijn?
Raamkabouters ?? WTF ??? wat houdt dat nou weer in...david de kabouter in mn cliootje ?
gaat hij met allebei de schakelaars bijna niet omhoog??zo niet dan ligt het aan de schakelaar. Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen ik denk (hoop) dat het bij mij mijn rubber van mij raam is, dat was verlept en heb het ff goed gedaan, hopelijk werkt het nu weer, anders de wijze raad van rudo opvolgen lijkt mij
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Zie het topic over RaamkaboutersOn 2002-03-09 13:32, sjoerdw
wrote:
Raamkabouters ?? WTF ??? wat houdt dat nou weer in...david de kabouter in mn cliootje ?
-----------------
Renaultdrivers are happy drivers
[ This message was edited by: Marcel O. on 2002-03-09 14:22 ]
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
raam naar beneden doen en wat teflon spray in de sponningen (ees geleidings rubbers )
spuiten
paar x op en neer dan gaat ie wel weer
spuiten
paar x op en neer dan gaat ie wel weer
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
ja bij mij is het denk ik niet de schakelaar...want met de knop links bij de bestuurder gaat ie ook niet dicht....dus denk meer iets met dat rubber gedoe een keer met teflon smeren zoals eerder gezegd...ik zal ns kijken vd week als ik tijd heb
-
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: do 19 jul 2001 0:00
- Locatie: Westerbork
Tip: schakelaartje demonteren en in het ontstane gat wat vreten voor de kabouters gooien. Of dreigen met het in de sloot gooien van diezelfde kabouters.
Sorry, ik kon het effe niet laten. Vergeet dit gewoon maar weer.

Sorry, ik kon het effe niet laten. Vergeet dit gewoon maar weer.
Mijn ramen gaan ook niet erg snel omhoog, vooral het bijrijders raam gaat langzaam. Als ik een retoertje mars koop. En ik ben weer terug dan zal het raam net dicht wezen.
Wat zal het motortje zogoed als af zijn?
Wat zal het motortje zogoed als af zijn?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Het kan ook zijn dat het aan je kabelboom liggen. Dat had mijn pa ten minste met zijn bak(geen Clio trouwens hoor). In de zomer alle ramen open en 's avonds niet meer dicht gaan. Na een tijdje gingen ze wel weer dicht maar toen gingen ze niet meer open. Was blijkbaar een probleem bij de kabelboom.
-----------------
I live a quarter mile at a time ... for that 10 seconds or less, i'm free
-- Vin Diesel as 'Dominic' in 'The Fast and the Furious --
[ This message was edited by: Martijntje on 2002-03-09 20:00 ]
-----------------
I live a quarter mile at a time ... for that 10 seconds or less, i'm free
-- Vin Diesel as 'Dominic' in 'The Fast and the Furious --
[ This message was edited by: Martijntje on 2002-03-09 20:00 ]
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
rubbers smeren!!!!!!!!!!!On 2002-03-09 19:48, Daniël
wrote:
Mijn ramen gaan ook niet erg snel omhoog, vooral het bijrijders raam gaat langzaam. Als ik een retoertje mars koop. En ik ben weer terug dan zal het raam net dicht wezen.
Wat zal het motortje zogoed als af zijn?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
verkeerde eten zelfde gevolgen als sex zie "het" topicOn 2002-03-09 19:33, André ter Velde
wrote:
Tip: schakelaartje demonteren en in het ontstane gat wat vreten voor de kabouters gooien. Of dreigen met het in de sloot gooien van diezelfde kabouters.![]()
Sorry, ik kon het effe niet laten. Vergeet dit gewoon maar weer.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
On 2002-03-09 19:48, Daniël
wrote:
Mijn ramen gaan ook niet erg snel omhoog, vooral het bijrijders raam gaat langzaam. Als ik een retoertje mars koop. En ik ben weer terug dan zal het raam net dicht wezen.
Wat zal het motortje zogoed als af zijn?
Nee, zoŽn motortje doet het of wel of niet.
Dus smeren die handel.