Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Ok..heb nu een paar dagen die clio 16v..prima auto...een nadeel raam aan de rechterkant gaat prima open...maar dicht is erug moeilijk...moet echt 100x op die knop drukken en m dan met de hand nog aanschuiven ook....iemand tips ???
Rudo

Jep. Bekend probleem! (Bij mijn vorige GTT tenminste).

Remedie: deurpaneel er af, bij voorkeur het sluitmechanisme demonteren, schoonmaken (wasbenzine, dieselolie o.i.d.) en weer netjes in het vet zetten.

succes!
Anonymous

Hey rudo thanx...zal t ns proberen...maar het is links en rechts dat ie niet dichtgaat alleen de rechterkant dan...allebei de kanten dan?
Rudo

On 2002-03-08 23:40, sjoerdw
wrote:
Hey rudo thanx...zal t ns proberen...maar het is links en rechts dat ie niet dichtgaat alleen de rechterkant dan...allebei de kanten dan?
Doet hij helemaal niets? Of gaat hij tergend lamgzaam..?
Anonymous

nou...eigenlijk reageert hij niet...maar na echt heel veel keer drukken hikt ie n beetje naar boven..
Rudo

On 2002-03-08 23:57, sjoerdw
wrote:
nou...eigenlijk reageert hij niet...maar na echt heel veel keer drukken hikt ie n beetje naar boven..
Hmmm, dan lijkt het misschien meer op een slecht werkende schakelaar.

Maar het systeem een keer schoonmaken kan geen kwaad. Als het exact zo is als bij een GTT: achter je deurpaneel zit een soort plastic slang met daarin een spiraal. Deze spiraal draait rond in die slang. Ergens in die slang zit een opening, waar het frame van je raam in de spiraal grijpt. De spiraal duwt of trekt het frame (incl. raam natuurlijk) resp. naar boven of naar beneden. Je begrijpt dat als er in die slang allemaal dikke oude smeervet in zit dat het zaakje wat stroef loopt. Deze slang kun je dus loskoppelen en dan met wasbenzine o.i.d. schoonmaken en weer nieuw vet erin.

Ik hoop dat ik het een beetje knap heb uitgelegd! En ik hoop natuurlijk dat het systeem van een Clio gelijk is aan dat van een 5 GTT :wink:
MartinGTT

bij mij gaat ie rechts tergend langzaam
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Sjoerd,

Ligt dat niet aan je raamkabouters??:wink:
Misschien moet je even aan Sven Alpine Turbo vragen wat de mogelijke reden kan zijn?
Anonymous

Raamkabouters ?? WTF ??? wat houdt dat nou weer in...david de kabouter in mn cliootje ?
My_Key

gaat hij met allebei de schakelaars bijna niet omhoog??zo niet dan ligt het aan de schakelaar. Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen ik denk (hoop) dat het bij mij mijn rubber van mij raam is, dat was verlept en heb het ff goed gedaan, hopelijk werkt het nu weer, anders de wijze raad van rudo opvolgen lijkt mij
rasit..

is er ook iemand die dit probleem niet heeft ??? geloof het niet, hier nog 1
My_Key

Clio16Vrm, heb jij ook een comfort alarm, en zo ja gaan je ramen bij jou wel dicht als je dit erop zet bij mij namelijk wel
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

On 2002-03-09 13:32, sjoerdw
wrote:
Raamkabouters ?? WTF ??? wat houdt dat nou weer in...david de kabouter in mn cliootje ?
Zie het topic over Raamkabouters:smile:
-----------------
Renaultdrivers are happy drivers
[ This message was edited by: Marcel O. on 2002-03-09 14:22 ]
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

raam naar beneden doen en wat teflon spray in de sponningen (ees geleidings rubbers )
spuiten
paar x op en neer dan gaat ie wel weer
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Marius

Beun oplossing: Knop inhouden en paar x dicht klappen.

Werkt meestal.
Robke
Car: Lexus IS250

Ik had dat laatst ook, gewoon even schakelaar opengemaakt en schoongemaakt. Hij werkt weer perfect, alleen is nou een andere schakelaar weer kapot :sad:.
Anonymous

ja bij mij is het denk ik niet de schakelaar...want met de knop links bij de bestuurder gaat ie ook niet dicht....dus denk meer iets met dat rubber gedoe een keer met teflon smeren zoals eerder gezegd...ik zal ns kijken vd week als ik tijd heb
André ter Velde

Tip: schakelaartje demonteren en in het ontstane gat wat vreten voor de kabouters gooien. Of dreigen met het in de sloot gooien van diezelfde kabouters. :lol:

Sorry, ik kon het effe niet laten. Vergeet dit gewoon maar weer.
Anonymous

Mijn ramen gaan ook niet erg snel omhoog, vooral het bijrijders raam gaat langzaam. Als ik een retoertje mars koop. En ik ben weer terug dan zal het raam net dicht wezen.

Wat zal het motortje zogoed als af zijn?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Het kan ook zijn dat het aan je kabelboom liggen. Dat had mijn pa ten minste met zijn bak(geen Clio trouwens hoor). In de zomer alle ramen open en 's avonds niet meer dicht gaan. Na een tijdje gingen ze wel weer dicht maar toen gingen ze niet meer open. Was blijkbaar een probleem bij de kabelboom.
-----------------
I live a quarter mile at a time ... for that 10 seconds or less, i'm free

-- Vin Diesel as 'Dominic' in 'The Fast and the Furious --
[ This message was edited by: Martijntje on 2002-03-09 20:00 ]
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

On 2002-03-09 19:48, Daniël
wrote:
Mijn ramen gaan ook niet erg snel omhoog, vooral het bijrijders raam gaat langzaam. Als ik een retoertje mars koop. En ik ben weer terug dan zal het raam net dicht wezen.

rubbers smeren!!!!!!!!!!!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

On 2002-03-09 19:33, André ter Velde
wrote:
Tip: schakelaartje demonteren en in het ontstane gat wat vreten voor de kabouters gooien. Of dreigen met het in de sloot gooien van diezelfde kabouters. :lol:

Sorry, ik kon het effe niet laten. Vergeet dit gewoon maar weer.
verkeerde eten zelfde gevolgen als sex zie "het" topic
Rudo

On 2002-03-09 19:48, Daniël
wrote:

Nee, zoŽn motortje doet het of wel of niet.

Dus smeren die handel.
Plaats reactie