Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
catrinus

Hoera vandaag heb ik nog een gtt gekocht. Zaterdag ga ik hem ophalen. Hier wat meer info:
Renault 5 gt turbo phase1 :cool:
Bouwjaar: 1986
Kleur: parelmoer wit
Grijs kenteken, origineel nederlands, en van de eerste eigenaar.
Wat zijn de bedoelingen met deze gtt. Ik ben van plan om hem na mijn andere project ook op te knappen en dan volledig maar dan ook volledig origineel te houden. Dit omdat ik maar weinig originele gtt`s zie rijden. Wat gebeurt er met mijn rooie gtt. Na een verwoedde poging om de dorpel te lassen word deze (als de andere er is) gestript. De onderdelen kan ik mooi gebruiken voor mijn project gtt waarvan veel onderdelen missen.
Zaterdag ga ik hem ophalen en hopelijk ben ik volgende week vrijdag er mee op de fng meeting.

Het slechte nieuws:
Nadat ik vandaag een telefoontje heb gehad over die andere gtt die ik zaterdag op ga halen ben ik ff gaan rijden met mijn rooie gtt. Ik reed in veendam en kwam er zo`n mercedes(heel snel) achter mij aan rijden en begon gigantisch te bumper kleven. Aangezien ik weet dat ik op een rotonde sneller ben dan menig andere auto en we toevallig op een grote rotonde af reden, heb ik hem lekker op de rotonde zoek gereden. Maar toen ik de rotonde af kwam en wou overschakelen kreeg ik hem in geen 1 versnelling. Ik ben toen de berm ingevlogen en toen ik stil stond kreeg ik hem gewoon in elke versnelling. Ik ben toen de n33 opgereden en ik wou terug schakelen naar de 4 en kreeg hem daar ook niet in:sad:. Als ik kon schakelen ging dat met een hoorbare bonk. Eenmaal thuis gekomen stonk mijn gtt naar verbrande koppelingsplaat. Het schakelen gaat nog steeds klote en is haast in geen 1 versnelling te krijgen. Ik heb nu dezelfde problemen als Arjen met zijn r19 16v. Zelf denk ik dat mijn druklager kapot is. Hopelijk weet iemand wat voor probleem ik heb.

Greetz catrinus

(misschien komt alles wat raar over maar door samenloop van omstandigheden vandaag ben ik nog niet goed bij mijn gedachten)
There will be plenty of time to rest when your dead
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

1: Beter :smile: parelmoer=mooiekleur
2: ruk!
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Patrick

dat vindt ik heel vervelend voor je,zelfde antwoord als bas,
1:kicke
2:ruk:lol::lol::lol::lol::lol:
leuk je weer es gesproken te hebben,ik zie je zeker weer op een volgende meeting:wink:
succes met het ongemak.
catrinus

Zeker patrick. Ben je dan zoals gewoonlijk weer te herkennen aan die omgedraaide pet:wink:
Patrick

hahahhahahhahhaha,.....en jij aan je jas:lol::lol::lol:
catrinus

:smile::grin::lol:
jacco 16v

volgens mij komt je koppeling niet goed vrij ik zou hem maar eens probeeren op te stellen.
en gijken of het dan wel goed gaat.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
catrinus

Nee dit is zeker geen slappe kabel of een koppeling die niet goed vrij komt. Mijn versnellingsbak ratelde ook altijd als hij in de vrij stond. Aangezien we bij het vervangen van de koppeling(tussen kerst en oud en nieuw 2000) de druklager niet vervangen hadden dacht ik daar aan. Als het druklager versleten is dan begint hij te ratelen. Ik heb sterk mijn vermoedens dat het mijn druklager is. Binnenkort komn we er wel achter.
Arjen

Dat had ik gisteren dus ook. Af en toe hoorde je een luide bonk en af en toe ging hij niet in zijn versnelling. Dit heb ik maar 1 keer tijdens het rijden gehad en toevallig ook bij een rotonde. Toch verdenk ik tot nu toe nog steeds de kabel of het stelmechanisme, maar misschien is dat ook hopen tegen beter weten in.

Ik heb nog ff alle vraagbaken doorgekeken en daar staat vermeld dat het stelmechanisme een zwak punt is en dat renault er zelfs een speciaal servicebericht voor heeft doen uitgaan.
catrinus

Aha wand mijn koppeling ging ook opeens heel licht toen ik hem intrapte nadat ik hem niet in de versnelling kreeg. Toch maar even dat truukje wat jij zei proberen.
catrinus

en mijn koppelings pedaal bewoog ook. als je je voet er op zette dan voelde je hem schudden. Dat deed hij anders ook niet.
Arjen

Het is altijd moeilijk te zeggen wat het nu precies is. Mijn 19 wilde een jaar geleden, af en toe, ook alleen krakend naar zijn 3. Toen heb ik stelmechanisme ingespoten met......WD40 en daarna heb ik er nooit meer last van gehad.

Het kan ook gewoon een bijna kapotte kabel wezen. Ik heb het met mijn 11 eens gehad dat de kabel brak. Toen schakelde hij, voordat de kabel knapte, ook heel lastig.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

wat is er nu wel goed aan die bak?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
catrinus

De kabel is gelukkig bij mij heel. Kan ook niet anders wandt het is een vrij nieuwe. Morgen moet ik maar ff kijken. misschien ook alles inspuiten met WD-40. Maar mijn koppeling meurde ook toen ik hem in de garage zette terwijl de koppeling niet slipte als ik vol vermogen reed. Alleen het schakelen was een probleem.
Arjen

On 2002-03-04 21:37, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
wat is er nu wel goed aan die bak?
???????????????
jacco 16v

is de binnenste ring van je diafragma veer waar je druklager op rust.
niet kapot gesleten door een kapot druklager.
zodat een aantal van die plaatjes afgebroken zijn waardoor de koppeling gedeeltelijk vrij komt
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Arjen

Zou kunnen. Mijn druklager hoorde je altijd wel rammelen. Is dat te controleren (zonder de bak eraf te halen) ?
jacco 16v

misschien zou je het kunnen probeeren te bekijken door het rubber waar je koppelings vork doorheen loopt.
te vewijderen en met een zaklampje te kijken hoe het zit.
je kunt dan in iedergeval het druklager zien.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
wouter 16v

Nou dat heb ik ook gehad met mijn clio ik zal je wel een foto sturen de koppelingsplaat er bij mij uitzag, misschien kan jij de foto dan op het forum plaatsen voor de andere bezoekers, maar ik hoop niet voor je dat hij er zo uitziet bij jou.
Marius

Gefeliciteerd en.... balen.....
Anonymous

1, Catrinus, zou je wel zoveel geld in een grijs kenteken 5 gaan steken, want de dagwaarde van een grijs kenteken is een stuk lager. Kan je hem beter omlaten zetten naar een geel kenteken. Als je het niet geloofd moet je maar even een taxateur bellen. Maar in ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

2, das lekker kl*te!

Groeten, Dennis.
catrinus

Daar zeg je wat dennis. Ik heb straks heel wat onderdelen over en kan hem zo over bouwen naar geel kenteken. Bedankt voor de tip.
MartinGTT

Hoe veel kost t overzetten van grijs naar geel kenteken Dennis?
catrinus

Hoera ik ben blij vandaag. Mijn gtt heb ik vandaag opgehaald en hij is super(op de roest na). De kleur is wit en geen parelmoer wit(verkeerd begrepen). Het is een phase1 van de eerste eigenaar en org nederlands. 16 jaar lang niet gewassen en bij gehouden aan de carrosserie en 16 jaar lang is er in die auto gerookt. Ik heb nog nooit zo`n bruin interieur gezien van het roken. Maar hij is voor 3 kwart schoon. Het onderhouds boekje zit erbij en alle keurings papieren:smile:. Verder is hij motorisch helemaal origineel en heeft net een nieuwe radiateur gekregen en een nieuwe dynamo. De motor is zo goed onderhouden dat deze wel van chris kon wezen. zo netjes ligt hij er bij. Er zitten een paar roestplekken op die ik morgen gedeeltelijk wil aanpakken. Vanmiddag heb ik ff tapijt gelegd in de kofferbak en heb de auto gedeeltelijk schoongemaakt. Verders heb ik de radio overgezet en de sub in de kofferbak geplaatst. Morgen de rest van het interieur schoonmaken en de kabels goedleggen en wegwerken en een paar roestplekken behandelen.

Wat gebeurt er nu met de rooie gtt?

Die word gestript.

Greetz catrinus.
Janine

Gefeliciteerd Catrinus! Toppie! Veel plezier er mee.
Een beetje vreemd is best lekker
Patrick

succes ermee jongen:smile:
Marius

Mooi man, geleliciteerd.
-----------------
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/ring2002" TARGET="_blank">[ RING 2002 ]</A><!-- BBCode End --> - <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/parts" TARGET="_blank">[ Parts Database ]</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: Marius on 2002-03-10 15:11 ]
Hagen
Contacteer:

Gaaf man, Dit was die gt waar je het over had?
Misschien kan je de nicotine aanslag wel verkopen aan een sigaretten verslaafde? (lol)
turboman
Contacteer:

Cool :wink:
catrinus

On 2002-03-10 15:21, Hagen
wrote:
Gaaf man, Dit was die gt waar je het over had?
Misschien kan je de nicotine aanslag wel verkopen aan een sigaretten verslaafde? (lol)
Er lag nog zoveel tabak in dat je er wel 2 sigaretten van kon draaien. En het hemeltje is echt een hel. zo bruin en haast niet schoon te krijgen. Gelukkig heb ik een goed middeltje om je hemel mooi schoon te krijgen:smile:. Het dashboard was zo bruin het leek net alsof het een andere dashboard was. Het zwart wat op de dashboard zat was moeilijk te herkennen. En er zaten geblindeerde ramen in van het roken. Die waren dus ook bruin. Gelukkig is hij weer aardig aantoonbaar. De carrosserie moet nog gepolijst worden en hij is weer aardig mooi. En vandaag zag ik een klein gaatje onder de voorraam:sad:. Maar qua roest valt het nog mee(tot nu toe)
Plaats reactie