Renault 5 gt turbo phase1

Bouwjaar: 1986
Kleur: parelmoer wit
Grijs kenteken, origineel nederlands, en van de eerste eigenaar.
Wat zijn de bedoelingen met deze gtt. Ik ben van plan om hem na mijn andere project ook op te knappen en dan volledig maar dan ook volledig origineel te houden. Dit omdat ik maar weinig originele gtt`s zie rijden. Wat gebeurt er met mijn rooie gtt. Na een verwoedde poging om de dorpel te lassen word deze (als de andere er is) gestript. De onderdelen kan ik mooi gebruiken voor mijn project gtt waarvan veel onderdelen missen.
Zaterdag ga ik hem ophalen en hopelijk ben ik volgende week vrijdag er mee op de fng meeting.
Het slechte nieuws:
Nadat ik vandaag een telefoontje heb gehad over die andere gtt die ik zaterdag op ga halen ben ik ff gaan rijden met mijn rooie gtt. Ik reed in veendam en kwam er zo`n mercedes(heel snel) achter mij aan rijden en begon gigantisch te bumper kleven. Aangezien ik weet dat ik op een rotonde sneller ben dan menig andere auto en we toevallig op een grote rotonde af reden, heb ik hem lekker op de rotonde zoek gereden. Maar toen ik de rotonde af kwam en wou overschakelen kreeg ik hem in geen 1 versnelling. Ik ben toen de berm ingevlogen en toen ik stil stond kreeg ik hem gewoon in elke versnelling. Ik ben toen de n33 opgereden en ik wou terug schakelen naar de 4 en kreeg hem daar ook niet in:sad:. Als ik kon schakelen ging dat met een hoorbare bonk. Eenmaal thuis gekomen stonk mijn gtt naar verbrande koppelingsplaat. Het schakelen gaat nog steeds klote en is haast in geen 1 versnelling te krijgen. Ik heb nu dezelfde problemen als Arjen met zijn r19 16v. Zelf denk ik dat mijn druklager kapot is. Hopelijk weet iemand wat voor probleem ik heb.
Greetz catrinus
(misschien komt alles wat raar over maar door samenloop van omstandigheden vandaag ben ik nog niet goed bij mijn gedachten)