Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Ben

Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik een watergekoelde turbo op een phase 1 blok aansluit?

Groet

Ben
Marius

Doe even een search, iemand heeft het wel ergens geschreven dacht ik.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

kweenie of dat al een keer beschreven is.

Maar ik heb ook een watergekoelde turbo in mijn Ph1.

Kijk effe op mijn site daar zie je hoe ik hem vervangen heb.
Marius

Ik dacht dat ik laatst las hie iemand het gedaan had, maar ik kan me vergissen.
Ben

Tino waar staat dat op je site dan. Ik kan alleen een turbo vervangen vinden waar staat dat alle slangen al aanwezig waren. Het gaat erom dat ik weet hoe ik een watergekoelde tubro inbouw op het blok waar eerst een luchtgekoelde turbo op zat. Met name om de slangen dus...
Tino
Erelid - RvT

Ik zou dat vanavond effe voor je moeten gaan bekijken. Hoe het allemaal zit. Naar mijn weten gaat de bovenste aansluiting van je expansievat op je turbo aangesloten worden. Maar hoe het verder zit zou ik echt effe moeten bekijken voor je.
Goof

On 2002-02-27 12:55, Tino
wrote:
Naar mijn weten gaat de bovenste aansluiting van je expansievat op je turbo aangesloten worden.
Dit klopt in ieder geval! :smile:
Steven
Car: M536

Kun je dit niet bekijken bij Jelmer? Of een andere phase II?
Tino
Erelid - RvT

Lijkt me niet de slangen van een phase II lopen anders dan in de Ph1.

Ik probeer vanavond effe te kijken voor je..
.:: TurboPowerr ::.
ed_pret

ello,

ik heb dit dus ook gedaan, toen had iemand een hele mooie plaatje gezet van het koelingssysteem van ph1 en ph2

ik heb het simpel gehouden, slang die bij je expansievat boven(zijkant) ingaat loskoppelen, deze vervolgens bij de turbo aan de bovenzijde vastzetten, dan een slang(ik heb een gasslang van de gamma) vanaf de onderzijde turbo naar het expansievat laten lopen.

en ja ik weet nu denken een aantal gasten van : slang van de gamma? is die gozer gek? ja ik ben hagenees en gierig :smile:

maar het werkt wel al de afgelopen 6/7 maanden :smile:
Ben

Hij zit erop hehe alles is goed gegaan. Thanx guys...
Abel
Über-Spammer

On 2002-02-27 20:48, ed_pret
wrote:
ello,

ik heb dit dus ook gedaan, toen had iemand een hele mooie plaatje gezet van het koelingssysteem van ph1 en ph2

ik heb het simpel gehouden, slang die bij je expansievat boven(zijkant) ingaat loskoppelen, deze vervolgens bij de turbo aan de bovenzijde vastzetten, dan een slang(ik heb een gasslang van de gamma) vanaf de onderzijde turbo naar het expansievat laten lopen.

en ja ik weet nu denken een aantal gasten van : slang van de gamma? is die gozer gek? ja ik ben hagenees en gierig :smile:

Zit er zo'n doorloop in het expansie vat dan? Waar komt die bovenste slang dan vandaan?

Greetz Abel.
Michel S.
Contacteer:

On 2002-02-28 07:58, Abel
wrote:
On 2002-02-27 20:48, ed_pret
wrote:
ello,

Zit er zo'n doorloop in het expansie vat dan? Waar komt die bovenste slang dan vandaan?

Greetz Abel.
Bij de fase i komt de bovenste slang van het expansie vat van de carburateur voet verwarming. Bij de fase II gaat deze voet verwarming naar de turbo en dan weer terug naar de waterpomp. De bovenste slang van het expansie vat bij een phase 2 zit aangesloten op het antidempbel vat.

tenminste dat van de phae II weet ik 100%, maar de phase i heb ik alleen gezien op foto's

mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Plaats reactie