Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik een watergekoelde turbo op een phase 1 blok aansluit?
Groet
Ben
Tino waar staat dat op je site dan. Ik kan alleen een turbo vervangen vinden waar staat dat alle slangen al aanwezig waren. Het gaat erom dat ik weet hoe ik een watergekoelde tubro inbouw op het blok waar eerst een luchtgekoelde turbo op zat. Met name om de slangen dus...
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Ik zou dat vanavond effe voor je moeten gaan bekijken. Hoe het allemaal zit. Naar mijn weten gaat de bovenste aansluiting van je expansievat op je turbo aangesloten worden. Maar hoe het verder zit zou ik echt effe moeten bekijken voor je.
ello,
ik heb dit dus ook gedaan, toen had iemand een hele mooie plaatje gezet van het koelingssysteem van ph1 en ph2
ik heb het simpel gehouden, slang die bij je expansievat boven(zijkant) ingaat loskoppelen, deze vervolgens bij de turbo aan de bovenzijde vastzetten, dan een slang(ik heb een gasslang van de gamma) vanaf de onderzijde turbo naar het expansievat laten lopen.
en ja ik weet nu denken een aantal gasten van : slang van de gamma? is die gozer gek? ja ik ben hagenees en gierig
maar het werkt wel al de afgelopen 6/7 maanden
ik heb dit dus ook gedaan, toen had iemand een hele mooie plaatje gezet van het koelingssysteem van ph1 en ph2
ik heb het simpel gehouden, slang die bij je expansievat boven(zijkant) ingaat loskoppelen, deze vervolgens bij de turbo aan de bovenzijde vastzetten, dan een slang(ik heb een gasslang van de gamma) vanaf de onderzijde turbo naar het expansievat laten lopen.
en ja ik weet nu denken een aantal gasten van : slang van de gamma? is die gozer gek? ja ik ben hagenees en gierig

maar het werkt wel al de afgelopen 6/7 maanden

Zit er zo'n doorloop in het expansie vat dan? Waar komt die bovenste slang dan vandaan?On 2002-02-27 20:48, ed_pret
wrote:
ello,
ik heb dit dus ook gedaan, toen had iemand een hele mooie plaatje gezet van het koelingssysteem van ph1 en ph2
ik heb het simpel gehouden, slang die bij je expansievat boven(zijkant) ingaat loskoppelen, deze vervolgens bij de turbo aan de bovenzijde vastzetten, dan een slang(ik heb een gasslang van de gamma) vanaf de onderzijde turbo naar het expansievat laten lopen.
en ja ik weet nu denken een aantal gasten van : slang van de gamma? is die gozer gek? ja ik ben hagenees en gierig
maar het werkt wel al de afgelopen 6/7 maanden
Greetz Abel.
Bij de fase i komt de bovenste slang van het expansie vat van de carburateur voet verwarming. Bij de fase II gaat deze voet verwarming naar de turbo en dan weer terug naar de waterpomp. De bovenste slang van het expansie vat bij een phase 2 zit aangesloten op het antidempbel vat.On 2002-02-28 07:58, Abel
wrote:Zit er zo'n doorloop in het expansie vat dan? Waar komt die bovenste slang dan vandaan?On 2002-02-27 20:48, ed_pret
wrote:
ello,
ik heb dit dus ook gedaan, toen had iemand een hele mooie plaatje gezet van het koelingssysteem van ph1 en ph2
ik heb het simpel gehouden, slang die bij je expansievat boven(zijkant) ingaat loskoppelen, deze vervolgens bij de turbo aan de bovenzijde vastzetten, dan een slang(ik heb een gasslang van de gamma) vanaf de onderzijde turbo naar het expansievat laten lopen.
en ja ik weet nu denken een aantal gasten van : slang van de gamma? is die gozer gek? ja ik ben hagenees en gierig
maar het werkt wel al de afgelopen 6/7 maanden
Greetz Abel.
tenminste dat van de phae II weet ik 100%, maar de phase i heb ik alleen gezien op foto's
mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538