Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Hallo

Ik heb een probleempje mijn Renault Clio 1.4RT lekt heel langzaam koelvloeistof het gaat om ongeveer 1 tankje per anderhalve maand waar kan dit aan liggen? als hij stil staat zie ik het nergens lekken. En hij lekt olie dit is echt maar een heel beetje maar het is vooral als hij wars is dan komen er aan de voorkant van de motor een aantal druppels olie naar beneden vallen wat kan dit zijn??? alvast bedank voor de reacties hoop dat het goedkope en simpele reparaties zijn.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die koelvloeistof kan van alles zijn:

- slangen
- radiateur
- waterpomp
- koppakking
- etc...

De olie die je auto lekt kan ook van veel plaatsen afkomen, maar ik weet daar niet zoveel van, dus zal ik je ook geen (loze) oplossingen aandragen! :wink:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

als ie nergens nat is of zichtbaar lekt vrees ik dat je koppakking kapot is. Komt er witte rook uit te uitlaat????? Houd ie in af en toe??? is je temperatuur abnormaal, je olievrebruik?? allemaal symptomen van een lekke koppakking. Controleer dit goed, want je kop kan gaan scheuren als je er mee door rijd.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

als ie nergens nat is of zichtbaar lekt vrees ik dat je koppakking kapot is. Komt er witte rook uit te uitlaat????? Houd ie in af en toe??? is je temperatuur abnormaal, je olievrebruik?? allemaal symptomen van een lekke koppakking. Controleer dit goed, want je kop kan gaan scheuren als je er mee door rijd.
Anonymous

Hai, dat probleem van die olie heb ik ook. In principe lekt er niks, maar m'n blok is aan de onderkant altijd nat en vaak druppelt ie ook olie. Weet iemand wat dat is? Volgens mij de koppakking, maar als die vervangen moet worden.................
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

tis een 4 cilindertje hoor, geen v8 ! :lol:
Anonymous

Gaat me toch niet vertellen dat haperen ook een kenmerk is???
Dat doet ie al een jaar.
Anonymous

Nee, geen v8, maar als heel dat blok eruit moet worden gehaald...........
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

On 2002-02-26 17:31, Autofan
wrote:
Hai, dat probleem van die olie heb ik ook. In principe lekt er niks, maar m'n blok is aan de onderkant altijd nat en vaak druppelt ie ook olie. Weet iemand wat dat is? Volgens mij de koppakking, maar als die vervangen moet worden.................
........dan heb je weer wat te doen :grin:

Als je auto geen koelvloeistof verbruikt, ligt het niet aan je koppaking.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

nee twas meer tegen bartV die wel 2 lekke koppakkingen vermoedt.

tip: "delete onnodige/ongewensde post" :smile:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

On 2002-02-26 17:35, robert
wrote:
nee twas meer tegen bartV die wel 2 lekke koppakkingen vermoedt.

tip: "delete onnodige/ongewensde post" :smile:
Het kan hard gaan robbert, anderhalf tankie is inderdaad wel veel, maar het zou kunnen.
Anonymous

Weten jullie wat de reden van een zeiknat blok kan zijn?? Vooral aan de onderkant.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

lekke krukas kering is vaak de oorzaak.
Anonymous

Oh en BartV, als jij mij zou zien geloof je meteen dat ik dat blok er niet zelf uit ga tillen!!!!!!!!
Autofan kan ook vrouwelijk zijn!!!
Anonymous

lekke krukas kering??? Dat betekent vervangen?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

je hoort mij niet zeggen dat vrouwen niet kunnen sleutelen :grin: Ik was pas bij de renault garage en daar stond een mooie blonde babe te sleutelen :grin:
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-02-26 17:40 ]
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

ja: NEWTON!

(alles druipt naar beneden, dus de onderkant is het natst) :lol:

waar het vandaan komt, nou een lek natuurlijk.
zoeken dus.
Anonymous

De onderkant is niet het natst. Alleen de onderkant is nat. Dat is het vreemde. Er lekt dus niks naar beneden, beneden is iets kapot.
Anonymous

En dat inhouden in de bocht, is dat ook een clio-tik???
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

nee er komt eigenlijk helemaal geen rook uit mijn blok daarom is het juist zo vreemd
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Autofan, mischien kan je je even voorstellen in het <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 83&forum=6" TARGET="_blank">wie is wie</A><!-- BBCode End --> topic.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

eeeh autofan,
ik weet niet wat voor auto jij rijdt maar volgens mij is die niet helemaal te vertrouwens als ik dat zo allemaal hoor! de mijne lekt alleen haha (ook niet goed dat weet ik ook maarja)
Anonymous

Hai Bart, zie wie is wie.
Anonymous

Nou hooliead, dat valt wel mee. Het enige is dat het blok erg nat is aan de onderkant, iets wat ik overigens bij de koop al zag. In z'n twee houdt ie in de bocht af en toe in en de blower wil soms niet in stand drie. Dat is het. Niks om wakker van te liggen.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

ok autofan! waar kwam je nou trouwens ergens vandaan uit brabant want dat stond er niet bij bij de wie is wie als het goed is (of heb ik er overeen gelezen?) maar inderdaad het valt allemaal wel mee als je het zo bij elkaar zet want ik denk dat iedere auto zo wel wat heeft. maar rijdt inderdaad wel lekker he een clio alleen jammer dat je geen RT hebt day merk je echt goed in de opties hoor! (bijvoorbeeld de stoelen zijn echt een stuk beter!) Dus mocht je nog een keer een andere clio kopen en toch nie genoeg geld hebben voor je 2.0 16 v zoals je in je wie is wie had staan, probeer dan in iedern geval een RT te kopen dan ga je er toch nog een heel stuk op vooruit!
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

als je nergens kunt zien waar de auto koelvloeistof lekt zou ik gaan denken aan een kachelradiateur of koppaking.
en de koppakking is een zwakpunt van de energy motor.
en aangezien hij ook olie lekt.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Anonymous

Hai Jacco,
Kopaking, krukas kering. Ik weet het ook niet meer. Als ie vrijdag nog lekt, brengen we hem gewoon weg!
Anonymous

Hee Hooliead, ik moet inderdaad zeggen dat een 1.2 Rn niet zo heel veel is. Ik ben altijd de laatste bij het stoplicht!! Nou maakt dat niet zo heel veel uit, maar een beetje meer power.
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

de krukas keering kun je altijd goed zien want dan komt de olie van achter het vliegwiel weg.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hee Autofan, dan moet je hetzelfde doen als ik gedaan heb met mijn oude Clio 1.2.
Gewoon een 1.4 erin hangen, hooguit een weekendje werk en het is sneller en zuiniger(met mijn rechtervoet althans :smile: ).
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Mijn clio is van de problemen af het bleek niets met elkaar te maken te hebben het lekken van de koelvloeistof en de olie. de olie kwam door een slecht kleppendeksel-pakking en het was de dop van het koelvloeistof tankje wat lek was
Plaats reactie