-
- Contacteer:
Hallo
Ik heb een probleempje mijn Renault Clio 1.4RT lekt heel langzaam koelvloeistof het gaat om ongeveer 1 tankje per anderhalve maand waar kan dit aan liggen? als hij stil staat zie ik het nergens lekken. En hij lekt olie dit is echt maar een heel beetje maar het is vooral als hij wars is dan komen er aan de voorkant van de motor een aantal druppels olie naar beneden vallen wat kan dit zijn??? alvast bedank voor de reacties hoop dat het goedkope en simpele reparaties zijn.
Ik heb een probleempje mijn Renault Clio 1.4RT lekt heel langzaam koelvloeistof het gaat om ongeveer 1 tankje per anderhalve maand waar kan dit aan liggen? als hij stil staat zie ik het nergens lekken. En hij lekt olie dit is echt maar een heel beetje maar het is vooral als hij wars is dan komen er aan de voorkant van de motor een aantal druppels olie naar beneden vallen wat kan dit zijn??? alvast bedank voor de reacties hoop dat het goedkope en simpele reparaties zijn.
Die koelvloeistof kan van alles zijn:
- slangen
- radiateur
- waterpomp
- koppakking
- etc...
De olie die je auto lekt kan ook van veel plaatsen afkomen, maar ik weet daar niet zoveel van, dus zal ik je ook geen (loze) oplossingen aandragen!
- slangen
- radiateur
- waterpomp
- koppakking
- etc...
De olie die je auto lekt kan ook van veel plaatsen afkomen, maar ik weet daar niet zoveel van, dus zal ik je ook geen (loze) oplossingen aandragen!
als ie nergens nat is of zichtbaar lekt vrees ik dat je koppakking kapot is. Komt er witte rook uit te uitlaat????? Houd ie in af en toe??? is je temperatuur abnormaal, je olievrebruik?? allemaal symptomen van een lekke koppakking. Controleer dit goed, want je kop kan gaan scheuren als je er mee door rijd.
als ie nergens nat is of zichtbaar lekt vrees ik dat je koppakking kapot is. Komt er witte rook uit te uitlaat????? Houd ie in af en toe??? is je temperatuur abnormaal, je olievrebruik?? allemaal symptomen van een lekke koppakking. Controleer dit goed, want je kop kan gaan scheuren als je er mee door rijd.
Hai, dat probleem van die olie heb ik ook. In principe lekt er niks, maar m'n blok is aan de onderkant altijd nat en vaak druppelt ie ook olie. Weet iemand wat dat is? Volgens mij de koppakking, maar als die vervangen moet worden.................
Gaat me toch niet vertellen dat haperen ook een kenmerk is???
Dat doet ie al een jaar.
Dat doet ie al een jaar.
........dan heb je weer wat te doenOn 2002-02-26 17:31, Autofan
wrote:
Hai, dat probleem van die olie heb ik ook. In principe lekt er niks, maar m'n blok is aan de onderkant altijd nat en vaak druppelt ie ook olie. Weet iemand wat dat is? Volgens mij de koppakking, maar als die vervangen moet worden.................

Als je auto geen koelvloeistof verbruikt, ligt het niet aan je koppaking.
Het kan hard gaan robbert, anderhalf tankie is inderdaad wel veel, maar het zou kunnen.On 2002-02-26 17:35, robert
wrote:
nee twas meer tegen bartV die wel 2 lekke koppakkingen vermoedt.
tip: "delete onnodige/ongewensde post"![]()
Oh en BartV, als jij mij zou zien geloof je meteen dat ik dat blok er niet zelf uit ga tillen!!!!!!!!
Autofan kan ook vrouwelijk zijn!!!
Autofan kan ook vrouwelijk zijn!!!
je hoort mij niet zeggen dat vrouwen niet kunnen sleutelen
Ik was pas bij de renault garage en daar stond een mooie blonde babe te sleutelen
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-02-26 17:40 ]

-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-02-26 17:40 ]
De onderkant is niet het natst. Alleen de onderkant is nat. Dat is het vreemde. Er lekt dus niks naar beneden, beneden is iets kapot.
-
- Contacteer:
nee er komt eigenlijk helemaal geen rook uit mijn blok daarom is het juist zo vreemd
Autofan, mischien kan je je even voorstellen in het <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 83&forum=6" TARGET="_blank">wie is wie</A><!-- BBCode End --> topic.
-
- Contacteer:
eeeh autofan,
ik weet niet wat voor auto jij rijdt maar volgens mij is die niet helemaal te vertrouwens als ik dat zo allemaal hoor! de mijne lekt alleen haha (ook niet goed dat weet ik ook maarja)
ik weet niet wat voor auto jij rijdt maar volgens mij is die niet helemaal te vertrouwens als ik dat zo allemaal hoor! de mijne lekt alleen haha (ook niet goed dat weet ik ook maarja)
Nou hooliead, dat valt wel mee. Het enige is dat het blok erg nat is aan de onderkant, iets wat ik overigens bij de koop al zag. In z'n twee houdt ie in de bocht af en toe in en de blower wil soms niet in stand drie. Dat is het. Niks om wakker van te liggen.
-
- Contacteer:
ok autofan! waar kwam je nou trouwens ergens vandaan uit brabant want dat stond er niet bij bij de wie is wie als het goed is (of heb ik er overeen gelezen?) maar inderdaad het valt allemaal wel mee als je het zo bij elkaar zet want ik denk dat iedere auto zo wel wat heeft. maar rijdt inderdaad wel lekker he een clio alleen jammer dat je geen RT hebt day merk je echt goed in de opties hoor! (bijvoorbeeld de stoelen zijn echt een stuk beter!) Dus mocht je nog een keer een andere clio kopen en toch nie genoeg geld hebben voor je 2.0 16 v zoals je in je wie is wie had staan, probeer dan in iedern geval een RT te kopen dan ga je er toch nog een heel stuk op vooruit!
als je nergens kunt zien waar de auto koelvloeistof lekt zou ik gaan denken aan een kachelradiateur of koppaking.
en de koppakking is een zwakpunt van de energy motor.
en aangezien hij ook olie lekt.
en de koppakking is een zwakpunt van de energy motor.
en aangezien hij ook olie lekt.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Hai Jacco,
Kopaking, krukas kering. Ik weet het ook niet meer. Als ie vrijdag nog lekt, brengen we hem gewoon weg!
Kopaking, krukas kering. Ik weet het ook niet meer. Als ie vrijdag nog lekt, brengen we hem gewoon weg!
Hee Hooliead, ik moet inderdaad zeggen dat een 1.2 Rn niet zo heel veel is. Ik ben altijd de laatste bij het stoplicht!! Nou maakt dat niet zo heel veel uit, maar een beetje meer power.
-
- Contacteer:
Mijn clio is van de problemen af het bleek niets met elkaar te maken te hebben het lekken van de koelvloeistof en de olie. de olie kwam door een slecht kleppendeksel-pakking en het was de dop van het koelvloeistof tankje wat lek was