Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Steven
Car: M536

Gvd dat rare rammelgeluid is dus volgens verschillende mensen een drijfstanglager aan puin.

Dit vind ik helemaal niet leuk :sad:

Dit is dus niet fijn, nu moet de krukas etc de hele bende eruit :sad:

Fuck, ik denk dus nu dat ik een heel nieuw blok moet hebben. Damn dit vind ik helemaal niet koel. Ik heb em net 2 dagen en op de 2e dag komt het al op. (klinkt ook een beetje vaag :S)

Heeft iemand nog een 2ehands phase 2 blok liggen voor niet teveel? Dan kunnen we gelijk beginnen met het grote werk.
-----------------
E-volve.....
[ This message was edited by: Stevie on 2002-03-05 19:35 ]
HotShot

Zoals ik in mijn mail al schreef. Je hoeft absoluut niet naar een nieuw blok om te kijken. Carterpan demonteren en je bent al bij de drijfstang en je kunt zo ook de lagers vervangen.

Hooguit 250 euro bij een erkend bedrijf!

Mocht het overigens de drijfstanglagers zijn, dan maar even geen sprintjes meer trekken :smile:.
[ This message was edited by: HotShot on 2002-02-23 17:05 ]
Steven

Hmm jah maar stel ik laat het repareren, dan kan het best zijn dat de andere drijfstanglagers er ook aan zitten te komen.
Of andere dingen.

Naja maandag maar ff langs de reno garage en wat andere garages. Ik weet alleen niet wie er hier een beetje kennis en ervaring genoeg heeft voor GTT's

Nogmaals :sad:
-----------------
E-volve.....
[ This message was edited by: Stevie on 2002-02-23 17:33 ]
HotShot

[ This message was edited by: hotshot on 2002-02-23 20:52 ]
Sander
Contacteer:

Weet je het zeker dat het je drijfstang lager is! Kan ook een kantelende zuiger zijn. Als het een drijfstanglager is moet je er niet meer mee rijden, want als daar speling op zit dat is het na een paar kilometer afgelopen. DUS NIET MEER MEE RIJDEN dan!! Anders beschadig je je krukas en dan kost het nog meer.

Sander
Steven

Mja ik weet niet wie WEL het verschil weet tussne kantelende zuiger en drijfstanglager.

Het geluid is in ieder geval niet altijd aanwezig het is zo rond de 2200 toeren en en af en toe weer weg. Je hoort het neit constant in ieder geval.

Ow en Hotshot: sorry ik neem me uitspraak terug en bied me excuses aan. Was een beetje confusede uitspraak. (ik wil igg geen :sad:-gezichten)
Sander
Contacteer:

Dan zal ik er maar eens iemand naar laten luisteren, want een kapot drijfstanglager is er altijd. En dat geluid dus ook.

Sander
Steven

Nouja ik weet hier nog wel een garage waar ik de Baas van ken, daar breng ik em maandag maar ff heen.

Wat zijn de symptomen van een kantelende zuiger en wat van een drijfstanglager?

En wat zou dat ongeveer moeten kosten?
Het klinkt echt als ene soort resonerend hitteschildje zeg maar, een beetje getik wat vanaf de 2000 toeren steeds luider wordt.
Soms hoor je het bij stationair en soms weer niet. Hij doet het ook niet als ie koud is.
En het geluid kwam zo in 1x op, het gebeurde tijdens een stukje blazen (hij was iig allang warm, dus daar ligt het niet aan)
edit: het is toch wel een duidelijke tik die je hoort, ook bij 1500 toeren constant in vrij hoor je het ook heel duidelijk.
-----------------
E-volve.....
[ This message was edited by: Stevie on 2002-02-23 18:01 ]
Sander
Contacteer:

Een kantelende zuiger: tikt rustig(als de motor kout is lijkt het wel een beetje op een diezel), want het maar een cilinder, en het word minder als hij warmer wordt. Ik weet hoe het klinkt want ik heb ook een kantelende zuiger. Als het je drijfstanglager zou zijn dan is het zo af gelopen, want die lagerschalen zijn van aluminiun-tin en als daar maar iets speling op zit zijn ze zo weg!

Dus het zal wel iets anders zijn denk ik! Kan je niet helpen want je woont te ver weg. Misschien iemand anders, even af wachten.

Sander
Steven

Hmm ik heb er in ieder geval niet veel mee gereden. ik denk nu iets van 10 tot 15 km en dan zoveel mogelijk dat geluid ontwijken offcourse. In die tijd is het getik niet veel erger geworden.

Iemand anders?

Iig bedankt Sander.
-----------------
E-volve.....
[ This message was edited by: Stevie on 2002-02-23 18:41 ]
Tuner
Contacteer:

Gekantelde zuiger hoor je als de motor koud is. Ruimte vervalt als motor warm is. Metaal + warmte zet uit. Drijfstanglagers hoor meestal als de motor warm is. Olie wordt dunner. Echt niet veel werk. Kun je zelf ook wel. Maar voor zo weinig geld zal ik het ook laten doen.
Michel S.
Contacteer:

Een drijfstang lager hoor je NIET altijd. Er zijn toerentallen waar je het niet hoort. ook afhankelijk van de belasting.

Gewoon carterpan eronder uit slopen. drijfstangen los halen en krukas tappen opmeten. Dan weet je meteen waar je aan toe bent.
En wat betreft de lagerschalen. Die kosten maar iets van 50 piek voor alle 4.

groetjes
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Steven

Hmm dus ik reageer weer eens te heftig.

Nouja Als ik het dus goed begrijp gaat de carterpan er vanonder af, is het dan niet verstandig om de krukaslagers ook te doen?
Die lagerschalen hoeft dus niet veel te kosten, das mooi.

Nouja ik rijd em wel ff langs een garage.
Marius

Als je tappen nog binnen de marges vallen dan hoeft het niet duur te zijn idd.
Steven

Nou ik heb denk ik iets van 10-15 km met dat geluid gereje, en em zoveel mogelijk niet belast.

Maar als de krukas gaar is wordt he tene stuk moeilijker neem ik aan, heeft iemand zo'n ding toevallig liggen (voor het geval dat..)

En wat kosten krukaslagers? Is het verstandig om die ook te vervangen? En zijn het er 3 of 5? Nog meer dingne die verstandig zijn om mee te nemen?
Michel S.
Contacteer:

On 2002-02-23 21:42, Stevie
wrote:
Nou ik heb denk ik iets van 10-15 km met dat geluid gereje, en em zoveel mogelijk niet belast.

Maar als de krukas gaar is wordt he tene stuk moeilijker neem ik aan, heeft iemand zo'n ding toevallig liggen (voor het geval dat..)

En wat kosten krukaslagers? Is het verstandig om die ook te vervangen? En zijn het er 3 of 5? Nog meer dingne die verstandig zijn om mee te nemen?
Wanneer je de carterpan eronder uit haalt en je wil de lagers gaan vervangen heb je nodig:

Een drijfstanglager set (4 complete lagers)
Nieuwe olie en een bakje voor de lagers in te drenken.
een micrometer, of een meetlint voor de spelling op te meten.
een tube loctide siliconen. Om je carterpan weer eronder te kunnen hangen
De carterpakkingen aan de zijkant. Deze kun je ook wel eens her gebruiken, maar nieuwe is een stuk beter.
Een momment sleutel voor ze drijfstangen weer aan elkaar te hengsten met het juiste momment(35-40 als mijn geheugen me niet in de steek laat)
en een nieuw carterstop ringetje.
Daar moet je wel een eind mee komen.

Zijn de hoofdlagers ook kapot, dan helaas pindakaas. Dan moet de hele motor eruit en dat duurt wel een paar uur. Zeker als die dan ook nog half uit elkaar moet.

Succes ermee
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Steven

Hoofdlagers zijn krukaslagers neem ik aan?

Nou ik laat het voorlopig ff doen, ik heb komende week zelf ook ff geen tijd. (het klinkt wel makkelijk)
Dus als de krukas aan puin is zijn we heel wat centen verder omdat dan het hele blok eruit moet, i suppose?

Dan komt de optie ruilblok nog tersprake, alleen moet dat wel ingebouwd worden. (en dat lukt me niet zonder hulp)

Nouja maandag/dinsdag meer nieuws.
Hans R.

On 2002-02-23 23:00, Stevie
wrote:

Dan komt de optie ruilblok nog tersprake, alleen moet dat wel ingebouwd worden. (en dat lukt me niet zonder hulp)
Een blok uit/inbouwen valt best wel mee hoor,
maar als je hulp nodig hebt dan roep je maar
HotShot

On 2002-02-23 23:00, Stevie
wrote:

Dus als de krukas aan puin is zijn we heel wat centen verder omdat dan het hele blok eruit moet, i suppose?
Mocht dat het geval zijn, dan heb ik nog wel een blok liggen. Ik heb het blok zelf nog niet kunnen bekijken, maar mocht de staat van de onderdelen die jij nodig hebt goed genoeg zijn dan mag je die onderdelen hebben!
Steven

Jongens allemaal alvast hartelijk bedankt voor de hulp/onderdelen die jullie aanbieden.

Ik heb ook al meels gehad over onderblokken etc.

Nu is het ff afwachten wat de garageman zegt.
Dan moet ik ff uitzoeken wat het beste is.

keep ya updated.
Tuner
Contacteer:

Als je de drijfstanglagers hebt opgemeten kun je ze ook nog in overmaat nemen. Let wel op als je ze eronder hebt dat de drijfstang (onderkant waar die aan de krukas vast zit) wel speling op zit. Krukas lagers is veel meer werk. Ruilmotor is niet nodig. Als je het lager gedeelte goed hebt controleer de zuiger(veren) en cilinder wand. Als dat allemaal goed is kun je mooi weer een tijdje trappen. En pas op met die mistlampen. Bij sprintjes moet je niet onderdelen weg doen voor gewicht als je niet wint. :smile:
Steven

Ok thnx 4 tha info.

En mistlampen? Ik heb ene glaasje stukgereje omdat die mafkees waartegen ik sprintte 1 seconde eerder wegreed, en daarna op mijn baan ging rijden. En door de opspattende steentjes is dat glaasje gebroken (denk ik)
Dies nu heel proffessioneel afgetaped :smile:
Tuner
Contacteer:

Had je ze aan en regende het toen of was het wegdek nat. Dat kan ook wel eens de probleem zijn van het knappen van het glaasje.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Ik heb ook een verrot drijfstanglager gehad. Resultaat : Bye bye blok en hello nieuwe gereviseerd blok.

Dit werdt mij verteld door een monteur, hij zei je lager naar z'n grootje hang er dan maar een ander blok in. Moet wel zeggen dat mijn lager bij 210+ km/h kapot ging.
.:: TurboPowerr ::.
Tuner
Contacteer:

Meestal als je te lang mee door hebt gereden is de tap van de krukas versleten. Het enige is een nieuwe (snellere) krukas erin te zetten.
Tino: bij jou heeft het denk ik meer kapot gemaakt.
Steven

Ik heb er hooguit 20 km mee gereden, en dan wel bij hele lage toeren en geen vollast. Gewoon geluid ontweken zeg maar.

Het geluid sprong erin toen ik een bocht uitaccelereerde met 70 kmu ofzo?

Maar ik ben bang dat de krukas er toch wel onder geleden heeft (voor mijn gevoel) :sad:

Maargoed ik heb em zojuist bij een garage gedumpt, die gaat carterdekseltje eraf halen en mij bellen over zijn bevindingen.
Steven

Ok hij staat weer voor de deur, er is ff naar gekeken door de vent van garage en iemand van de renault garage.

Ze kregen carterdeksel er niet af, maar de vent kon wel zeggen uit ervaring dat dit wel meer is dan een drijfstanglager.

Ze zagen niet veel heil meer in dit blok. (komen nu toch beswel een hoop geluiden uit)

Ok dit was dus al waar ik vanuit ging (hoewel je toch stiekum hoop blijft houden voor iets minder ergs). Toch moest ik denken aan uitspraken dat je een GTT toch al gauw 3000 piek kost om em goed te krijgen.

Nu waar ik aan denk: Een nieuw blok.
Nu kan ik van Arjan81 een blok kopen (15.000km!) en laten inbouwen door DJH, maarrrr dat gaat me wel 1000 piek kosten, en dan moet me oude blok er ook nog uit zijn.

Waar ik nu dus mee zit: het in- en uitbouwen van het blok. Ik hoor dat je er toch wel een paar dagen mee bezig bent (uitgaande niet hele dag eraan te werken) en je er een stapel kennis bij nodig hebt... En dan heb ik ook nergens ruimte om dat ding ff te stallen voor een weekje of misschien 2.

Komt erop neer dat ik al gauw weer 2500 piek kwijt ben als het hele zaakje netjes in elkaar zit voor een tijd. En dan moeten er ook nog es nieuwe banden op voor de komende apk en deur gefixt etc.

Iemand suggesties? Ik hoor van veel kanten: wegdoen die bak. Maar dat is voor mij geen optie :smile:
-----------------
E-volve.....
[ This message was edited by: Stevie on 2002-02-28 22:22 ]
HotShot

Ik heb wel belang bij het oude blok. Wat wil je er voor hebben.
Steven

Dat kan ik pas zeggen zodra ik een nieuw blok heb.

Maargoed het probleem is:
-waar kan ik een ruimte vinden om het blok over te takelen.

Of ik kan dat blok door DJH laten doen, maar dan moet mijn GT wel eerst naar Groningen en het ouwe blok moet er dan al uit zijn.

Ik kan ook de hele auto kopen voor 1500 piek, maar dan heb ik nog steeds geen ruimte om 2 GT's te stallen...

Iemand raad?
Steven

Update ik kan misschien ergens in de buurt van wormerveer een garage lenen/huren met brug.

Hmm ff verder regelen :smile:
Tuner
Contacteer:

On 2002-02-28 22:18, Stevie
wrote:
Ok hij staat weer voor de deur, er is ff naar gekeken door de vent van garage en iemand van de renault garage.

Ze kregen carterdeksel er niet af, maar de vent kon wel zeggen uit ervaring dat dit wel meer is dan een drijfstanglager.

Ze zagen niet veel heil meer in dit blok. (komen nu toch beswel een hoop geluiden uit)
Wat is dat voor een garage. Krijgt de carterpan er niet onderweg. Je moet natuurlijk het blok iets optillen met behulp van een takel.

Hoe kunnen ze nou weten dat er meer aan dat hand is zonder te zien wat er aan de hand is. Je moet het natuurlijk allemaal zelf weten. Ik zeg 1 ding. Controleer eerst alles voordat je onnodig geld gaat uitgeven.
Steven

Nou ik ga de GT van Arjan81 kopen, daar zit een blok in wat 15.000 km heeft gelopen.

En de rest van de onderdelen gaan online :smile:

Dus binnenkort ophalen en overtakelen en dan strippen maar...

Hmm leer ik gelijk een boel over de GT.

Olé
Anonymous

Stevie, das mooi klote! Dus je voelt je neem ik aan wel een beetje "genaaid"??

Succes met je nieuwe blok!
Steven

Nee ik voel me niet genaaid, ik was even teleurgesteld dat het zo snel gebeurde.

Hoe het nou komt weet ik niet, maar ikk ga me er niet meer druk over maken: ik heb een nieuw blok!

Nu nog ff kijken hoe die GT hierheen komt, hij mag niet meer de weg op. Dus ff kijken voor autoambulance oid.
Anonymous

Succes Stevie, jammer dat het zo snel gebeurt is.
Plaats reactie