heb vandaag greden met een clio 2 1.6.
en deze auto is vrijwel net zo snel als mijn 16v en volgens mij moet mijn 16v toch echt veel sneller zijn.
vind echt dat de auto slecht trekt.
ik weet dat er onderin weinig trekkracht is maar de extra duw die je krijgt bij 4000 tpm is weg.
hij loopt wel heel mooi.
hij loopt wel hard kon dit weekend op de duitse autobahn gemakkelijk meer dan 200 op de teller zetten.
wie heeft enig idee waar hem dit in kan zitten of wen je gewoon aan de trekkracht van je auto.
zodat je hem naar verloop van tijd niet zo snel meer vind.
ik heb ook seize soupapes maar kan niet echt spreken van een duwtje,ik weet wel wat je bedoeld.ik denk idd dat het te maken heeft met wennen aan een auto,als je lang erin rijdt wen je eraan.ik merkte dat vooral als ik een tijdje niet reedt in mijn 5 gt turbo toen ik deze nog had,als ik hier een tijd lang in reedt dan had ik zo iets van boterhammetje smeren,haren kammen,omkleden,alles onder het rijden was mogelijk omdat je zoiets had van "komt er nog wat van".
en als ik er weer een tijdje niet oin gereden had was het echt weer zoiets van,yeah lets go nitro!!!!:lol::lol:
ff zonder dollen,ik denk niet dat er iets scheelt.laat em anders eens een weekje staan,dan merk je het wel
en als ik er weer een tijdje niet oin gereden had was het echt weer zoiets van,yeah lets go nitro!!!!:lol::lol:
ff zonder dollen,ik denk niet dat er iets scheelt.laat em anders eens een weekje staan,dan merk je het wel
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
tja moeilijk om zo te antwoorden
het kan van alles zijn
wat heb je aan het blok gedaan ?
wat voor uitlaat zit er op?
luchtfilter? enz vertel ff meer
het kan van alles zijn
wat heb je aan het blok gedaan ?
wat voor uitlaat zit er op?
luchtfilter? enz vertel ff meer
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
is er verschil in oliedruk, van nu en daar voor? Mischien is ie toe aan een grote beurt, verse olie en filter, luchtfilter, nieuwe bougies, verdelerkap en rotor??
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
nou wat ik doe als ik er geen goede verklaring voor heb is aan de tester gooien
fout codes ff uitlezen en dan verder kijken
fout codes ff uitlezen en dan verder kijken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Je zegt het zelf al, de bougiekabels zijn niet zo fris meer.On 2002-02-20 21:03, jacco 16v
wrote:
olie druk is uitstekend.
en is niet veranderd.
verdeler is goed
motor heeft pas 3000 km met deze olie gedraaid.
bougies zitten er 6500 km in.
alleen de kabels zijn niet zo fris meer.
Vervangen die handel

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
hoe oud is ie?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Vergeet niet dat het een 1600 is met 110 pk. En je moet ook niet vergeten dat de motor aan strengere emissie-eisen van tegenwoordig moet voldoen.
Omdat een 16V uit een ph1 clio en R19 aan mindere emissie-eisen hoeft te voldoen, presteren deze ook veel beter omdat ze mindere restricties hebben.
Versnellingsbak verhoudingen spelen ook hun rol.
Heb je de bandenspanning al eens gecontroleerd?
Omdat een 16V uit een ph1 clio en R19 aan mindere emissie-eisen hoeft te voldoen, presteren deze ook veel beter omdat ze mindere restricties hebben.
Versnellingsbak verhoudingen spelen ook hun rol.
Heb je de bandenspanning al eens gecontroleerd?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
mijn 18 8v is ook net zo snel als zo een 1.6 16v
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
ja je moet hem erg boven de 4000 tpm om er nog redelijke prestaties uit te halen.
en dan dat ik s'norgens naar mijn werk toe altjd onder de 3500 blijf en aleen maar op dat kleine gasklepje rijd.
en dan dat ik s'norgens naar mijn werk toe altjd onder de 3500 blijf en aleen maar op dat kleine gasklepje rijd.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
ik moet zeggen dat ik met die clio 2 1.6 en het was een 8v niet verder ben geweest dan 4000 tpm het was een auto van een klant.
maar hij trok onderin veel beter.
ik reed net zo snel 80 als in mijn 16v.
kon het gewoon niet geloven.
maar hij trok onderin veel beter.
ik reed net zo snel 80 als in mijn 16v.
kon het gewoon niet geloven.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: vr 19 okt 2001 0:00
- Locatie: Meganefreak-city
- Contacteer:
een 8v is qua trekkracht onder de 3500/4000 toeren net zo snel als een 16v, althans dit is bij de megane 2.0's het geval.
Daarboven is het natuurlijk een ander verhaal en als het koppel belangrijk wordt (80-120 etc) dan zeker
Daarboven is het natuurlijk een ander verhaal en als het koppel belangrijk wordt (80-120 etc) dan zeker

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
bij deze motoren ook hoor
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: do 3 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland / Sint Annaland
- Contacteer:
Maar bij een Rsi voel je toch ook duidelijk vanaf de 4000 rpm en extra duw(tje) in de rug.
Heb nooit met een 16v gereden zal vaste wel een grotere duw zijn van 4000.
Heb nog een problemo, misschien kan iemand me helpen......
Sinds ik een sportkat. eronder heb liggen maakt de motor een overdosis toeren zegmaar,
van 3000 tot 4500 doet ie in 1 sec.
Niet normaal eigelijk? Lijkt me trouwens sterk dat dit door de kat komt...?!
M@zzls
Heb nooit met een 16v gereden zal vaste wel een grotere duw zijn van 4000.
Heb nog een problemo, misschien kan iemand me helpen......
Sinds ik een sportkat. eronder heb liggen maakt de motor een overdosis toeren zegmaar,
van 3000 tot 4500 doet ie in 1 sec.
Niet normaal eigelijk? Lijkt me trouwens sterk dat dit door de kat komt...?!
M@zzls
the power of goodbye
Idd, een Siemens motormanagement voor een F7P of F7R heeft een storingsgeheugen. Bij bepaalde foutcodes wordt het basis ontstekingstijdstip 4° terug (minder vroeg) gezet. De karakteristieke "duw in je rug" komt omdat er bij zoŽn 4200min-1 extra ontstekingsvervroeging en extra mengselverrijking plaatsvindt. Dit omdat de ademhaling (kleppen/ nokkenas timing) dat pas bij dat toerental toelaat (bij een toelaatbare emissie).
Persoonlijk vindt ik dat dit toerental wat te hoog is. Bij "opvangen" van een uitbrekende achterkant (vooral bij een 19 16v het geval) is er net wat te weinig trekkracht paraat. Met goede elektronica kun je dit "sweetspot" verleggen naar 3000-3500min-1. Wat naar mijn mening net een wat praktischer toerental is
!
Groeten,
Speedline
[ This message was edited by: speedline on 2002-02-20 23:27 ]
Persoonlijk vindt ik dat dit toerental wat te hoog is. Bij "opvangen" van een uitbrekende achterkant (vooral bij een 19 16v het geval) is er net wat te weinig trekkracht paraat. Met goede elektronica kun je dit "sweetspot" verleggen naar 3000-3500min-1. Wat naar mijn mening net een wat praktischer toerental is

Groeten,
Speedline

[ This message was edited by: speedline on 2002-02-20 23:27 ]
Het is inderdaad zo dat met een andere chip die duw minder wordt. Je merkt die duw bij 4300 niet meer zo, terwijl ik wel het gevoel heb dat ie sneller is. Ik heb eerder de indruk dat "het deukje" tussen 3500-4300 minder is geworden.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
tiet vur een ander sjippie
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break