-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Bij precies hetzelfde verhaal (ik heb overigens ook exact dezelfde clio als jijOn 2002-02-01 16:27, Armando
wrote:
In duitsland werd dit als standaard optie geleverd. Hier in Nederland was het een extra optie.. Hebben ze bij de mijne toen d'r tijd er niet bijgenomen...

Ik heb pasgeleden een nieuwe motor in m'n clio laten zetten, toen werd me aangeboden of ik stuurbekrachtiging wilde. Ik vind het echter helemaal niks, stuurt zo "plastic"
Kheb echter nooit zo veel problemen met inparkeren, en zulke dikke armen heb ik nou ook weer niet...

-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Andere motor kostte me fl.3000,-
ik zou het niet doen, clio is niet bepaald een grote auto, dus je hebt het sowieso niet echt nodig. Met bekrachtiging voel je je auto ook veel minder goed aan. Ik rij regelmatig in auto's met bekrachtiging, het is heerlijk met inparkeren en in de stad, maar je voelt je auto voor geen meter aan vind ik.
Conclusie: Niet doen.
Conclusie: Niet doen.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
[ff offtopic]
heb jij je clio al een te koop aangeboden? ik bedenk me op eens dat ik volgens mij al eens voor jouw clio heb gebeld. half jaartje geleden denk ik...je wilde toen wachten met verkopen omdat je de biedingen op marktplaats wilde afwachten (als jij dat was natuurlijk
heb jij je clio al een te koop aangeboden? ik bedenk me op eens dat ik volgens mij al eens voor jouw clio heb gebeld. half jaartje geleden denk ik...je wilde toen wachten met verkopen omdat je de biedingen op marktplaats wilde afwachten (als jij dat was natuurlijk

ben 't niet helemaal met de geldende mening eens. Mijn Clio heeft stuurbekrachtiging, en die van Bas niet. Dat hebben we meerdere malen met elkaar vergeleken. Op snelheid wordt de auto met stbkr dus niet vaag ofzo, nix mis mee, 't blijft gewoon een clio 16V skelter.
Inparkerend sleur je je natuurlijk helemaal een breuk zonder stbkr, niet nodig.
Maarrrrrr, ook bij wat meer snelheid (1e en 2e versnelling) blijft ie erg zwaar sturen. Zo zwaar dat ik er van overtuigd ben dat je in de clio MET gewoon sneller kan zijn, in geval van absurde beweging, haaks afslaan enzo.
Volgens mij is dit snellere sturen ook de reden dat rally auto's doorgaans MET strbkr rijden.
Inparkerend sleur je je natuurlijk helemaal een breuk zonder stbkr, niet nodig.
Maarrrrrr, ook bij wat meer snelheid (1e en 2e versnelling) blijft ie erg zwaar sturen. Zo zwaar dat ik er van overtuigd ben dat je in de clio MET gewoon sneller kan zijn, in geval van absurde beweging, haaks afslaan enzo.
Volgens mij is dit snellere sturen ook de reden dat rally auto's doorgaans MET strbkr rijden.
rev it like a rental
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
het blijft natuurlijk ook een persoonlijke voorkeur. ik heb de ervaring dat als ik 120 rij dat ik iedere keer zit te corrigeren in een auto met stuurbekrachtiging...best irritant. daarnaast vind ik het een prettiger idee dat ik de wielen controleer(een illusie, ik weet het) en niet de stuurbekrachtiging. ik heb abs, ben ik ook niet blij mee...ik controleer het liever zelf.
misschien heb je iets te veel toespoor. Wordttie wat zoekerig van.
effect: je blijft corrigeren.
beetje te veel uitspoor wordtie wat 'vaag' van.
effect: lijkt een beetje op speling int stuurhuis. Je moet grotere correcties maken dan je eigenlijk intuitief wil maken.
effect: je blijft corrigeren.
beetje te veel uitspoor wordtie wat 'vaag' van.
effect: lijkt een beetje op speling int stuurhuis. Je moet grotere correcties maken dan je eigenlijk intuitief wil maken.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
is gelukkig niet mijn auto, nieuwe scenic van m'n pa heeft dat. is sowieso een hele andere auto dan mijn cliootje
Ik kan dat zijn geweest heb me toen toch maar weer bedacht zo als altijdOn 2002-02-20 13:15, Frank_16v
wrote:
[ff offtopic]
heb jij je clio al een te koop aangeboden? ik bedenk me op eens dat ik volgens mij al eens voor jouw clio heb gebeld. half jaartje geleden denk ik...je wilde toen wachten met verkopen omdat je de biedingen op marktplaats wilde afwachten (als jij dat was natuurlijk![]()

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
De Clio II van m'n ouders (mijn aanstaande auto dus) dweilt ook. Maar dan in de bochten. Ik kom een lange snelwegbocht echt 'hoekig' door. In rechte lijn vind ik de Clio ook niet geweldig sturen. Mijn R5 gaat dan toch beter.On 2002-02-20 13:59, Frank_16v
wrote:
is gelukkig niet mijn auto, nieuwe scenic van m'n pa heeft dat. is sowieso een hele andere auto dan mijn cliootje
Zijn er meer die dit hebben met nieuwere Renaults? Lijkt te maken te hebben met de afstemming van het onderstel e.d.?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
het stuurhuis met as van een r 19 16v heeft een iets dikkere diameter en is niet helemaal gelijk aan de clio voor zover ik weet. dat pas dus niet. En dat is niet iets wat je zo eventjes aanpast. de pomp en dergelijke zijn wel hetzelfde. de stuurstangen zijn ook langer maar waarschijnlijk kun je die van de clio 16v weer gebruiken.On 2002-02-20 11:15, Armando
wrote:
Komt er veel bij kijken om een complete motor + stuurbekrachtiging van een r.19 16 in een clio 16v te zetten..???
Ik had inderdaad mijn clio (met schade) te koop gezet op marktplaats. Uiteraard moest er na de verkoop weer een clio 16 kleppert komen en die is er dan ook gekomen. Precies dezelfde kleur alleen nu met ABS ipv Stuurbekrachtiging. Ben er nu na een paar weken al aangewend, maar ga er toch als het weer mooi weer wordt een bekrachtiging in bouwen. Kom regelmatig op de ring en dat is toch iets minder werken MET......
[ This message was edited by: on 2002-02-20 16:24 ]
[ This message was edited by: on 2002-02-20 16:24 ]
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
voor de geinteresseerden, op marktplaats onderdelen renault staat de hele rataplan nu te koop voor 100e
Aangeboden: stuurbekrachtiger+pomp+stuurhuisOn 2002-02-21 14:05, Frank_16v
wrote:
voor de geinteresseerden, op marktplaats onderdelen renault staat de hele rataplan nu te koop voor 100e
Prijs: 100.-
Beschrijving: Tekoop: stuurbekrachtiger+pomp+stuurhuis compleet voor Renault Clio of Renault 19 e.v.met montage vraagprijs:100.- bel 0615303028
Foto: Geen foto beschikbaar
Naam: Niels
E-mail: Klik hier om een E-mail te sturen naar russel
Telefoonnummer: 0615303028
Woonplaats: Tiel
Provincie: Gelderland
Plaatsings datum en tijd: 21-02-2002, 13:58:20
staat een beetje onoverzichtelijk maar wel te lezen.
Als ik met mijn Clio met stuurbekrachtiging op de snelweg rijd, dan heb ik mijn stuur met 3 vingers vast....lekker relaxt.On 2002-02-20 13:38, Frank_16v
wrote:
het blijft natuurlijk ook een persoonlijke voorkeur. ik heb de ervaring dat als ik 120 rij dat ik iedere keer zit te corrigeren in een auto met stuurbekrachtiging...best irritant. daarnaast vind ik het een prettiger idee dat ik de wielen controleer(een illusie, ik weet het) en niet de stuurbekrachtiging.
En voor het bochtenwerk vind ik het ideaal....voor een normale bocht heb ik net een kwartslag nodig.
frank als jij die ervaring hebt met stuurbekrachtiging dan heb je opgedaan in een auto die toch ergest speling heeft/had.
spoorstangeinden of fusees.
ik heb dit probleem ook gehad een ik rijdt nu als een koning zo rijk wat gevoel betreft
geen speling meer geen stuurcorrecties en eindelijk kan ik ook es fatsoenlijk sporten met anderen zoals eentje met een alfa die geloof ik niet wist wat een 19 16v is.
ofwel die hed de verkeerde uitgedaagd.
maar goed stuurbekrachtiging is super en is niet zo dat dit met spelinkjes en stuurcorrecties samen gaat.moet je corrigeren moet je repareren
spoorstangeinden of fusees.
ik heb dit probleem ook gehad een ik rijdt nu als een koning zo rijk wat gevoel betreft
geen speling meer geen stuurcorrecties en eindelijk kan ik ook es fatsoenlijk sporten met anderen zoals eentje met een alfa die geloof ik niet wist wat een 19 16v is.
ofwel die hed de verkeerde uitgedaagd.
maar goed stuurbekrachtiging is super en is niet zo dat dit met spelinkjes en stuurcorrecties samen gaat.moet je corrigeren moet je repareren
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
patrick, ik heb afgelopen weekend een ritje in een williams gemaakt, met stuurbekrachtiging. viel me helemaal niet tegen eigenlijk 
toch blijf ik er bij dat het wel iets heeft zonder stbk...

toch blijf ik er bij dat het wel iets heeft zonder stbk...
ff of topic"kep een nieuwe naam!!!
".
ja frank zonder heeft idd wat,je bent dan aan het auto rijden,daar bedoel ik dus mee dat je toch een klein beetje moet werken.
maar ik moet zeggen dat me die stuurbekrachtiging niet tegenvalt,ik ben er wel blij mee eigenlijk.
na een dagje hard zwoegen ben je toch wel ff mooi bediend als je stuurbekrachtiging hebt.ik kreeg soms het stuur van mijn 5 niet gedraaid zo lam was ik in mijn armen

ja frank zonder heeft idd wat,je bent dan aan het auto rijden,daar bedoel ik dus mee dat je toch een klein beetje moet werken.
maar ik moet zeggen dat me die stuurbekrachtiging niet tegenvalt,ik ben er wel blij mee eigenlijk.
na een dagje hard zwoegen ben je toch wel ff mooi bediend als je stuurbekrachtiging hebt.ik kreeg soms het stuur van mijn 5 niet gedraaid zo lam was ik in mijn armen
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
daarom mis ik 't niet, ik zwoeg nooit 

ok inparkeren is inderdaad heel erg zwaar zonder stuurbekrachtiging, maar als ik in zijn 1 of 2 rijdt heb ik er geen problemen meer mee. En op de snelweg vind ik het persoonlijk veel fijner rijden, en op cup clio's (de mijne) zit ook geen stuurbekrachtiging ... maar iedereen zijn eigen smaak 

dus......zodoende