Een prijzig bekrachtigd stuurhuis, een stuurbekrachtigingpomp, de leidingen, het vloeistofreservoir, de ophangingsdelen van de pomp aan de distributie...
Het kan wel, maar je motor en bak moeten inderdaad worden uitgebouwd voor het makkelijk monteren van stuurhuis en pomp !
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-26 10:37 ]
Het kan wel, maar je motor en bak moeten inderdaad worden uitgebouwd voor het makkelijk monteren van stuurhuis en pomp !
[ This message was edited by: speedline on 2002-01-26 10:37 ]
Bij mijn Achterberg blokje liep de multiriem ook over zo'n dummy rol. Kon ik gewoon vervangen door een pompje, maar d'r moesten wel de nodige steuntjes richting blok en spruitstuk verwisseld worden.
rev it like a rental
hoi mannen,ik heb een probleem dat ik het stuurstangeind,ofwel die kogel niet loskrijg.
na een tijdje tikken/meppen heb ik daar het vertrouwen in verloren en ik heb geen interresse om strakjes meer te vernieuwen dan nodig is.
ik heb zelf nog een idee om de boel eens flink warm te stoken,wd40 helpt ook niet!?
misschien nog een andere tip?
de rest had ik vernieuwd,tjesus wat zat daar een speeling op zeg,kogels waren echt ingesleten.
ik had al een tijdje het gevoel dat ie wel es uit het spoor liep maar ik dacht dat het het wegdek was,niet dus!!!
ook had ik wel es dat het stuur ineens eens stukje scheef stond na een bocht,ken je nagaan wat een speling dat daar op zat.
de boel is gekontroleerd bij een garage!!!!!!!!4 maandjes geleden en alles was goed,ik ging toen al met deze klacht.
de sukkels,ik heb gewoon een serieuze apk keurmeester gehad die alles kontroleerde zo als het moest,ben ik ff blij!
het kostenplaatje is natuurlijk niet gering,nieuwe uitlaat standaard 488euro,banden 135euro dat gaat wel vindt ik,de kogels van stuurinrichting 3 maal 1 had ik al vernieuwd + nieuwe remschijven 200 euro,koplamp 110euro,remblokken 40euro
ach ja,liever in een keer als in etappes.hebben we het gehad.
maar goed,heeft er nog iemand een tip voor de kogel?
na een tijdje tikken/meppen heb ik daar het vertrouwen in verloren en ik heb geen interresse om strakjes meer te vernieuwen dan nodig is.
ik heb zelf nog een idee om de boel eens flink warm te stoken,wd40 helpt ook niet!?
misschien nog een andere tip?
de rest had ik vernieuwd,tjesus wat zat daar een speeling op zeg,kogels waren echt ingesleten.
ik had al een tijdje het gevoel dat ie wel es uit het spoor liep maar ik dacht dat het het wegdek was,niet dus!!!
ook had ik wel es dat het stuur ineens eens stukje scheef stond na een bocht,ken je nagaan wat een speling dat daar op zat.
de boel is gekontroleerd bij een garage!!!!!!!!4 maandjes geleden en alles was goed,ik ging toen al met deze klacht.
de sukkels,ik heb gewoon een serieuze apk keurmeester gehad die alles kontroleerde zo als het moest,ben ik ff blij!
het kostenplaatje is natuurlijk niet gering,nieuwe uitlaat standaard 488euro,banden 135euro dat gaat wel vindt ik,de kogels van stuurinrichting 3 maal 1 had ik al vernieuwd + nieuwe remschijven 200 euro,koplamp 110euro,remblokken 40euro
ach ja,liever in een keer als in etappes.hebben we het gehad.
maar goed,heeft er nog iemand een tip voor de kogel?
-
ff een stuur kogel trekker lenen bij de garage als ze dat doen
suc6 ermee

----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
ja gewoon een trekker lenen of kopen bij de brezan. Kost 50 nog geen euro's, maar dan heb je ook ineens meer vrienden erbij!
Wat ook kan, het schijnt te gaan, maar ik heb r niet zulke goeie ervaringen mee:
Zet veel kracht op het tapeindje van de konus van de stuurkogel. Bijvoorbeeld door het tapeindje op een balkje te laten steunen waarbij je de krik iets laat zakken. Dus auto leunt dan via het tapeindje.
Aan 1 kant van de klont fusee waar de konus in opgesloten zit plaats je een flink stuk massief ijzer. Zoiets als een een hamer kop van 1 kg. Dan sla je met een andere hamer hard op de andere kant van het stuk fusee. Het idee is dat de konuspassing even inveert en de konus eruit springt.
Mijn collega B de Haas (type max) zweert hierbij. Hij zegt dat hij ALLES binnen enkele meppen loskrijgt. En zo snel, dat hij niet eens de moeite neemt om een kogeltrekker erop te zetten. Waarom het bij mij niet zo goed ging was dat ik geen ruimte had voor een goeie mep.
r
Wat ook kan, het schijnt te gaan, maar ik heb r niet zulke goeie ervaringen mee:
Zet veel kracht op het tapeindje van de konus van de stuurkogel. Bijvoorbeeld door het tapeindje op een balkje te laten steunen waarbij je de krik iets laat zakken. Dus auto leunt dan via het tapeindje.
Aan 1 kant van de klont fusee waar de konus in opgesloten zit plaats je een flink stuk massief ijzer. Zoiets als een een hamer kop van 1 kg. Dan sla je met een andere hamer hard op de andere kant van het stuk fusee. Het idee is dat de konuspassing even inveert en de konus eruit springt.
Mijn collega B de Haas (type max) zweert hierbij. Hij zegt dat hij ALLES binnen enkele meppen loskrijgt. En zo snel, dat hij niet eens de moeite neemt om een kogeltrekker erop te zetten. Waarom het bij mij niet zo goed ging was dat ik geen ruimte had voor een goeie mep.
r
Zit er op een clio standaard GEEN stuurbekrachtiging????????
Ik zou het trouwens ook wel in mn 19 willen hebben, is dat hetzelfde als uit een 16V??? Ik heb een 1.4 energy, en er zitten wel boringen op het blok voor een beugel van een pomp.
Oja en dan nog wat. Klopt het dat je ook iets aan (in mijn geval) carburateur moet aanpassen?? Omdat je pomp bij maximale uitslag en stationair draaiende motor, verhoogd moet gaan lopen ofzo???
Mazzel
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-02-01 16:24 ]
Ik zou het trouwens ook wel in mn 19 willen hebben, is dat hetzelfde als uit een 16V??? Ik heb een 1.4 energy, en er zitten wel boringen op het blok voor een beugel van een pomp.
Oja en dan nog wat. Klopt het dat je ook iets aan (in mijn geval) carburateur moet aanpassen?? Omdat je pomp bij maximale uitslag en stationair draaiende motor, verhoogd moet gaan lopen ofzo???
Mazzel
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-02-01 16:24 ]
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nieuw kost zo'n stuurhuis rond de 500 euro. Tenminste, voor mijn 5-je. *Slik* Op de sloperijen waar ik ben geweest waren weinig Clio's met bekrachtiging. Ik was op zoek ivm lekage van de mijne. Die van een Clio 'ziet' er hetzelfde uit...
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ik heb em warm gestookt,af laten koelen,weer warm gestookt en ff op het draadeind gemept.On 2002-02-01 14:36, robert
wrote:
ja gewoon een trekker lenen of kopen bij de brezan. Kost 50 nog geen euro's, maar dan heb je ook ineens meer vrienden erbij!
r
heb toen een zweedse tang gepakt en de tand....,eh kogel es ff lekker vastgepakt.
ik heb uiteindelijk gewonnen
thanks voor de tips
-
Dus ik hoef niet meer te kijken voor je Bart?
volgens mij heeft de motor uit een 19 16V een ander inlaatspruitstuk, die van de clio is anderd. Dit i.v.m ruimte in de clio. Ik weet het niet zeker, maar ik meen dat ik het ooit eens ergens gelezen heb. ik denk dat je dan je oude spruitstuk erop moet schroeven, lijkt mij geen probleem.
De motor opzich verwisselen is niet echt moeilijk, met zn 2en gaat het vrij makkelijk, alleen is het wel veel werk, en je moet over de juiste spullen beschikken (brug en takel)
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-02-20 11:21 ]
De motor opzich verwisselen is niet echt moeilijk, met zn 2en gaat het vrij makkelijk, alleen is het wel veel werk, en je moet over de juiste spullen beschikken (brug en takel)
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-02-20 11:21 ]
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik was toen ook nog student. Heb ik dus niet gedaan. Wel 'Leak-lock' erin. Is 30 gulden voor een klein flesje, maar werkt super. Laat de keerringen opzwellen. Probleem verholpen.On 2002-02-01 19:17, Bart V
wrote:
Oei, dat is nogal wat. Ik had mooi adioz gezegd tegen me bekrachtiging en een stuurhuis gemonteerd zonder van de sloop. Maarja dat zegt een student he![]()
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS