ik heb de laatste tijd af en toe last van dat mijn gas blijft hangen van mijn ford sierra 1.6i, maar de kabel zit niet vast het gebeurt onder het rijden trap ik dan de kopeling in blijft de motor ongeveer 2000rpm draaien, maar kom ik bij het stop licht (bij rood) en moet stoppen draait hij dan ongeveer 2sec door en stort dan weer in naar het normale stationaire toerental geef je gas zelfde verhaal
het gebeurt vaker als het kouder weer is
weet iemand hier raad op??
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Heeft zo'n auto een automatische choke? Die kon dan wel eens vervelend doen.. anders moet je een keer de gaskabel nalopen of die niet ergens blijft steken.
Waarschijnlijk zit de solenoid van de stationair regeling vast.
Dit is een motortje met een uitstekend pennetje dat een hendeltje duwd, als die niet meer terug kan, blijft de motor op een bepaalde gasklepstand hangen.
Zoek 'm op en maak 'm schoon en gangbaar met WD40
Klopt, met dit koude weer heb ik er ook last van. Mijn motortje blijft wel eens op 1500 toeren hangen.
Als het goed is moet je dit ook in je verbruik gaan merken.
en? heb je die tip v.Willem S al gebrobeerd en is het nu over? ik heb dat nl ook een tijdje gehad totdat ie op de snelwg op 120 bleef hangen en niet meer terug wilde. het bleek de computer te zijn. als het niet overgaat kun je die eens laten uitlezen?
idd heb alles met wd40 ingespoten heb er op dit moment ff geen last meer van maar ga binnen kort toch voor de zeker heid nog ff langs de ford garage om ff na telaten kijen
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD