Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

ik heb de laatste tijd af en toe last van dat mijn gas blijft hangen van mijn ford sierra 1.6i, maar de kabel zit niet vast het gebeurt onder het rijden trap ik dan de kopeling in blijft de motor ongeveer 2000rpm draaien, maar kom ik bij het stop licht (bij rood) en moet stoppen draait hij dan ongeveer 2sec door en stort dan weer in naar het normale stationaire toerental geef je gas zelfde verhaal
het gebeurt vaker als het kouder weer is

weet iemand hier raad op?? :grin:
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Heeft zo'n auto een automatische choke? Die kon dan wel eens vervelend doen.. anders moet je een keer de gaskabel nalopen of die niet ergens blijft steken.
Anonymous

Waarschijnlijk zit de solenoid van de stationair regeling vast.
Dit is een motortje met een uitstekend pennetje dat een hendeltje duwd, als die niet meer terug kan, blijft de motor op een bepaalde gasklepstand hangen.
Zoek 'm op en maak 'm schoon en gangbaar met WD40
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

ik zal dalijk ff gaan kijken want het is vrij ieritand :grin:
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Anonymous

Klopt, met dit koude weer heb ik er ook last van. Mijn motortje blijft wel eens op 1500 toeren hangen.
Als het goed is moet je dit ook in je verbruik gaan merken.
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

idd dan slurpt hij een ardige slok weg ja :smile:
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

lang leve de carburateur :grin:
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

ach het blijven auto's en die kunnen alleen maar stuk gaan maar het blijft iri :wink:
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

is en blijft een ford
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Angeliek
Berichten: 55
Lid geworden op: za 9 feb 2002 0:00
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

en? heb je die tip v.Willem S al gebrobeerd en is het nu over? ik heb dat nl ook een tijdje gehad totdat ie op de snelwg op 120 bleef hangen en niet meer terug wilde. het bleek de computer te zijn. als het niet overgaat kun je die eens laten uitlezen?
Clio 1.8 16v
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

idd heb alles met wd40 ingespoten heb er op dit moment ff geen last meer van maar ga binnen kort toch voor de zeker heid nog ff langs de ford garage om ff na telaten kijen
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Anonymous

On 2002-02-17 16:07, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
is en blijft een ford
:lol:
Plaats reactie