Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Ben

FF een vraag ik kan geen topic vinden over een watergekoelde turbo op een phase 1 blok monteren? ik kan een leuk phase 1 autotje kopen maar ik wil er dan wel een waterkoeling turbo op... iemand idee wat er allemaal aan gebeuren moet?
Anonymous

Op mijn oude fase blok heb ik eens een watergekoelde turbo gezet, afgezien van een andere turbo moet jer ergens een waterslang onderbereken en die droor de turbo geleiden, ik weet eigenlijk niet meer hoe ik het precies heb gedaan, maar er waren maar weinig aanpasssingen
speedline

De waterkoeling hoeft helemaal niet aangesloten te zitten.

Mijn Coupe versie is zo uitgevoerd :cool:.
Patrick

komen die leidingen normaal gezien niet direct vanaf de waterpomp?
het lijkt mij wel beter om deze aan te sluiten,this toch belangrijk toch die koeling?!
verder is montage idem aan die van een olie gekoelde,het zijn alleen die waterslangen.niemand in de buurt met een gt tje waar je het van kunt afkijken?
Ben

Hehe ok dan heeft Ben als het goe dis morgen ook een gtt. Ik heb me vriendin omgelult dat ze er ook een beetje vrede mee heeft en als ik ff in finaciele nood zit dan zet ik hem toch een maandje in de garage :wink:
Maar hier uit begrijp ik dat ik alleen wat waermoet aftappen en omleiden en een watergekoelde turbo van bijv phase 2 past gewoon op een phase 1 blok?
ZO ja dan is het wel een eitje zeg :wink:
Frank V.

volgens mij heeft ed-pret dit ook gedaan, een slang door gesneden en aan de turbo gemonteerd, dat vroeg hij inieder geval vorig jaar aan mij of dit kon. volgens mij kan dit geen kwaad
Sander
Contacteer:

De turbo zit tussen de carb. voet verwarming en de pomp in, origineel dan hè!

:lol:
Ben

Trouwens wat voor een alarm zit er op een phase 2?
Anonymous

Martijn, toen ji dat deed die andere turbo erop, heb je toen het hele blok eruit gehaald ??
Ben

je kan er toch zo bij? waarom moet het blok er dan uit?...
Anonymous

On 2002-02-16 20:15, Matthijs
wrote:
Martijn, toen ji dat deed die andere turbo erop, heb je toen het hele blok eruit gehaald ??
Nee je kan er makkelijk bij als je je filterkast ff weg haalt en wat slangen, dat was echt in een vloek en een scheet gedaan, denk een uurtje of 2, is maar net hoe vast dat het zit...
Sander
Contacteer:

On 2002-02-16 20:12, Jelmer en Ben
wrote:
?

Ben

Geen haha :lol:
kom ik net achter
Marius

On 2002-02-16 20:47, Sander
wrote:
On 2002-02-16 20:12, Jelmer en Ben
wrote:
Met een sleuteltje...
?

Anonymous

On 2002-02-16 20:29, Martijn T.
wrote:
On 2002-02-16 20:15, Matthijs
wrote:
Nee je kan er makkelijk bij als je je filterkast ff weg haalt en wat slangen, dat was echt in een vloek en een scheet gedaan, denk een uurtje of 2, is maar net hoe vast dat het zit...
Mooi dan heb ik niet lopen prutsen vandaag :grin: heb m'n turbo er af gehaald vandaag :grin: beter ! Was allemaal goed te doen !! Maar nu ff dit, ik heb een nieuwe olienippel bij m'n nieuwe T2, kan ik die oude er gewoon afhalen door een klein stukje buis eraf te halen met een buissnijder ?? maar krijg ik dat mooie randje er dan automatisch weer aan ?? of moet ik dat even bij m'n oude bijbaantje doen (de brezan) zo'n ding waar we ook remleidingen mee afpersten ??

-----------------
It's nice to be important, but it's more important to be NICE. :smile:
[ This message was edited by: Matthijs on 2002-02-16 20:58 ]
Anonymous

Yep, ik denk dat je je oude bijbaantje even op moet pakken...
Anonymous

Okay, of een nieuwe slang, of zijjn die duur ??
Plaats reactie