Even een vraag die van belang is.
Mijn gtt is een keer opengebroken. Het sluitgedeelte van mijn passagiers achterraam is kapot (hier kwam ik pas achter toen het hard waaide en het flink begon te tochen). Kan ik dat sluit gedeelte dat bevestigd zit aan het raam loshalen? of meot ik een heel nieuw raam hebben met sluit gedeelte er aan?
Heeft iemand nog een sluiting of als nodig raam met sluiting? Kosten?
Ben bang dat hij anders eerdaags weer weg is.
Mijn gtt is een keer opengebroken. Het sluitgedeelte van mijn passagiers achterraam is kapot (hier kwam ik pas achter toen het hard waaide en het flink begon te tochen). Kan ik dat sluit gedeelte dat bevestigd zit aan het raam loshalen? of meot ik een heel nieuw raam hebben met sluit gedeelte er aan?
Heeft iemand nog een sluiting of als nodig raam met sluiting? Kosten?
Ben bang dat hij anders eerdaags weer weg is.
On 2002-02-13 05:25, Jelmer en Ben
wrote:
Even een vraag die van belang is.
Mijn gtt is een keer opengebroken. Het sluitgedeelte van mijn passagiers achterraam is kapot (hier kwam ik pas achter toen het hard waaide en het flink begon te tochen). Kan ik dat sluit gedeelte dat bevestigd zit aan het raam loshalen? of meot ik een heel nieuw raam hebben met sluit gedeelte er aan?
Heeft iemand nog een sluiting of als nodig raam met sluiting? Kosten?
Ben bang dat hij anders eerdaags weer weg is.
Is een waterslang. Dat kun je ook zien als je de slang voglt naar de rechterkant (vanuit bestuurder gezien) van je blok. Deze slang zit aangesloten op een grotere slang die naar je waterpomp gaat.On 2002-02-13 14:09, Jelmer en Ben
wrote:
OK dat gaan we ook checken, loopt daar toevallig een olietje of benzine door? jaja moet het nog leren. of ik het een waterslang (smile:.
koop op de sloop een goede r5 motorkap en vraag any gtt grille hier te koop.
Ga naar de verfspecialist en haal daar 2 a 3 spuitbussen verf op en 2 a 3 spuitbussen spuit plamuur.
Kost je 70Euro ofzo en vergeet geen waterproof schuurpapier heel fijn en wat grover
Neem de bumper af met een goede reiniger en schuur hem op. (sier strip er uit?) en spuit hem in met de spuit plamuur 3X ofzo met een minuut of 10 er tussen.
gebruik hier een ruimte voor met plastic op de muuren en op de grond. doe het binnen en doe het rustig en niet te zuinig.. En niet te royaal.. pas op voor lopers.. spuit dun in, (dekkend) daarna nog 2 keer.
als het spuit plamuur helemaal droog is schuur je het lekker glad met de waterproof.. pas op dat de bumper er niet weer door komt.
afnemen met was benzine en spuiten net als de spuit plamuur. Rustig spuiten vergeet de randen niet. Doe die als eerst. Eerst redelijk dekkend maken 5 minuten wachten nog een laag (iets dikker) 5 tot 10 minuten wachten en dan nog een laag. Klaar. Een dag laten drogen en mooi...
Je hebt 2 middagen werk maar wel een goed resultaat.
Motorkap is easy.. het zelfde als boven, maar meer aandacht op de randen. hangend spuiten, en let op druipers. Genoeg tijd tussen het spuiten houden.. verf moet plakkerig zijn dan word het door oppervlakte spanning mooi strak.
De grille, bumper en motorkap kun je wel in 1 keer spuiten met spuit plamuur, maar niet tegelijke tijd de bumper, grille en de motorkap spuiten. Spuit nevel droogt snel en dat komt dan op je vers gespoten bumper ofzo en dat kun je zien.
Grille word lastiger. Schuren en goed afnemen. daarna zorgvuldig bekijken. Waar het plastic door komt ff voorzichtig bij spuiten met spuit plamuur. effen maken en spuiten met schuur papier (de fijnste) en goed afnemen met was benzine en spuiten.
Vergeet niet van meerdere hoeken spuiten.
Suc6
[ This message was edited by: Abel on 2002-02-13 15:18 ]
Ga naar de verfspecialist en haal daar 2 a 3 spuitbussen verf op en 2 a 3 spuitbussen spuit plamuur.
Kost je 70Euro ofzo en vergeet geen waterproof schuurpapier heel fijn en wat grover
Neem de bumper af met een goede reiniger en schuur hem op. (sier strip er uit?) en spuit hem in met de spuit plamuur 3X ofzo met een minuut of 10 er tussen.
gebruik hier een ruimte voor met plastic op de muuren en op de grond. doe het binnen en doe het rustig en niet te zuinig.. En niet te royaal.. pas op voor lopers.. spuit dun in, (dekkend) daarna nog 2 keer.
als het spuit plamuur helemaal droog is schuur je het lekker glad met de waterproof.. pas op dat de bumper er niet weer door komt.
afnemen met was benzine en spuiten net als de spuit plamuur. Rustig spuiten vergeet de randen niet. Doe die als eerst. Eerst redelijk dekkend maken 5 minuten wachten nog een laag (iets dikker) 5 tot 10 minuten wachten en dan nog een laag. Klaar. Een dag laten drogen en mooi...
Je hebt 2 middagen werk maar wel een goed resultaat.
Motorkap is easy.. het zelfde als boven, maar meer aandacht op de randen. hangend spuiten, en let op druipers. Genoeg tijd tussen het spuiten houden.. verf moet plakkerig zijn dan word het door oppervlakte spanning mooi strak.
De grille, bumper en motorkap kun je wel in 1 keer spuiten met spuit plamuur, maar niet tegelijke tijd de bumper, grille en de motorkap spuiten. Spuit nevel droogt snel en dat komt dan op je vers gespoten bumper ofzo en dat kun je zien.
Grille word lastiger. Schuren en goed afnemen. daarna zorgvuldig bekijken. Waar het plastic door komt ff voorzichtig bij spuiten met spuit plamuur. effen maken en spuiten met schuur papier (de fijnste) en goed afnemen met was benzine en spuiten.
Vergeet niet van meerdere hoeken spuiten.
Suc6
[ This message was edited by: Abel on 2002-02-13 15:18 ]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
hehe abel nice tips..
kan ik ook wel gebruiken..
gaat denk ik mijn phase2 bumper zelf maar proberen te spuiten.
kan ik ook wel gebruiken..
gaat denk ik mijn phase2 bumper zelf maar proberen te spuiten.
Moet makkelijk kunnen.. ik heb zij scherm en motorkap van mijn auto gespoten en weet nu wel hoe het moet. Zij scher is al eerste gespoten maar is ook dus minder mooi, maar mooi genoeg. Zit iets te weinig verf op.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
je kan je raam er zo uit halen .
maak de blokjes los die op je raam zitten ( aan de binnenkant zit een plastic klemmetje dat je er zo uit trekt . LET OP , dat je wel je raam vast houd anders ligt het tegen je auto ( ff met z'n 2een ) en de achterse hou je raam iets scheef en je haalt hem er zo uit .
dan ligt het eraan of het dingentje ( blokje ) wat op je raam zit kapot is of het plastic "armpje" dat aan de binnen kant van je auto zit . is dit het geval dan moet je je plastic interieurdeel wat er overheen zit eerst weg halen LET OP het plastic breekt snel . dan twee boutjes los een de nieuwe erop .
kijk ff op de sloop kost bijna niets daar , ik gok 5 tot 10 piek sorry 2 tot 5 euro
zet het er op de omgekeerde wijze weer terug .
maak de blokjes los die op je raam zitten ( aan de binnenkant zit een plastic klemmetje dat je er zo uit trekt . LET OP , dat je wel je raam vast houd anders ligt het tegen je auto ( ff met z'n 2een ) en de achterse hou je raam iets scheef en je haalt hem er zo uit .
dan ligt het eraan of het dingentje ( blokje ) wat op je raam zit kapot is of het plastic "armpje" dat aan de binnen kant van je auto zit . is dit het geval dan moet je je plastic interieurdeel wat er overheen zit eerst weg halen LET OP het plastic breekt snel . dan twee boutjes los een de nieuwe erop .
kijk ff op de sloop kost bijna niets daar , ik gok 5 tot 10 piek sorry 2 tot 5 euro
zet het er op de omgekeerde wijze weer terug .