Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://digilander.iol.it/pureclio16vdri ... v/ttv.html" TARGET="_blank">digilander.iol.it/pureclio16vdrivers/tuned/ttv/ttv.html</A><!-- BBCode End -->

240 brute pk's
dit is ook mijn droom
een qua uiterlijk standaard 16v met turbo :smile:

staat geen prijs bij :sad:
maar ik las een keer ergens op een nl site iets van 7000 piek ?


[ This message was edited by: Jasper clio 16v on 2002-02-12 18:52 ]
Anonymous

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.fastchip.nl" TARGET="_blank">www.fastchip.nl</A><!-- BBCode End -->
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

op die site zag ik dat idd

is er iemand die er ervaring mee heeft ??
of mensen met ervaring kent !?
Anonymous

mail dennis16v ff, die heeft zo'n blokkie liggen. Hij is bezig met het inbouwen ervan.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

thnx
zal het ff doen
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

yep. that,s me.
grootste probleem waar je mee zit is.
1 het spruitsuk 2 de computeraanpassingen.
de rest (intercooler turbo enz) is het probleem nog niet zo.
we zijn aan het kijken of er manieren zijn om zelf zoiets te maken.
maar een spruistukje even maken zit er niet in. iets van een serieauto zou erg handig zijn.
menno is aleens wezen zoeken naar zoiets, maar tot nu toe niets wat op een cliokop lijkt wat te gebruiken valt.
ga nogwel even bij fastchip vragen wat een spruitstukje los kost.
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

komt je turbo dan op een 1.8 of op een 2.0, dennis?
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

en hoe ga je de compressie verlagen?
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

tis een standaard 1800 blokje. met wel een paar aanpassingen. dr hangt een williamsbak aan, en uiteraard worden er aan onderstel en remmetjes het 1 en ander veranderd.
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

Maaruh, compressie dan? Of heb je dat setje van fastchip?
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

verry simpel.
niet. zie vanzelf wel waar het schip stand en hoelang die het uithoud. in princiepe kan zo,n blokje redelijk wat aan.
het is een fastchip spuitsuk met een T25 turbo en dr moet nog ergens een intercooler woden geplaatst. tis alleen ff de vraag waar. heb er 3 liggen in verschillende maten.
das eigenlijk het enige probleem.
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

niet???? ik geef je 1000 km, dat kan gewoon niet goed gaan. Doe dan op zn minst een dikkere koppakking, helpt wel iets.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

als ik jou was zou ik er een volledig instelbare dta computer er aan knopen ken je mooi alles in(laten)regelen op de bank met de laptop
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

tsjing tsjing, kost ongeveer 2500 piek, alleen de regelbare computer wel te verstaan
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

als je een intercoolertje over hebt mail me dan ff ik moet er een hebben voor mijn at tje
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

Stond laatst een 2.0 Turbo te koop in Duitsland :wink: :wink: :wink:
Hilgert
Berichten: 21
Lid geworden op: di 27 nov 2001 0:00
Locatie: Helmond
Contacteer:

Kun je niet het uitlaat spruitstuk van een Volvo T4 gebruiken? Dat is ook een 16 klepper met turbo en volgens mij vrijwel gelijk aan het Renault blok.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

die nieuwe volvo blokken zijn van volvo zelf is niks meer bij van renault
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

On 2002-02-12 20:26, Nick
wrote:
Stond laatst een 2.0 Turbo te koop in Duitsland :wink: :wink: :wink:
plaats dan ook ff een link :wink:
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

is al verkocht. :sad:
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

waarom de compressie verlagen?
bij al die turbo en compressor conversies voor bmw en mercedes daarbij word de compressie ook niet verlaagd.
en deze zijn ook betouwbaar.
zolang je de turbo druk maar laag houd gaat het goed.

touwens vraag eens aan eps of ze geen spruitstuk voor he kunnen maken.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

weet je het zeker? vaak worden dikkere koppakkingen gebruikt.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Als ik op die site kijk, zie ik dat er een dikkere koppakking bijgeleverd wordt. Ook staat er dat je er het spruitstuk bij krijgt, of kan ik nu ineens niet meer lezen???
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

De Turbokit bestaat uit de volgende onderdelen:


Garret T25
Exhaust manifold
Thick headgasket
Bigger injectors
Oil lines
Reprogrammed & Modified ECU (picture)
Installation manual
Cilinderhead tuning (optional)
TurboControl (optional)

op plaatje zie je ook koppakking
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

dus je hebt 7 rooitjes betaald voor die set??? auw!
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Maar dan heb je wel ongeveer 200 pk's, da's wel gruwelijk stoer!!!
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

tja.
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

On 2002-02-12 23:21, MyZ
wrote:
dus je hebt 7 rooitjes betaald voor die set??? auw!
nou. in een soortgelijke cofiguratie met standaard blokje. +dikkere koppakking bij .4 bar. en een intercooler ging het al 4 jaar goed. en blies als een trein.

heb er uiteraard geen 7 mille voor betaald. ben wel gek maar niet zo gek.
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

On 2002-02-12 20:21, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
als je een intercoolertje over hebt mail me dan ff ik moet er een hebben voor mijn at tje
nou mot ff kijken wat gaat passen.
heb een vw intercooler. met dezelfde grootte als een gtt cooler, alleen zitten de aansluitingen anders.

een 21T intercooler.
en een 5 gtt intrecooler.

denk dat het de 21T wordt. maar we gaan eerst even passen en meten
Plaats reactie