Na het klaar maken van de gtt van een kameraad van mij, hebben we een slang los gehaald van de turbo, waardoor we veel drukwinst hadden, maar na een tijdje rond geblaaast te hebben was er achter ons allemaal witte rook. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?? de turbo komt wel op druk
-
KOPPAKKING
algemeen bekend probleem, witte rook is 9 v/d 10 keer een koppakking aan puin. Omdat er dan koelvloeistof de cilinders binnenkomt ofzo
tenminste zoiets was het.. ik weet in ieder geval dat je de koppakking wel vaarwel kunt zeggen.

-
- Contacteer:
Idd ik heb het met me vorige gt turbo ook gehad. Turbo kwam wel op druk maar roken. Niet te zuinig. Had heel de weg blank gezet van de rookOn 2002-02-02 20:34, Zeeuw
wrote:
Kan ook kapotte turbo zijn heb ik me laten vertellen.

Ps. kijk ook effe of er geen slang vanaf geklapt is want als er water op je motor komt heb je achter de auto ook een grote rookwolk. Dat heb ik ............

-----------------
Geen paniek. Het verstand komt met de jaren.
Edwin023 is geworden Edwin5gtt.
[ This message was edited by: Edwin5gtt on 2002-02-02 20:55 ]
kan iemand met dan uitleggen hoe ik het beste de kop er af kan halen, iemand misschien een paar kopieen uit een vraagbaak ofzo
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Tis toch wel redelijk 'normaal' dat er bij een (ijs)koude start (redelijk veel) witte rook uit je uitlaat komt?!?!?!?!?!
Of is dat ook BAD???
verder tijdens t rijden is de witte rook weg. (voor zover ik t kan zien!)
Let me know, want anders ga ik straks **stressen**......
eerder.
-----------------
*Round and round it goes.
Where it will stop.......
nobody knows!*
[ This message was edited by: spir@l on 2002-02-08 12:46 ]
Of is dat ook BAD???
eerder.
-----------------
nobody knows!*
[ This message was edited by: spir@l on 2002-02-08 12:46 ]
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
ja, ik weet ik weet!
maar ik ben nogal "onkundig" en bij t mminste geringste denk ik al aan een 'worst-case-scenario'.....
en tja...ik kijk niet ZOVEEl naar net startende auto's nee..
thanx annywayssss...
eerder.
maar ik ben nogal "onkundig" en bij t mminste geringste denk ik al aan een 'worst-case-scenario'.....
en tja...ik kijk niet ZOVEEl naar net startende auto's nee..
thanx annywayssss...
eerder.
Welke slang heb je losgehaald van de turbo ?On 2002-02-02 20:03, tukker79
wrote:
Na het klaar maken van de gtt van een kameraad van mij, hebben we een slang los gehaald van de turbo, waardoor we veel drukwinst hadden
Volgens mij is de enige slang die je loskan halen waardoor je meer druk krijgt de slang naar de actuator die de wastegate open en dichtgooid. Als je deze heb losgehaald ben je erg dom bezig geweest want dan gaat je wastegate nooit meer open. Je turbo bouwt nu net zolang druk op totdat hij niet meer kan dus er komt veels te veel kracht te staan op je gehele systeem. Er kan vanalles kapot gaa nen dat is waarschijnlijk ook gebeurt omdat er nu een boel rook uitkomt.
Om te kijken of het je koppakking is:
- check je koelvloeistof resevoir, zit er olie in (behalve koelvloeistof) ?
- Doet je kachel het nog ?
- Loopt de temperatuur alleen maar op ?
Om te kijken of je je turbo ver**** hebt:
- zet een houten balkje op de turbo en doe je oor ertegen aan. Als de lagers mol zijn hoor je een bak herrie en als de lagers nog goed zijn hoor je niets.
Maar de grote vraag is: waarom trek je een slang los van je turbo ?
Ik heb inderdaad die slang eraf gehaald, wel eens geprobeerd???? Moet je eens doen, dan snap je het. Een half uurtje gaat het wel goed. Is leuk impreza's pesten!!!!!!!!!!
Maak je geen zorgen <a href="mailto:Spir@l" target="_new">Spir@l</a>. Bij een koude motor heb je altijd veel waterdamp wat er uit je uitlaat komt. Waar ze het hier over hebben is witte rook bij een auto die warm is (er is nota bene een half uur mee gescheurd). Dit duidt zeer waarschijnlijk op een (hoog) verbruik van koelvloeistof, wat dan waarschijnlijk door een lekke koppakking in je blok terecht komt en na verdamping dus als witte rook uit je uitlaat verdwijnt.On 2002-02-08 12:45, <a href="mailto:spir@l" target="_new">spir@l</a>
wrote:
Tis toch wel redelijk 'normaal' dat er bij een (ijs)koude start (redelijk veel) witte rook uit je uitlaat komt?!?!?!?!?!
Of is dat ook BAD???
eerder.
-----------------
nobody knows!*
[ This message was edited by: <a href="mailto:spir@l" target="_new">spir@l</a> on 2002-02-08 12:46 ]
Je kunt ook nog zo iets als zwarte rook uit je uitlaat zien komen en dat duidt op een hoog olieverbruik.
-----------------
Renault; Créateur D'Automobiles
[ This message was edited by: Rudo on 2002-02-09 19:44 ]
Je maakt een foutje rudo. Zwarte rook is onverbrande brandstof of teveel brandstof. Blauwe rook is verbrande olie. Trouwens als je motor heel veel olie in de uitlaat gooit dan rookt hij wit blauwig. Het is dan meer wit. Heb het zelf ervaren.
There will be plenty of time to rest when your dead
ik had ook een turbo defecto probleem,in ene plof en een damp waar je niet goed van werdt.
ik dacht dus ook aan opgeblazen koppakking vanwege hevig wit dampen maar na kopdemontage bleek het helemaal niet om de koppakking te gaan maar juist om de turbo!
ik vondt dat vreemd door het wit roken maar het was dus echt de turbo,kapotte keerringen
niet leuk dus maar check dit eerst ff,o ja sluit de boel bij controle weer aan zo als het hoort!
ik dacht dus ook aan opgeblazen koppakking vanwege hevig wit dampen maar na kopdemontage bleek het helemaal niet om de koppakking te gaan maar juist om de turbo!
ik vondt dat vreemd door het wit roken maar het was dus echt de turbo,kapotte keerringen
Je kan het toch ook zien in het reservoir. Als er luchtbellen (borrelen) in het reservoir voor komt als hij warm gelopen is dat dan je koppakking lek is? beetje in je slangen knijpen weet je het snel genoeg.
-----------------
wanneer werkt usericon weer?
[ This message was edited by: vibrovirii on 2002-02-10 23:34 ]
-----------------
wanneer werkt usericon weer?
[ This message was edited by: vibrovirii on 2002-02-10 23:34 ]
Ik dacht eigenlijk andersom.......ik in de auto, en vriendin aan de uitlaatOn 2002-02-09 19:56, catrinus
wrote:
Precies zo weet je gauw genoeg wat er loos is. En zet je vriendin in de auto en laat die de motor flink opentrekken![]()