-
Okay, misschien is dit een luxe probleem, maar mijn magnat 360 Gladiator valt steeds uit bij heel hard volume.. die bescherming komt er dan in..
verschillende mogelijkheden:
- tijd voor ECHTE accu ipv speelgoed ding
- tijd voor condensator
- tijd voor ECHTE versterker?
beste is natuurlijk alle drie, maar wie weet de meest voorkomende situatie?
verschillende mogelijkheden:
- tijd voor ECHTE accu ipv speelgoed ding
- tijd voor condensator
- tijd voor ECHTE versterker?
beste is natuurlijk alle drie, maar wie weet de meest voorkomende situatie?
Meten is weten!!!!
Versterker moet het zowiezo kunnen, daar is ie voor gemaakt.
Is 't ook met draaiende motor?
Als je 't idee hebt dat ie vooral uitvalt van de harde bassen: een extra C'tje er tussen.
Als ie uitvalt van 't overall vermogen: zwaardere combi accu/dynamo
Versterker moet het zowiezo kunnen, daar is ie voor gemaakt.
Is 't ook met draaiende motor?
Als je 't idee hebt dat ie vooral uitvalt van de harde bassen: een extra C'tje er tussen.
Als ie uitvalt van 't overall vermogen: zwaardere combi accu/dynamo
rev it like a rental
-
ook met draaiende motor, ik moet toegeven 2 versterkers op de originele kleine accu, misschien ook IETSJES
teveel gevraagd..
hoe moet ik dat meten dan? multimeter?? de spanning die de accu heeft tijdens het hard spelen van muziek?
Die condensators, heb er veel over gelezen, maar weet nog niet precies WAAR ze nu moeten..
Tussen de + draad en de versterker, zo dicht mogelijk bij de versterker of bij de accu, wat was het nu?

hoe moet ik dat meten dan? multimeter?? de spanning die de accu heeft tijdens het hard spelen van muziek?
Die condensators, heb er veel over gelezen, maar weet nog niet precies WAAR ze nu moeten..
Tussen de + draad en de versterker, zo dicht mogelijk bij de versterker of bij de accu, wat was het nu?
Het kan natuurlijk ook aan een los contact binnen in de versterker liggen. Ik heb het ook ooit eens gehad met mijn versterker en dar was gewoon een puntje van de signaalingang niet helemaal goed meer, beetje soldeertin erover en klaar is Rob!
Groeten.
Groeten.
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Ik geloof dat er een kabel van je accu naar je condensator gaat, en dan vanaf de + van de condensator naar de + van de versterker.
de - altijd rechtstreeks op de carrosserie
de - altijd rechtstreeks op de carrosserie
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
aha, ja zover was ik al, dat hij op de stroomdraad moest, maar de plaatsing qua lengte die de draad nog moet afleggen richting versterker weet ik niet precies, of maakt dat niets uit, gewone plaatsen waar je ruimte hebt?
-
extra accu erin, hallo
dan moet ik dus een + en een - van accu naar accu hebben, toch? of laad een accu ook op met alleen een connectie met de + en de - weer via het frame?

-
Zo dicht mogelijk bij de versterker, betekent zo weinig mogelijk verlies van de spanning die de condensator afgeeft
Uiteraard, anders zou je versterker ook niet kunnen spelen natuurlijk. Ik ken mensen en die hebben 8 extra gel-accu's achterin liggen, wel van een iets kleiner formaat maar het scheelt heel veel. Een goede voeding is heel belangrijk in een installatie.
-
hij heeft het eigenlijk bij elk toerental wel, bij een stationair toerental alleen wel sneller (lager volume)..
maar de oplossing is dus, grote diesel accu (meer amp.) voorin en een gelaccu achterin + een condensator plaatsen..
Knutselen met JBL les 2:
handig met MDF want er moet toch nog een grotere kist voor de nieuwe JBL sub
maar de oplossing is dus, grote diesel accu (meer amp.) voorin en een gelaccu achterin + een condensator plaatsen..
Knutselen met JBL les 2:
handig met MDF want er moet toch nog een grotere kist voor de nieuwe JBL sub

-
trouwens de FAQ* van Rockford is ook erg gemakkelijk..
*minder internetminded people onder ons:
Frequently Asked Questions (veel voorkomende vragen)
*minder internetminded people onder ons:
Frequently Asked Questions (veel voorkomende vragen)
-
niet goedkoop niet goedkoop
is net zoals bij de dokter.. elke keer als ik er kom gaat ie mij prikken!!
hobby kost geld.. moet eerst maar toedoen met iets zachter volume, de Speedline velgen komen eerst (gore naaistreek diegene die mijn band heeft lekgestoken!)

is net zoals bij de dokter.. elke keer als ik er kom gaat ie mij prikken!!

hobby kost geld.. moet eerst maar toedoen met iets zachter volume, de Speedline velgen komen eerst (gore naaistreek diegene die mijn band heeft lekgestoken!)
Ik gok er toch op dat het aan de versterker ligt. Misschien de gains te ver open. Wat zit er op die versterker aangesloten ? En inderdaad meten is weten. Of de versterker kan het gevraagde vermogen niet leveren, wordt te heet en gaat in de beschermingsstand staan, of je spanning komt onder de 10,5 V en dan slaat ie ook af. Dan wil een condensator wel helpen. Plaats een verdeelblok in de plus-kabel, zo dicht mogelijk bij je zwaarste versterker. Hierop sluit je de plus van de versterker aan en parallel hieraan de plus van de condensator. Je moet de kabel vanaf het verdeelblok inderdaad zo kort mogelijk houden (max 30 cm). Dit staat tenminste in de handleiding van mijn condensator.
Succes
ps: it's NICE to be important, but it is more important to have ICE!
Succes
ps: it's NICE to be important, but it is more important to have ICE!
-
- Contacteer:
kijk ook ff of je de spieker die de versterker aanstuurd geen massa maken aan de carrosorie dat kan het euvel ook zijn
dit is de meest vaak over het hoofd geziene storing met deze symptomen
dit is de meest vaak over het hoofd geziene storing met deze symptomen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Dat is nou net wat ik wat ik wou zeggen. Ik heb die ervaring ook namelijk nadat m'n hoedenplankspeakers behalve geluid ook rook hebben geproduceerdOn 2002-02-05 22:55, Repo
wrote:
Anders zou het best kunnen zijn dat de impedantie van je aangesloten speaker(s) te laag is (geworden) stukje spoel verbrand.

Em, zitten er verschillende kleuren lampjes op je versterker? ik bedoel de groene van power en de rode van protection. Want als je versterker uitschakeld zogezegd, gaat dan de rode branden of de groen uit? (als ze er zitten tenminste)
Want ook de volgende situatie kan zich voordoen: Zal het even simpel proberen uit te leggen, weet niet hoe het met de electrokennis gesteld is hierzo

De versterker stuurt de spoel aan met een wisselende spanning/stroom. dit wekt een magnetisch veld op wat door aanwezigheid van een vaste magneet resulteerd in een afstotende dan wel aantrekkende beweging op elkaar afhankelijk van de richting van de stroom. Op dat moment gaat je speaker-conus dus bewegen en hoor je geluid.
Als je nu een speaker te hoog belast, en dan bedoel ik te "veel stroom geeft" dan zal hij mechanisch zo'n grote slag maken dat door de snelheid die hij dan ontwikkeld de situatie onstaat dat de conus nog aan de uitbeweging bezig is terwijl de stroom al aan het terug gaan is. tegen de tijd dat de speaker mechanisch terug gaat is de stroom al weer onderweg om hem uit te duwen. en dan gebeurd het: BOTSING! Je krijgt dan een soort tegen effect in de spoel van de speaker omdat hij op zo'n moment het tegengestelde doet van wat ie moest doen. hij fungeert dan als leverancier van stroom. en de versterker is op dat moment ook leverancier dus onstaat er een heel hoge spannig/stroom die de speaker en de versterker kunnen beschadigen. Meestal zijn versterkers beveiligd tegen dit soort dingen en zal hij zichzelf uitschakelen.
Wel een lang verhaal geworden geloof ik, maar ik hoop dat iemand er wat aan heeft. (eventuele verbetering zijn welkom

Ik meen trouwens dat het "clipping" heet als dit gebeurd.
Author: Paanz
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
-
goed ik doe mijn verhaal:
Er zit in mijn auto:
Pioneer DEH-3100R
Kenwood Equaliser duurste serie
Eigen stroomdraad 7mm kern.
Rockford Fosgate 2600x Series 1 (2x60w RMS)
speelt een set:
JBL GTO 603.c MkII composet (2x 125w RMS)
eigen stroomdraad 12mm kern
Magnat 360 Gladiator (2x 60w RMS + 1x 120w RMS)
speelt een set:
JBL T-595 6 x 9" speakers (150w RMS)
JBL GT3-12 Sub (225w RMS) mono gebrugd
Dit allemaal met hele dure speakerkabels en signaalkabels..
Alleen op de standaard accu
Als het geluid echt hard gaat gaat mijn digitale klokje dimmen, binnenverlichting als de deur openstaat, dashboard verlichting.. you name it
Er zit in mijn auto:
Pioneer DEH-3100R
Kenwood Equaliser duurste serie
Eigen stroomdraad 7mm kern.
Rockford Fosgate 2600x Series 1 (2x60w RMS)
speelt een set:
JBL GTO 603.c MkII composet (2x 125w RMS)
eigen stroomdraad 12mm kern
Magnat 360 Gladiator (2x 60w RMS + 1x 120w RMS)
speelt een set:
JBL T-595 6 x 9" speakers (150w RMS)
JBL GT3-12 Sub (225w RMS) mono gebrugd
Dit allemaal met hele dure speakerkabels en signaalkabels..
Alleen op de standaard accu

Als het geluid echt hard gaat gaat mijn digitale klokje dimmen, binnenverlichting als de deur openstaat, dashboard verlichting.. you name it

-
juist ik zou net zeggen.. nee hij clipt niet.. gelukkig niet zelfs..
Dan zit de enigste oplossing denk ik in het monteren van een goeie accu of een condensator. Een condesator is overigens ook gewoon een accu, maar dan 1tje die supersnel kan laden en ontladen. Als je die vlakbij je versterker zet scheelt dat wel waarschijnlijk.
Zie het ongeveer als volgt: Als je een kraan korstondig opendraait komt er kortstondig een hoeveelheid water uit. Als je hem langdurig open draait komt er langdurig water uit (duhh) maar er zal in beide situaties evenveel water tegelijk uitkomen, omdat ie niet meer krijgt uit z'n voeding (hoofdwaterleiding) Wil je kortstondig meer water dan is de oplossing om vlakbij die kraan een rubberen zak te monteren die zich vult op het moment dat je geen water nodig hebt, en zich heel snel ledigd op het moment dat je het wel nodig hebt. Zoiets doet een condesator ook.
(kzeg het zomaar ter info voor het geval dat iemand dit niet wist, is misschien makkelijk als je iets wil beredeneren ofzo)
Paanz
Zie het ongeveer als volgt: Als je een kraan korstondig opendraait komt er kortstondig een hoeveelheid water uit. Als je hem langdurig open draait komt er langdurig water uit (duhh) maar er zal in beide situaties evenveel water tegelijk uitkomen, omdat ie niet meer krijgt uit z'n voeding (hoofdwaterleiding) Wil je kortstondig meer water dan is de oplossing om vlakbij die kraan een rubberen zak te monteren die zich vult op het moment dat je geen water nodig hebt, en zich heel snel ledigd op het moment dat je het wel nodig hebt. Zoiets doet een condesator ook.
(kzeg het zomaar ter info voor het geval dat iemand dit niet wist, is misschien makkelijk als je iets wil beredeneren ofzo)
Paanz
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
-
je condensator mag max 35 cm van je versterker af liggen anders heeft het helemaal geen nut! een maat van mij had het ook als hij zijn versterker op mijn sub's zetten dan knalde hij er ook uit (ook magnat)dit was met een gel accu en een condensator dus ik denk dat je vermogen te kort kom. bij magnat moet je van het rms vermogen uitgaan dat ze daar 80% van bedoelen dan zit je aardir in de buurt, bij rockfort enz. klopt dit wel. het is misschien om de condensator uit te proberen en anders een andere versterker als je wil blijven knallen. let wel op dat je je gain afstel op de uitgangen van de radio!! anders sloop je ook je sub's
-
Sub
er is maar eentje, maar dat zal dan ook deel van de oorzaak zijn, dat de versterker het gewoon niet kan trekken.. Ik ga wel even proberen.. Ik hou iedereen wel op de hoogte..
er moet zowieso nog een keer een andere radio in, deze gaat gigantisch vervormen bij harder volume, dus moet ik de versterkers iets te hard zetten om op een lager volume al goed te spelen (behelpen en dus VERHELPEN).

er moet zowieso nog een keer een andere radio in, deze gaat gigantisch vervormen bij harder volume, dus moet ik de versterkers iets te hard zetten om op een lager volume al goed te spelen (behelpen en dus VERHELPEN).
Interesse in de mijne misschien? Is zo'n Pioneer losse componenten systeem met 12-cd wisselaar. Topkwaliteit systeem met veel functies. Ingebouwde equalizer, soundprocessor, bas/treble/eq voor en achter gescheiden (is ideaal) heeft geen ingebouwde versterker, alleen maar 4x tulp uitgang. Doe hem eigenlijk alleen maar weg omdat ik mp3 wil. Als je interesse hebt geef ik wel een precieze omschrijving.
Paanz
Paanz
-
quanta costa? en zeker interesse, kan ik mijn EQ ook weer wegdoen..
-
Hey we gaan niet 'MIJN' wisselaar snatchen hè
hahahaha.. grapje, maar eerst effe prijsje weten en precies typenummer paanz?

je kan ook gewon je normale accu vervangen door een gel apparaat (dat heb ik gedaan en dat werkt toppie !)On 2002-02-05 20:06, robclio16V
wrote:
Het beste en makkelijkste is om de Condensator zo dicht mogelijk bij de versterker te zetten, nog beter is het om een extra gel-accu achterin te zetten.
doe mij eens mailen over die EQOn 2002-02-06 11:54, JBL-GT-Turbo
wrote:
quanta costa? en zeker interesse, kan ik mijn EQ ook weer wegdoen..

Heb hetzelfde probleem gehad met een magnat classic 360.
Andere accu en probleem was opgelost.
Heb trouwens toen ook een dikkere remote kabel gelegd.
Weet niet of dit van invloed is, maar meld het toch maar.
Heb nu een tweede versterker voor de SUB
600 W en nog steeds geen problemen.
Andere accu en probleem was opgelost.
Heb trouwens toen ook een dikkere remote kabel gelegd.
Weet niet of dit van invloed is, maar meld het toch maar.
Heb nu een tweede versterker voor de SUB
600 W en nog steeds geen problemen.
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Inderdaad wil een andere accu wel eens helpen!
Het beste is zo'n gelaccu van optima
Het beste is zo'n gelaccu van optima
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
Okay, andere accu proberen dus..
Ploegah, ik mail je als thuis ben effe over die EQ..
Ploegah, ik mail je als thuis ben effe over die EQ..