Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bart V

Vandaag ben ik er gvd achter gekomen dat de schokdemper links voor van mijn R19 lek is (ja alles gaat ineens naar de klote bij mij) Nou vind ik de standaard dempers die er nu onderzitten erg hoog, (voor staat zelfs iets hoger dat achter) ik zou dus graag voor wat lagere dempers willen hebben. Waar moet ik op letten????? Moet ik ook andere veren als ik lagere dempers plaats??? En wat kosten 2 dempertjes ongeveer???? Ik heb totaal geen verstand van verlagen.

Mazzel
Arjen

Ik heb ook 1 lekkende schokdemper(voor). Dit is geen APK afkeurpunt. Voor een 19 16v kosten die demper (gele Koni's) 288 oude guldens per stuk. Dat is ex BTW - korting. Gaat ongeveer 12.5% van de 288 piek af. Weet alleen niet of ze ook onder een gewone 19 passen.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

past niet
bin there done that diddent work
dus gewoon rooie koni's en dicht schroeven die hap
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Bart V

Wat kosten die rode koni's???

Ik kan via me werk goedkoop aan monroe dempers komen, (nog geen 90 euro per stuk) zijn dit ook goeie??
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ik was voor 750 gulden ex met 30% korting rondom klaar
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb zelf Monroe Gasmatic op de achteras. Ze bevallen mij erg goed. Zijn natuurlijk geen gele Koni's, Maar ze zijn wel gasgevuld. En dat is ook al wat.

Gezien de prijs heb jij het over Sensatrac's. Die zijn iets goedkoper dan de Gasmatic's.

Trouwens, verlagen doe je door kortere veren te monteren. De "verlaagde" dempers moeten hier eigenlijk bij. Het verschil met normale dempers is dat ze afgestemd zijn op de kortere veren. Volgens mij gaan originele veren icm kortere dempers niet echt goed samen.
-----------------
/ Renault 5 Baccara 1.7 \

:-)
[ This message was edited by: Baccara on 2002-01-29 21:26 ]
Bart V

En andersom?????? Kan ik bijvoorbeeld wel gewone dempers monteren (monroe sensatrack) em dan later kortere veren erop???? Of is dat slecht voor de dempers??
Wouter.

Je standaard schokdempers kan wel maar dan moet je niet meer verlagen dan 4cm anders zou je dus over moeten gaan op een verlagings set (schokdempers en veren)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

On 2002-01-27 14:47, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
ik was voor 750 gulden ex met 30% korting rondom klaar
vertel :smile: hoe wie wat waar??

lijkt me zekers wel interessant :smile:

mail me anders even. maik.p@renault-tuning.nl
greetz maik.
-----------------
Renault 5 GT Turbo! (phase1, Black outside+Yellow Inside!<!-- BBCode Start --><B>-)</B><!-- BBCode End -->
It's not just a Sport!
It's a way of Life!

edit: email link verkeerd
[ This message was edited by: Maik (WOOFER) on 2002-01-29 21:57 ]
Visscher
Contacteer:

Hey, Maandag heb ik toevallig naar schokdempers geinformeerd, gele koni`s

326 euro
4 schokdempers

niet verkeerd toch???
Is ook excl. btw
en met 30% korting....

Als je meer wil weten moet je het maar vragen...
Jan-Geert (Momentsleutel)

sensatrac is duurder dan gasmatic btw
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

On 2002-01-30 07:46, Jan-Geert
wrote:
sensatrac is duurder dan gasmatic btw
Hmm, dan heb ik dat ff verwisseld. Ja, nu zie ik het: Prijzen van Lasaulec Meppel, voor een Laguna achter: Gasmatic €75,37; Sensatrac €90,89. Prijs per stuk, excl. 40% korting en btw.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Arjen

Nou, ze zijn besteld hoor ! 2 gele Koni's die van bovenaf verstelbaar zijn. Ze komen deze week nog binnen. Ik heb ontdekt dat Bo-rent verenspanners verhuurd, dus dat probleem is ook opgelost.
Marius

NEEEEEEEEEEEEE GEEEEEN BOOOOO RENT !!!

(ken je het motor-takel verhaal nog niet?)
Arjen

Nee, vertel, vertel !
Ik moet ze toch ergens vandaan halen en ik heb goede ervaringen met die lui. Wij hebben er ooit een tandemasser en een joekel van een generator gehuurd en no problemo.
robert

als ik een search doe naar "bo rent" loopt mijn pc vast. kumtda?
Marius

Nou het volgende.

Toen ik vorig jaar het blok van de zwarte gtt in de de rode ging zetten, had ik bij de bo-rent een motortakel gehuurd.
Bij het ophalen kregen we al bijna een lekke mee, het was dat we goed opletten.

De 1e dag het kapotte blok en bak ineen uit de rode getakeld, ging nog wel redelijk, alhoewel het toch wel een druppeltje olie lekte.
4 dagen later was ik zover dat ik het blok uit de zwarte kon takelen en overzetten in de rode, kwam dat ding ineens nog maar half hoog. Nadere inspectie leerde dat ie flink veel olie verloren had.
Dus terug naar de bo-rent met dat ding, behoorlijk pissed off, dat ik dus eigenlijk voor de 2e maal een slecht stuk gereedschap meegekregen had, waarmee je redelijk makkelijk je auto of een persoon behoorlijk kunt bezeren als ie in 1 keer inklapt.

Aan de bo-boys gemeld dat ik alleen voor de 1e dag wilde betalen. Na een hoop gezeur, boos kijken en stampij met gelukkig een hoop klanten in de zaak (werkt altijd :cool: ) voor 1 dag betaalt en never nooit niet dat ik ooit nog naar de bo rent ga.
Als ik iets huur dan moet het ook goed zijn, en niet half onderhouden en onveilig.
catrinus

Ik heb geen slechte ervaringen met bo-rent. Wij krijgen vaaks goed materieel mee. Reisiger is ook wel goed. soms beter als bo-rent.
Arjen

Reisiger, is dat net zoiets als bo-rent? en hebben die ook een web-site?
Matijs
Contacteer:

Tsja, het blijft huurspul, dus je moet er altijd van uitgaan dat het kaduuk is.
Kennelijk moet je nog steeds zelf opletten of je wel bruikbaar materiaal meekrijgt.
Mooi <a href="mailto:kl@te" target="_new">kl@te</a>, maar blijkbaar verdienen ze niet genoeg om fatsoenlijk zaken te kunnen doen :wink:
catrinus

Is hetzelfde als bo-rent. Alleen de kleur is anders + de naam:lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
Plaats reactie