Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

ik zit er over na tedenken om nieuwe bougies te kopen. de mijne zitten er al te lang in naar mijn mening.

Nu heb ik op het net wat rond gekeken en vind van allerlei soorten bougies

de 1 heeft een v groef de andere een met platinum vergulde groef.

wat heeft het nu voor zin zoiets? of kan ik beter gewoon de originele weer kopen

thanks
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Naar mijn humble opinion gewoon de originele. Maar ze het liefst wel om de 10.000km vervangen. Dit om het risico van keramiekbreuk en daardoor cilinderschade te minimaliseren.
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

waarom zijn die andere dan op de markt?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

On 2002-02-04 14:56, mark -19- 16v
wrote:
waarom zijn die andere dan op de markt?
om meer centen uit je portemonee te trekken natuurlijk.
dr zijn wel auto,s die profijt hebben bij een andere bougie. maar echt pk,s eruithalen is krijg je niet echt door bougies,

ga gewoon voor de standaard NKG,s of de Champions. zit je goed.
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

hmm dan zal ik idd maar voor de standaard gaan.

ik dacht namelijkd at hij door die ander bougies beter liep dus minder stotteren bij koude start en in files
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Anonymous

Je kunt beter je geld aan een nieuwe bobine besteden dan aan dure bougies. Als je oude bobine niet best is, krijg je ook geen supervonk als je superbougies koopt.

Nieuwe bougiekabels en een schone verdelerkap/rotor doen wonderen.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Doe ff een search naar het juiste bougietype. Dennis heeft dat eens een keer opgegeven. Iets van Champion Y6cc geloof ik. Die kosten geen ruk en voldoen prima.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik heb bosch super 4. Je merkt het verschil met gewome bougies natuurlijk niet, maar het schijnt dat je auto zuinig word met die bougies omdat de vonk niet in het midden plaats vind maar aan de kant (4 kanten) waar het brandstofmengsel het rijkste is en waar je dus het meeste rendament uit je mengsel haalt. Dit zal grotendeels NIET waar zijn, maar ik geloof best dat het iers uitmaakt.

Mazzel.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Naar mijn humble opinion gewoon de originele. Maar ze het liefst wel om de 10.000km vervangen. Dit om het risico van keramiekbreuk en daardoor cilinderschade te minimaliseren.
20 duizend of een jaar kan je met een zetje boegies doen ik heb gewone NGK tjes en monteer dat ook in alle merken die wij onderhouden niks mis mee
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik heb ff op het forum gezocht: champion c6ycc
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

hartstikke bedankt voor de info
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

On 2002-02-04 21:16, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
Naar mijn humble opinion gewoon de originele. Maar ze het liefst wel om de 10.000km vervangen. Dit om het risico van keramiekbreuk en daardoor cilinderschade te minimaliseren.
20 duizend of een jaar kan je met een zetje boegies doen ik heb gewone NGK tjes en monteer dat ook in alle merken die wij onderhouden niks mis mee
Niet alleen vanwege die keramiekbreuk is 't wijs om ze te vervangen, ook vanwege het afnemen van de vonkprestaties is het wijs om ze zeker niet later te vervangen dan 10k, ondanks beloftes van fabrikanten van soms wel 80k. Bij veel auto's is het verschil goed te merken, vooral bij lage belastingen en lastwisselingen. Ook voor het starten zijn nieuwe bougies een pre.
Plaats reactie