Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
wouter 16v

Heeft deze iemand alleens zelfgemaakt zeg maar vanaf de bocht na het spruitstuk, zonder dempers, zoja van wat voor materiaal en de dikte ervan?
Wouter.

Ik heb onder mijn auto een eigen creatie zitten, loopt vanaf het uitlaatspruitstuk in 1 rechte lijn naar achter, en aan het eind voor de afwerking een dtm opzet stukje.
Je moet gewoon naar de automateriaalzaak gaan en een stuk pijp halen van geloof ik 55mm, koste geloof ik ƒ26 voor 2meter. En dan een beetje handig zijn met buigen en lassen!
wouter 16v

Bedankt, is dat dan rvs uitvoering
Wouter.

Dat is niet van rvs, het is gewoon een ijzerpijp, maar het mag wel roesten voor dat geld.
wouter 16v

Hoe dik is wanddiameter van die pijp dan?
Want ik haal bij een kennis vandaan in RVS voor een prikkie
Wouter.

Weet niet echt hoe dik de wand is, denk iets van 2mm. maar maakt eigelijk toch niks uit. Als je goedkoop aan een rvs pijp kan komen zou ik het zeker daar van maken.
wouter 16v

Oke, bedankt we gaan het gewoon proberen. Misschien is het op 3 maart wel klaar dan.
Wouter.

Wat ga je voor uitlaat maken? Mijne zit er 3 maart nog wel onder. Kunnen we een beetje herrie maken :smile:
wouter 16v

Zit te denken aan 1 met dubble uitgang staat wel mooi, is een ander chipje dan ook nodig, er zit nu nog een orgineel in.
Wouter.

Chip is niet nodig, maar voor meer knallen en vlammen en de pk's is het wel leuk. Mijne heeft wel een andere chip en komen dus ook knallen en vlammen uit de uitlaat, Was is je bedoeling precies? een uitlaat in het midden en dan uitkomend in 2 uitlaat pijpjes (dtm)?
wouter 16v

Ja 1 pijp en met 2 uitkomen maar ik weet niet of dat lukt in verband met het reservewiel even passen en meten. Maar scheeld het ook met pk,s is dat veel als je zonder demper gaat rijden.
Wouter.

Scheelt heel weinig in pk's, de trekkracht in het onderste gebied wordt er wel iets beter door. Met je reserve wiel gaat wel lukken want bij mij zit hij er ook nog onder, alleen als ik een lekke band krijg is het even klote want de uitlaat loopt er natuurlijk onder door. Maar ik wil toch nog me uitlaat verandere en dan hoop ik dat me reserve wiel weer bereikbaar is.
wouter 16v

Nou ik ga proberen hem er langs te leggen, met een paar bochten.
Wouter.

Het is allemaal erg krap maar als je een beetje kan buigen moet het lukken.
Succes!!!
wouter 16v

Bedankt
Plaats reactie