Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Nick (germanstyle)

Ik ben van plan om geblindeerde ramen te nemen. Dit moet dat gebeuren door een coating. En dan ook de zijramen voor. Tot het maximum wil je graag laten coaten.

Maar als ik daar nu in het donker mee rijd, kan ik dan nog wel wat zien of valt dat nog reuze mee?
De coatingboer zegt dat het meevalt, maar hij wil ook alleen maar iets verkopen, dus hem vertrouw ik niet zo heel erg.

Ik zou echt antwoorden waar ik wat aan heb op prijs stellen, aangezien het hier naar drie keer posten al op een ander onderwerp meestal overgaat. :grin:
Paanz

Ik heb mij ramen geblindeerd met statische folie. Achterzijramen 5% lichtdoorlatend, voorzijramen 20% lichtdoorlatend. Dit veschil valt van de buitenkant niet op omdat het binnen in z'n geheel donker is, en of je nog genoeg ziet 's avond is een moeilijke vraag.
*Als ik op een verlichte weg rij is het geen probleem.
*Op een onverlichte weg krijg ik de neiging om alleen door mn voorruit te kijken
*Bij regen wordt het zicht redelijk slecht vind ik persoonlijk.

maar dat is met 20% folie, als ik het over zou doen zou ik 35% folie proberen.

Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je een voetganger met donkere kleding of een fietser zonder licht niet ziet. en stoepranden zijn moeilijker van de weg te onderscheiden.
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
Dirk (CRX)

Ik heb verschillende mensen gezien met getint glas.. zelfs in Drachten een Corrado met gespoten ruiten... ziet erg super uit in het licht.. maar in het donker zie je gewoon veel minder.. ik heb ook wel met een donker vizier op de motor gereden maar dan zie je echt geen f*ck..
Matijs
Contacteer:

Even in de categorie 'het is maar dat je het weet': geblindeerde zijruiten zijn wetterlijk verboden. Evenals een geblindeerde voorruit (duh!)
Paanz

On 2002-01-31 19:16, Da King(TM)
wrote:
Even in de categorie 'het is maar dat je het weet': geblindeerde zijruiten zijn wetterlijk verboden. Evenals een geblindeerde voorruit (duh!)
Dat weet ik niet zo zeker hoor, volgens de apk mag het wel, en is het ter beoordeling van de keurmeester of dat het de verkeersveiligheid in gevaar brengt, staat letterlijk in zo'n dik keuringseisen boek
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

De achterste zijruiten mogen wel geblindeerd worden, de achterruit ook, maar dan moet je 2 spiegels hebben volgens mij (zoals bij grijs kenteken zonder achterruit).
Hans R.

Een kennis van mij is er een paar keer op aan gesproken door de politie.

Maar die had dus zijn voorste zijramen donker.
Ze hadden als argument dat ze de bestuurder willen kunnen zien als ze hem/haar aanhouden.

Maar volgens mij heeft hij er geen boete voor gekregen.
rasit..

35 % lichtdoorlatend komt wel door de keuring(voorste ramen)
[ This message was edited by: Clio16Vrm on 2002-01-31 20:03 ]
JW

Voor zover ik weet mogen de achteramen volledig geblindeerd zijn maar de voorruit en de twee zijruiten niet (alleen een zonwerende coating).
Michel Meganefreak
Contacteer:

coating is dus wettelijk toegestaan, hier rijdt een gele bus (van een audiozaak) die de ramen heeft laten verduisteren met de max toegestane waarden, staat super!!!!!

Met coating zie je dus net zoveel als door een normale ruit van binnen naar buiten behaleve als je voor echt donker gaat natuurlijk.

Toegestaan is:
voorruit 20%
zijruiten voor 30%
de rest mag 70% of meer

Ik weet dit omdat ik het zelf al super lang wil maar ff w8 totdat de auto klaar is naar mijn idee en dan doe ik dit als finishing touch :smile: Ik laat het rondom 30% doen, en de voorruit dus 20%......

Dit kun je laten doen bij een glasscoating bedrijf, de beste is:

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.jonkersystems.nl/" TARGET="_blank">www.jonkersystems.nl/</A><!-- BBCode End --> uit Apeldoorn dit bedrijf heeft als eerste bedrijf in Nl het op de markt gebracht en is ook het moederbedrijf van het welbekende Glasscoating bv uit Belgie....

Prijzen voor een coupe rondom met dakraam 550 euro ex BTW en ze hebben de auto 2 dagen nodig, de electrische ramen worden er uitgehaald......

De ramen kunnen niet meer behandeld worden met glassex hierna of zo maar met een speciaal middel wat je erbij krijgt/koopt.

Zo dis ong. alles wat je over coating moet weten, ik vind het veel netter staan als folie (hele dure folie nagelaten dan) en het geeft een coole look!

suc6

Michel
MartinGTT

Poe poe ik zat er ook over te denken maar ik vindt t wel veel geld hoor
Michel Meganefreak
Contacteer:

tis het ook en het is niet iets wat als eerste iemands aandacht gaat trekken, puur iets voor jezelf (voor mij dus als 'afmaker' van het beeld wat ik voor ogen heb)

Ik laat het nog doen voordat de grootste meetings beginnen dit jaar (zomerseizoen vanaf mei vanaf dan wordt het echt leuk en veel te doen >-)dus ik heb nog 3 maanden om:
* sub in te bouwen (morgen)
* steenslag spuiten (februari)
* stuur + interieuracc. (februari)
maandje rust :smile:
* coaten ramen (april)

En dan stop ik ermee en ga ik beginnen aan mijn motorrijbewijs :smile: (denk ik :wink:)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

verstandig.. daar hoef je niets aaan te tunen :grin:

maar welke coating ga je nu gebruiken voor je ruiten??

ruiten die echt getint zijn of soort van stikkers?
Anonymous

Als je coating neemt, zie je dan ook extra snel krassen op de ramen? Omdat er dan een laag coating afgaat " denk ik" als er iets tegen aan komt.
Steven
Car: M536

Op de Laguna phase 2 zit op/onder de vooruit zo'n blauw-paarsige laag.

Is tegen de zon ofzo, tis wel bruut als je je alle ramen daarmee kan doen. Het is niet extreem donker maar er zit wel een beetje spiegel effect in.

Weet iemand hier meer over? Het is volgens mij geen folie.
Bas Blue Sport

In die voorruiten van de nieuwe Renaultjes zit idd een soort metalen folie. Des te meer licht / zon, hoe blauwer ze worden.
Bij rijden in het donker heb je het zelfde effect als met auto`s met gewone getinte ruiten.

Greetzzz

-----------------
Happy Renault-Drivers;

GTT Blue Sport `90....veur de vrouw
Clio RSI `93....mient.
Nog even plamuren, spuiten, andere bak erachter (GTT), APK-tje en dan maar weer broez`n.

[ This message was edited by: Bas RSI on 2002-02-01 15:34 ]
Michel Meganefreak
Contacteer:

coating die jonkers zet is een gepatenteerd product welke krasvast is en op de ramen wordt gespoten.......ook 'vlamt' het niet wat bij andere coatbedrijven wel is het geval is!
Anonymous

bedoel megafreak
Plaats reactie