Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
rasit..

ik ben nieuw hier (heb me al voorgesteld :smile: ) en ik wilde de experts vragen wat ik het beste kan laten doen aan mijn auto voor wat extra pk's,heb laatste paar jaar aardig wat gespaard en vind het tijd voor wat veranderingen aan mijn motor..

ik weet dat achterberg aan tuning doet maar wil eerst van de mensen hier weten wat het beste is.. alvast bedankt
Maus

Doe ff een search, je komt dan genoeg tips en weetjes tegen.
RickGT TURBO
Contacteer:

Allereerste is natuurlijk wat van dat gespaarde geld naar de RTC overmaken en lid worden :smile:

Dan open lucht filtertje, nieuw spruitstuk, kat vervanger, dikke achter demper... :smile: etc etc
rasit..

:smile:

ik wil dat als ik het gaspedaal los laat er haast letterlijk vlammen uit mijn uitlaat komt.. veel geknal.. ik heb het een keer gezien namelijk.. :smile:

bij achterberg doen ze voor 1500 gulden iets met een chip, ik zie mensen praten over 300 gulden voor een chip.. (had ik maar wat meer vestand op dit gebied )
Xedrah

Neem effe een paar uur om te zoeken in dit forum.
dennis16v

knallen krijg je maar op 1 manier.
rvs spruitstuk geen kat geen dempers puur alleen een goede einddemper.

ja achterberg vraag grof voor een chippie.

bouwen ze hem voor je in. en dan heb je een paar pk,s meer.

hetzelfde doen een paar mensen hier. (waaronder ik)
dan heb je exact hetzelfde als van achterberg. tis namelijk dezelfde software die we gebruiken.
rasit..

On 2002-01-28 16:32, dennis16v
wrote:
knallen krijg je maar op 1 manier.
rvs spruitstuk geen kat geen dempers puur alleen een goede einddemper.

ja achterberg vraag grof voor een chippie.

bouwen ze hem voor je in. en dan heb je een paar pk,s meer.

hetzelfde doen een paar mensen hier. (waaronder ik)
dan heb je exact hetzelfde als van achterberg. tis namelijk dezelfde software die we gebruiken.
ik hoorde dat als je een beetje technisch bent dat je dan zelf zon chippie er wel in kan zetten.. wie verkoopt hier op dit forum van die chippies met instructies erbij (vraag ik teveel? :smile: )
Menno

Dennis en ik.
zijn er nog meer?

Als je een beetje handig bent met een soldeerbout krijg je 'm er inderdaad zelf wel in.
rev it like a rental
rasit..

bedankt voor die chip alvast..
hoop dat ik verder kom met die nokkenassen..
Floris
Contacteer:

Kijk ff op de site van http://www.gttuning.com
SMULLEN!! :smile: (dit was trouwens de 100ste post van me.... hoi hoi hoi! :lol: )
Jeffrey E.

[quote]
On 2002-01-28 15:39, Clio16Vrm
wrote:

ik wil dat als ik het gaspedaal los laat er haast letterlijk vlammen uit mijn uitlaat komt.. veel geknal.. ik heb het een keer gezien namelijk.. :smile:

Bij Wouter gebeurt dit ook als hij op rijdt en zijn koppeling intrapt en een beetje gas geeft. Hij heeft een Clio16V zonder kat en alleen een sportdempertje(volgens mij is ie leeg gebrand>-) Hij heeft zijn uitlaat zelf gemaakt, en het klinkt echt bruut..
rasit..

On 2002-01-28 23:30, Jeffrey E.
wrote:
On 2002-01-28 15:39, Clio16Vrm
wrote:

Bij Wouter gebeurt dit ook als hij op rijdt en zijn koppeling intrapt en een beetje gas geeft. Hij heeft een Clio16V zonder kat en alleen een sportdempertje(volgens mij is ie leeg gebrand>-) Hij heeft zijn uitlaat zelf gemaakt, en het klinkt echt bruut..

bij mij ook, als ik koppeling indruk en een beetje gas geef dan gaat het best wel leuk klappen... maaaaaarrrr het kán gewoon harder dat weet ik.. betreft dat vuur moet ook kunnen zelfs... help.. :smile:
Wouter.

Uuuh, vlammen en knallen?

Nooit gezien/gehoord, of wel?
ik hoef niet me koppeling intetrappen maar gewoon de motor iets verhoogt stat. laten lopen en dan werkt het wel of terug schakel bij hoge toeren.

Gewoon je kat en middendemper verwijderen en hij knalt al wat veel meer maar vond dat niet genoeg dus dan maar zelf wat klote en is toch aardig gelukt vind ik
-----------------
~ One Live, Life It ~ Renault Clio 16V ~
[ This message was edited by: Wouter. on 2002-01-28 23:45 ]
Wouter.

Vlammen komen er ook uit, gehoort van verschillende mensen en een stukje op de dig.cam op genomen maar is helaas niet echt goed tezien. mischien even plaatsen
rasit..

On 2002-01-28 23:43, Wouter.
wrote:
Uuuh, vlammen en knallen?

Nooit gezien/gehoord, of wel?
ik hoef niet me koppeling intetrappen maar gewoon de motor iets verhoogt stat. laten lopen en dan werkt het wel of terug schakel bij hoge toeren.

Gewoon je kat en middendemper verwijderen en hij knalt al wat veel meer maar vond dat niet genoeg dus dan maar zelf wat klote en is toch aardig gelukt vind ik
-----------------
~ One Live, Life It ~ Renault Clio 16V ~
[ This message was edited by: Wouter. on 2002-01-28 23:45 ]
vlammen moeten ook mogelijk zijn, heb het gezien.. wat heb jij meer gedaan dan je kat en middendemper verwijderen..
rasit..

waren er nog maar races op de maasvlakte, had ik het kunnen vragen aan die gozer.. er blijven vlammen uit komen gewoon..
Wouter.

Ik heb dus me kat en middendemper verwijderd en heb ook geen einddemper meer, er loopt nu 1 rechte pijp van voor naar achter met in het midden een klein remus sportdempertje (waarvoor weet ik ook niet) en er zit een andere chip. dus iets meer brandstof inspuiting dan normaal.
Rudo

On 2002-01-28 23:47, Wouter.
wrote:
Vlammen komen er ook uit, gehoort van verschillende mensen en een stukje op de dig.cam op genomen maar is helaas niet echt goed tezien. mischien even plaatsen
Ik wordt gezocht als getuige??!!! :wink:
Wouter.

Nou, geloof dat jij ook het 1 en ander hebt gehoord/gezien. Heb het laatst ook opgenomen en het is wel tehoren maar helaas niet echt goed tezien.
rasit..

On 2002-01-28 18:58, Menno
wrote:
Dennis en ik.
zijn er nog meer?

Als je een beetje handig bent met een soldeerbout krijg je 'm er inderdaad zelf wel in.
:smile: 12:30 heb het geld overgemaakt :smile:
RickGT TURBO
Contacteer:

Chipje tunen...
Doen jullie dat alleen voor R5? Of zou je het ook voor een 19 16V kunnen?

En wat ik niet precies begrijp van het doe het zelfen. Je moet toch ook de juiste software (en kaart plus connectie naar je chip) hebben om je chip specifiek voor jouw auto te programeren?

Het zelf er even in solderen is niet zo moeilijk maar het juist installeren van de software op de chip met de juiste waarden en afstellingen.....

In ieder geval doen jullie het ook voor een R19 16V? En wat zou me dat kosten dan?

[ This message was edited by: RickV16 on 2002-01-29 13:16 ]
Arjen

Aan een vijfje valt weinig te chippen. Die zit er niet op ! Bij een Clio of 19 16v werkt het juist perfect.
RickGT TURBO
Contacteer:

Ja, ik zou graag m'n 16V (zodra ik hem gekocht heb.... ja met de dag meer frustraties.... ) chip tunen...
rasit..

On 2002-01-29 13:14, RickV16
wrote:
Chipje tunen...
Doen jullie dat alleen voor R5? Of zou je het ook voor een 19 16V kunnen?

En wat ik niet precies begrijp van het doe het zelfen. Je moet toch ook de juiste software (en kaart plus connectie naar je chip) hebben om je chip specifiek voor jouw auto te programeren?

Het zelf er even in solderen is niet zo moeilijk maar het juist installeren van de software op de chip met de juiste waarden en afstellingen.....

In ieder geval doen jullie het ook voor een R19 16V? En wat zou me dat kosten dan?

[ This message was edited by: RickV16 on 2002-01-29 13:16 ]
ik neem aan dat als je zegt wat voor auto je hebt er dan specifiek eentje wordt opgestuurd.. ik heb er 1 bij menno bestelt.. zal wel goed zitten.. :smile:
MartinGTT

Hoe duur is zn chippie voor een clio 16v + inzetten?
Wouter.

Om het voetje(wisselstuk chip)in me brein tezetten was ik ƒ50,- kwijt dus viel wel mee vind ik.
dennis16v

erin zetten wordt normaal zelf gedaan. wat wel kan is een computer waar al een chip omruilen voor 1 waar al een chip inzit.
dit kost iets meer, maar bespaart je een boel soldeer werk.

kappie open.
krik eruit.
computer afkoppelen en eruit halen.

en de hele boel weer terug zetten.

voor de standaard clio want daar hebben we het over bestaan standaard snellere chips.

echt zelf laten maken op maat is een stukkie duurder maar loont alleen als er echt aan de motor zelf getuned is.

een sportfilter/uitlaat levert in de praktijk niet of nauwlijks iets op en is zodoende gewoon standaard.

wordt gedaan dus door of menno of mij.
we doen het dus samen.
dennis16v

prijzen beginnen bij een 135 euro.
MartinGTT

en wat zijn de echte rieele resultaten van zn chip. Wat kan ik verwachten bij een clio 16v
dennis16v

On 2002-01-29 23:05, Martin16v
wrote:
en wat zijn de echte rieele resultaten van zn chip. Wat kan ik verwachten bij een clio 16v
de echte getallen zijn afhankelijk van je auto.
heeft het blokje 2 ton gedraait of heb je 50.000 op de teller.
ook meteen het verschil van heb ik 120 pk in me clio of zitten er nogsteeds de 135 pk,s in die erin zaten bij aankoop.

andere extra dingen zoals een dempertje en een katvervanger + k&N inlegfilter hebben ook deels invloed op de chip prestaties

rieel gezien komt het neer op 5 tot 7pk aan de wielen.
aan de krukas zit je dan rond de 6 a 9 pk.
MartinGTT

oke thanx zal er over nadenken. Maar eerst komt er een andere versterker en 16 inc velgies
Pascal B

Ik heb mijn clio afgelopen maand bij achterberg laten tunen, en een aantal onderdelen vervangen voor betere,
Ben wel 8000 piek lichter maar heb nou wel een clio in perfecte staat met 155 PK,
Het kost wel wat bij achterberg maar ik vind dat ie het goed en netjes doet,
Hij heeft bij mijn clio,
-Andere remschrijven en blokken
-Aangepaste versnellings bak,zwaardere schakelstang en zwaarde kogels en veren
-koppelings platen
-wat kleine dingen aan het blok(ditributie riem, meelooprol en spanrol
-de hele computer van de clio vervangen en daarop een E-prom chip erop,
- Het originele filterhuis met een binnenfilter van K&N, met op het filterhuis een luchtslang naar de voorbumber naast het mistlicht.

Mijn clio trekt nu als een beest, en is nu begrend op 8000 toeren,

Alleen een chip bij achterberg kost iets van 460 euro, als de goeie computer erin zit er geen halve clio computer(bij mij dus het geval)

Suc6
Pascal
dennis16v

euhhhh 8000 gulden? voor dat wat je daar hebt staan en 155pk?

ben je dan niet een klein beetje behoorlijk bij het neusje genomen, of heb je dan wel een compleet gereviceerd blok.

achterberg propt er gewoon deelfde computer weer in, met daarom een ander chippie.
hij heeft ze alleen kant en klaar liggen. wienig spannends wat je met een computer verder kan doen
MyZ

8000 piek???? Voor dat geld moet je makkelijk
170 pk halen. Die schijven en blokken kosten ook niet alles, ongeveer 400 piek. Chip kost ongeveer 800 piek. Die spanrol en koppelingsplaten kosten ook bijna nix.
Voor 2000/3000 piek had je klaar kunnen zijn!
Pascal B

Hoi dennis,

Bij mijn clio was mijn versnellingsbak vast gelopen, dus ik heb een andere genomen die is aangepast, en er was nog veel meer aan de hand alle remschijven, koppelingsplaten, halve blok is idd gereviseerd, en er is echt een andere computer in gegaan, omdat ik de ouwe in de kofferbak heb, ik keek over zijn rug mee wat hij deed,

Maar als ik zeg dat ie nu beter rijd dan toen ik hem had gekocht dan kun je wel voorstellen hoe er mee is omgegaan door de vorige eigennaar

Het tunen zelf heeft iets van 2000 gekost, filter slang andere comp en chippe en een andere motorsteun dus nu kan mijn blok niet meer kantelen en krijg mij versnellings bak geen klappen meer....

PS, ik zie dat ik het 1 en ander ben vergeten, er is zoveel verbouwd dat ik soms wel wat vergeet, sorry......

groetes pascal
[ This message was edited by: Pascal B on 2002-01-31 17:10 ]
Plaats reactie