Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Menno

On 2002-01-27 15:38, speedline
wrote:
Ik heb het over een vergroting van de zuigerspeling met 10/100-20/100mm ! Dit in combinatie met de al vrij grote zuigerspeling af fabriek omdat de gemiddelde klant de term "warmrijden" niet eens kent.
Dit heeft ook met je zuigerveren te maken, want de zuigerveren worden indien je met een grotere boring werkt, en niet met een kleinere maat zuiger, minder aangespannen.

Dit is trouwens margewerk maar levert bij hoge toerentallen behoorlijk minder wrijving op en dus meer vermogen.
Dit lijkt me wel een keuze, afhankelijk van je wensen:
Vroeger met m'n brommer ging ik altijd voor de meest strakke passing van cilinder-zuiger/zuigerveren. Dit eist wel een erg voorzichtig inrijden, maar zorgde wel voor meer trekkracht onderin. Dat was bij 't brommertje altijd 't probleem: boven de 9000 toeren voldoende power, maar onder die powerband zo weinig prik dat je in hogere versnellingen die 9000 toeren niet eens kon bereiken. Die strakke passing hielp daar merkbaar tegen. Vermogensverlies bovenin daardoor heb ik nooit gemerkt, maar zou misschien wel te meten zijn geweest.
Tuner
Contacteer:

Brommers zijn 2takt en hebben veel compressie nodig. Daarom hebben ze welleens hoge druk pet erop. $ takt is anders
Menno

huh? klok/klepel
rev it like a rental
Tuner
Contacteer:

euhhh???????
jacco 16v

over massa van de drijvende delen gesproken vanmorgen een zuiger + titanum drijfstang van een ducati 916 sp in mijn handen gehad je gelooft je ogen en handen niet.
wat is dat zuigertje kort in vergelijking met de boring.
en wat is die boel licht.
ongeloofelijk was wel erg duur, die kerel zei dat een dijfstang alleen al 2500 piek koste.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Anonymous

Ik kan je iig vertellen dat het "rijdt als een tiet" zo'n blokkie van Achterberg.
Anonymous

Heb je al wat gevonden voor de kpoudloop?
Anonymous

Gewoon, lekker zo gelaten! Des te warmer het weer des te minder probleempjes. :lol:
Anonymous

Nou ok, das makkelijk.
Plaats reactie