Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Ik rij nu, als 18 jarige met mijn eerste auto rond, een renault expresje uit `88 met een 1.1 l motor dat ik voor f500,- op de kop heb kunnen tikken en dan nog prima lopend maar nou niet bepaald snel...

Nu ben ik echter al wat langer geinteresseerd in al dat getune... (sinds ik van compuŽs ben afgekicked had ik een nieuwe verslaving nodig...)

Nu loop ik al een paar dagen rond met het idee om een GT Turbo motor (en toebehoren) er in te zetten, om zo een soort ultieme wolf in schaapskleren te creëren..., aangezien rijden in je eerste eigen auto (en dit is ook mijn eerste post hier) erg tof is, maar 45 pk en 4 versnellingen toch wel heel erg snel beginnen te irriteren...

Nu dus even de vraagjes...
-de express is in feite een 5 met een laadbak eraan, ombouwbaar neem ik dus aan?
-hoeveel kost dat?, ik ben nog niet eens op zoek naar een opgefokte turbo (of alpine :smile: ), en ik heb natuurlijk zaakjes als versnellingsbak, koppeling, pomp, etc. nodig, dan denk je dus al snel aan een GT waarvan de achterkant in de prak licht..., tevens kan het interieur me niet veel schelen, een ongewijzigd interieur voegt wel wat toe aan dat icognito gevoel...
-motor overzetten, nee ik heb gewoon nog géén ervaring met het ombouwen van autoŽs, maar ben gelukkig wel technisch aangelegd (ik doe nu ook werktuigbouwkunde aan de UTwente), het lezen van instructies en begrijpen van tekeningen is no problemo, en ik weet in theorie ook allemaal wel goed hoe een auto in elkaar steekt...

Tevens moet je dat natuurlijk ergens doen, een motor en versnellingsbak ombouwen die in beginsel goed past in z`n nieuwe verblijf, hoe lang doe je daar nou over?
[ This message was edited by: rc on 2002-01-30 16:33 ]
Menno

Hi,

Dat kan, is ook vaker gedaan. Slimst is om een doorgerotte 5gtt te kopen, en dan gewoon alles over te zetten, dus ook remmen en vering/demping.

Als je studeert voor 't bouwen van tuig dat werkt, moet dit tuigje je ook wel lukken.

Succes.
rev it like a rental
Anonymous

En wat kost een beetje doorgerotte GT aka donorwagen?

Dat ik de remmen (en banden) over zou zetten is overgens logisch, die stellen niet veel voor in de auto waar ik nu in rij.

Ander ding is, als je dit doet, kan je m dan voor de verzekering etc. gewoon de express laten zijn die die was of moet je er dan voor zorgen dat je een APK man hebt met het motto: 4 cilinders zijn 4 cilinders.
Anonymous

Probeer dennis 16v ff die heeft nog een en ander goed spul liggen van een gt.
Anonymous

On 2002-01-30 16:53, Zeeuw
wrote:
Probeer dennis 16v ff die heeft nog een en ander goed spul liggen van een gt.
Jammergenoeg kan ik nou niet meteen aan de slag, ik heb nl. nog geen beschikking over een schuur/garage..., daarom wou ik ook even weten hoe lang zoiets duurt, ik vraag hier eerst maar wat dingentjes na om te kijken of het überhaupt haalbaar voor mij is..., als ik t ga doen moet ik eerst even wat centjes bij elkaar halen en moet ik t waarschijnlijk in de zomer doen aangezien dit mij daily-driver is (of ik ben dan weer aan het OV veroordeelt :sad: )
Steven
Car: M536

Hee nog een werktuigbouwkundige :smile:Welkom!

Kijk op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.marktplaats.nl" TARGET="_blank">www.marktplaats.nl</A><!-- BBCode End -->
Voor goedkope GTT-tjes
Anonymous

Damn, ik had al het gevoel dat ik niet de enige WB-er hier was, de gevleugelde opmerking van menno: t` bouwen van tuig dat werkt bracht mij daar al meer toe (da`s nl. een term die ik tot nu toe allleen maar in WB kringen tegenkwam)
Steven

Wij worden altijd uitgescholden voor WerkBouwTuig door de Electro-nerds en de Vliegtuigvouwers. Scheepsbouw zullen we het maar niet over hebben :smile:

Jah altijd gezellig op de HSHaarlem :wink:

Maargoed wat is je budget? Matthijs had nog ene blok (als dat niet al verkocht is)
dennis16v

wat je ook kan doen he. is de zooi van een clio dr odner zetten. zoals remmen en veerpoten.

heel toevallig weet ik er 1 te staan. clomplete express met alles erin waar ook een turboblok in heeft gezeten.
Anonymous

Hmmmm :smile:

Persoonlijk denk ik toch het meest aan het spul uit een GT, ten eerste is dat echt 5 spul, ten tweede hopelijk iets goedkoper, en 3 turbo, wat mij gewoon leuk lijkt...

Budget is wat ik er van maak, op dit moment vrijwel niets (stu.fi, thuiswonend, en wat geld van mŽn ouders), als ik er serieus mee bezig ga moet ik wel wat gaan doen, igg. het liefst niet al te veel dus, daarom wou ik me ook bij het motorische gedeelte houden en niet de wagen er anders uit laten zien (wat ook niet in de express gedachte zit, ik heb één keer een plaatje van een express met skirts, etc. gezien en das bestwel verkeerd vind ik)
Steven

Dat was van die blauwe met die 1.8-16v-T toch?

Heb jij dat blok nu dan?

Maar ik denk dat RC het allemaal zelf doet in z'n eigen Expressje.
dennis16v

[quote]
On 2002-01-30 17:36, Stevie
wrote:
Dat was van die blauwe met die 1.8-16v-T toch?

yep. blok is in mijn handen.
en de auto moet verkocht worden.
is dus een complete express met alles eronder van 16v clio. remmen,veerpoten, interieur noem maar op.
de hele auto moet dus weg. als er nog iemand wilde ideeen heeft......

kan dus zo een 16v blok in of een gtturbo blok.

[ This message was edited by: dennis16v on 2002-01-30 17:56 ]
Anonymous

Ik blijf toch nog even bij m`n eigen expressje, zolang ik niet besluit een andere motor erin te gooien ga ik er geen gekke dingen mee doen.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

kost dat dennis?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
dennis16v

ligt er een beetje aan wat je erbij wilt hebben. maar zodner de clio 16v stoelen is het een 450 euro ongeveer. met kenteken en apk tot mei.
dennis16v

dus dan wel met remmetjes en de hele balleboel dr bij. alleen een uitlaatje das ff de vraag. maar heb je wel wat leuks.
als het wat lijkt ff een meeltje naar me box toe met je telnummer dr in
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

450 euro voor een expresje zonder blok?
en stoelen?
hoe oud is het en hoe ziet het er uit?
dennis16v

ja. dan met alle clio zooi. dat maakt het wat duurder. is even de afweging. of in onderdelen of de complete auto. en dit is het niet sloop bedrag ongeveer.

klein deukje aan de zijkant. iets van 5cm.
4 jaar geleden is dat turboblok erin gekomen.toen ook aan de staat te zien behoorlijk wat ingestoken. geen roest. heb er zaterdag nog onder gelegen.
van binnen helemaal afgewerkt. zowel achterbak als interieur. witte tellers. sportstuur. elec. ramen.grote dakbouw voor de wind. zo goed als nieuwe banden op 14inch stalen velgen, trekhaak.enz enz.
eind jaren 80 stond erop geloof ik.
staat in amersfoort.
dennis16v

en een vette sportsticker dr op.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

is mischien wat voor e volve
Steven

Hmm ik vind het wel geinig, maar ik ga toch liever voor de GTT.

Misschien leuk voor over een jaartje 2 ofzo.
dennis16v

helaas. denkd at het dan slopen wordt.
kep het geprobeerd
Anonymous

Dennis, heeft hans die kappies nog liggen??
Plaats reactie