Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Bij m'n Clio16v is de oliedruk bij een koude motor de eerste 10 minuten tegen de 6 bar. Moet ik me hier zorgen om maken? Hoe verloopt de eerste paar km met jullie oliedruk?
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Bij mijn GTT is het met dit koud weer ook
5-6 bar in het begin. Hoe warmer de olie wordt hoe meer het afzakt. Stationair hangt die rond 1,5 bar.

Ik denk dus niet dat je je zorgen moet maken. Ik weet niet hoe het met de clio zit, maar als die van mij 4 bar aangeeft en ik zet het licht aan stijgt de druk bijna 1 bar. De druk zal in het echt niet stijgen, maar zal wel inductie zijn of iets dergelijks. Iemand een idee waar het vandaan komt, en heeft de clio hier ook last van?

hopelijk heb je er wat aan.

mzzl
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Ik heb ook een 16V en als die koud is loopt de oliedruk ook op naar de 6bar. lijkt mij dus wel normaal.
Als ik me verlichting aanzet stijgt niet de druk. Als jij het als erg ervaard zou je er een spannings regelaar tussen tezetten die hem om een constante 12v houdt.
Anonymous

Als je Druk stijgt als je je licht aanzet dan heb je een massaprobleem. Veel voorkomend zeker met licht, niks om je druk over te makne, gewoon wat meer massadraadjes leggen :wink: (onder je dashbord BTW)
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

ik ervaar het niet als storend. Heb totaal 3 GTT's gehad met allemaal dat probleem. Is een eigenschap van die krengen. Niks om je druk over te maken.

mzzl
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

dat is bij elke auto zo omdat als de motor koud is de olie dik is en dus moeilijker door al die kleine olieboringen wil stromen.
alles is goed zolang bij warme motor (olie temp 80+ graden) maar goed is.
ik geloof bij 3000 tpm 3,5 bar.
anders moet je de zender maar effe controleeren deze zit aan de uitlaatzijde aan de distributie zijde.
draai hem er maar effe uit en schud hem maar heen en weer zodra er een rammel in zit is hij kapot.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

On 2002-01-20 23:20, MATBOY
wrote:
Als je Druk stijgt als je je licht aanzet dan heb je een massaprobleem. Veel voorkomend zeker met licht, niks om je druk over te makne, gewoon wat meer massadraadjes leggen :wink: (onder je dashbord BTW)
Bedankt voor de tip. Mijn 11 turbo heeft daar ook last van. Heb al een aantal keer de contacten op de druksensor schoongemaakt. Ga nu dus maar ff andere massapunten checken.
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

On 2002-01-21 20:42, jacco 16v
wrote:
dat is bij elke auto zo omdat als de motor koud is de olie dik is en dus moeilijker door al die kleine olieboringen wil stromen.
alles is goed zolang bij warme motor (olie temp 80+ graden) maar goed is.
ik geloof bij 3000 tpm 3,5 bar.
anders moet je de zender maar effe controleeren deze zit aan de uitlaatzijde aan de distributie zijde.
draai hem er maar effe uit en schud hem maar heen en weer zodra er een rammel in zit is hij kapot.
Zender? Dit is een soort van sensor neem ik aan?
Het loopt parallel aan de warmte inderdaad. Zodra er een lekkere temperatuur is bereikt komt 'ie mooi boven de 3 bij de 3000t/m
Bedankt voor jullie antwoorden.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

ff over die oliemeter,die van mij is spasties,die gaat op en neer en doet het ook wel eens,tenminste daar lijkt het op,op de muziek.ik wordt daar nu wel nerveus van en wil dit graag oplossen,heb ik dit verholpen met een andere meter/sensor op het blok.of moet ik wat anders doen?
hoor het graag van jullie.
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

je bent niet enige waarbij het instumenten paneel reageert op storingen van buitenaf mijn toerenteller reageert op mijn radio.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Anonymous

On 2002-01-21 21:39, patrick b
wrote:
ff over die oliemeter,die van mij is spasties,die gaat op en neer en doet het ook wel eens,tenminste daar lijkt het op,op de muziek.
das geen oliemeter maar dB-meter!
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

ja daar lijkt het wel op een db meter,maar hij doet het gewoon ook als ik geen muziek aan heb.
ik zou blij zijn als ik de meter weer gewoon aan het functioneren krijg.
is ook wat makkelijker bij verkoop,ik moet het allemaal maar verklaren dat het niks is:smile:
is gewoon fijner als tie het doet.
zou het verholpen zijn met nieuwe drukmeterdingetje aan olie leiding.kweet ff niet hoe die heet.
Anonymous

Die srukmeters zijn zo onbetrouwbaar als de hel. Bij al mijn renault (5 stuks) werkte het metertje voor geen meter. Zo ook bij een maatje van me dus staar je niet blind op zo'n metertje!
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

okee,ken ik beter maar de stekkertjes uittrekken.ik krijg zoveel vragen bij de verkoop,waarom dit wat is dat,ja dat metertje
gaat soms ook te keer als de ziekte.ik ken me wel voorstellen dat ze willen weten wat dat is.
ik laat het voor wat het is:wink:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

On 2002-01-22 18:56, patrick b
wrote:
okee,ken ik beter maar de stekkertjes uittrekken.ik krijg zoveel vragen bij de verkoop,waarom dit wat is dat,ja dat metertje
gaat soms ook te keer als de ziekte.ik ken me wel voorstellen dat ze willen weten wat dat is.
ik laat het voor wat het is:wink:
Als ik jou was, zou ik liever effe kijken waar het probleem vandaan komt, en anders gewoon zo laten.
Wanneer je de stekkertjes eraf haalt komt het bij de koper(tenminste zo zou het bij mij overkomen) over alsof de eigenaar de oliedruk waarde wat aan de lage kant is voor de verkoop en daarom maar het ding los getrokken.

Ik zou effe de stekkers onder de motorkap lostrekken en eens inspuiten met WD40 of kontakt spray.

Ook effe het instrumenten paneel eruit halen en schoonmaken/inspuiten. Is wel zo netjes als dat metertje het goed doet bij de verkoop.

mzzl
Plaats reactie