-
Bij m'n Clio16v is de oliedruk bij een koude motor de eerste 10 minuten tegen de 6 bar. Moet ik me hier zorgen om maken? Hoe verloopt de eerste paar km met jullie oliedruk?
Bij mijn GTT is het met dit koud weer ook
5-6 bar in het begin. Hoe warmer de olie wordt hoe meer het afzakt. Stationair hangt die rond 1,5 bar.
Ik denk dus niet dat je je zorgen moet maken. Ik weet niet hoe het met de clio zit, maar als die van mij 4 bar aangeeft en ik zet het licht aan stijgt de druk bijna 1 bar. De druk zal in het echt niet stijgen, maar zal wel inductie zijn of iets dergelijks. Iemand een idee waar het vandaan komt, en heeft de clio hier ook last van?
hopelijk heb je er wat aan.
mzzl
5-6 bar in het begin. Hoe warmer de olie wordt hoe meer het afzakt. Stationair hangt die rond 1,5 bar.
Ik denk dus niet dat je je zorgen moet maken. Ik weet niet hoe het met de clio zit, maar als die van mij 4 bar aangeeft en ik zet het licht aan stijgt de druk bijna 1 bar. De druk zal in het echt niet stijgen, maar zal wel inductie zijn of iets dergelijks. Iemand een idee waar het vandaan komt, en heeft de clio hier ook last van?
hopelijk heb je er wat aan.
mzzl
Ik heb ook een 16V en als die koud is loopt de oliedruk ook op naar de 6bar. lijkt mij dus wel normaal.
Als ik me verlichting aanzet stijgt niet de druk. Als jij het als erg ervaard zou je er een spannings regelaar tussen tezetten die hem om een constante 12v houdt.
Als ik me verlichting aanzet stijgt niet de druk. Als jij het als erg ervaard zou je er een spannings regelaar tussen tezetten die hem om een constante 12v houdt.
Als je Druk stijgt als je je licht aanzet dan heb je een massaprobleem. Veel voorkomend zeker met licht, niks om je druk over te makne, gewoon wat meer massadraadjes leggen
(onder je dashbord BTW)
ik ervaar het niet als storend. Heb totaal 3 GTT's gehad met allemaal dat probleem. Is een eigenschap van die krengen. Niks om je druk over te maken.
mzzl
mzzl
dat is bij elke auto zo omdat als de motor koud is de olie dik is en dus moeilijker door al die kleine olieboringen wil stromen.
alles is goed zolang bij warme motor (olie temp 80+ graden) maar goed is.
ik geloof bij 3000 tpm 3,5 bar.
anders moet je de zender maar effe controleeren deze zit aan de uitlaatzijde aan de distributie zijde.
draai hem er maar effe uit en schud hem maar heen en weer zodra er een rammel in zit is hij kapot.
anders moet je de zender maar effe controleeren deze zit aan de uitlaatzijde aan de distributie zijde.
draai hem er maar effe uit en schud hem maar heen en weer zodra er een rammel in zit is hij kapot.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Bedankt voor de tip. Mijn 11 turbo heeft daar ook last van. Heb al een aantal keer de contacten op de druksensor schoongemaakt. Ga nu dus maar ff andere massapunten checken.On 2002-01-20 23:20, MATBOY
wrote:
Als je Druk stijgt als je je licht aanzet dan heb je een massaprobleem. Veel voorkomend zeker met licht, niks om je druk over te makne, gewoon wat meer massadraadjes leggen(onder je dashbord BTW)
-
Zender? Dit is een soort van sensor neem ik aan?On 2002-01-21 20:42, jacco 16v
wrote:
dat is bij elke auto zo omdat als de motor koud is de olie dik is en dus moeilijker door al die kleine olieboringen wil stromen.
Het loopt parallel aan de warmte inderdaad. Zodra er een lekkere temperatuur is bereikt komt 'ie mooi boven de 3 bij de 3000t/m
Bedankt voor jullie antwoorden.
ff over die oliemeter,die van mij is spasties,die gaat op en neer en doet het ook wel eens,tenminste daar lijkt het op,op de muziek.ik wordt daar nu wel nerveus van en wil dit graag oplossen,heb ik dit verholpen met een andere meter/sensor op het blok.of moet ik wat anders doen?
hoor het graag van jullie.
hoor het graag van jullie.
das geen oliemeter maar dB-meter!On 2002-01-21 21:39, patrick b
wrote:
ff over die oliemeter,die van mij is spasties,die gaat op en neer en doet het ook wel eens,tenminste daar lijkt het op,op de muziek.
ja daar lijkt het wel op een db meter,maar hij doet het gewoon ook als ik geen muziek aan heb.
ik zou blij zijn als ik de meter weer gewoon aan het functioneren krijg.
is ook wat makkelijker bij verkoop,ik moet het allemaal maar verklaren dat het niks is
is gewoon fijner als tie het doet.
zou het verholpen zijn met nieuwe drukmeterdingetje aan olie leiding.kweet ff niet hoe die heet.
ik zou blij zijn als ik de meter weer gewoon aan het functioneren krijg.
is ook wat makkelijker bij verkoop,ik moet het allemaal maar verklaren dat het niks is
is gewoon fijner als tie het doet.
zou het verholpen zijn met nieuwe drukmeterdingetje aan olie leiding.kweet ff niet hoe die heet.
Die srukmeters zijn zo onbetrouwbaar als de hel. Bij al mijn renault (5 stuks) werkte het metertje voor geen meter. Zo ook bij een maatje van me dus staar je niet blind op zo'n metertje!
okee,ken ik beter maar de stekkertjes uittrekken.ik krijg zoveel vragen bij de verkoop,waarom dit wat is dat,ja dat metertje
gaat soms ook te keer als de ziekte.ik ken me wel voorstellen dat ze willen weten wat dat is.
ik laat het voor wat het is
gaat soms ook te keer als de ziekte.ik ken me wel voorstellen dat ze willen weten wat dat is.
ik laat het voor wat het is
Als ik jou was, zou ik liever effe kijken waar het probleem vandaan komt, en anders gewoon zo laten.On 2002-01-22 18:56, patrick b
wrote:
okee,ken ik beter maar de stekkertjes uittrekken.ik krijg zoveel vragen bij de verkoop,waarom dit wat is dat,ja dat metertje
ik laat het voor wat het is![]()
Wanneer je de stekkertjes eraf haalt komt het bij de koper(tenminste zo zou het bij mij overkomen) over alsof de eigenaar de oliedruk waarde wat aan de lage kant is voor de verkoop en daarom maar het ding los getrokken.
Ik zou effe de stekkers onder de motorkap lostrekken en eens inspuiten met WD40 of kontakt spray.
Ook effe het instrumenten paneel eruit halen en schoonmaken/inspuiten. Is wel zo netjes als dat metertje het goed doet bij de verkoop.
mzzl