Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Nu denk ik al een tijdje dat mijn verbruik oppeens is toegenomen. Vroeger haalde ik makkelijk 450 km op een tank en nu red ik dat niet meer, aan mijn rijstijl kan het niet liggen want dat is niet anders, wat zouden eventuele oorzaken kunnen zijn.
Dacht dat je ook het kan afstellen zodat je zuiniger rijdt... of zo?
Iemand enig idee wat oorzaken kunnen zijn?
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Je bandjes zijn te zacht.
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Nee, heb ik al naar gekeken...was dat het maar..

Maar kan het iets te maken hebben met de kou??
Heb niet het idee dat mijn tank lekt, maar hoe kan ik dat makkelijk controleren???
[ This message was edited by: che on 2002-01-18 13:49 ]
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

aanlopende remmen?

Heb je nog hetzelfde vermogen?
Zoniet-misschien oorzaakje in de motor.
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Lek ergens in de benzine leidingen?
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

mmh...aanlopende remmen....

HOe controleer ik dat??
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Well, je kunt natuurlijk wieltje voor wieltje omhoog gaan krikken, en dan voelen of 't wiel vrij kan draaien.

Maar over 't algemeen kan je 't ook wel aan 't rollen van de auto voelen: als je rijdt, zet 'm in z'n vrij, en rem niet. De auto moet gelijkmatig vertragen totdat je stil staat, (en als de weg niet helemaal vlak is zelfs nog ff naar achter rollen). Als d'r een rem aanloopt, voel je dat je aan 't eind met een schokje stilstaat, en dan ook echt niet meer beweegt.
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Want als er een lek in je tank zit, zou er toch ook minder in moeten zitten als je bijv een week niet rijdt???

leiding zou eventueel kunnen, maar zoveel verlies is het ook niet, hoeveel verlies zou je via een leiding kunnen hebben??

Vind bijv.. als ik maar voor een geeltje tank (nu dus ongeveer 12 euro.toch?) dat het benzinelampje snel aanspringt...
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Als er een slangetje lekt kan het echt heel hard gaan. Een halve tank in een nacht is geen probleem.

Je kunt het beste van begin tot einde de slangetjes langsgaan en goed kijken. Een sterke benzinelucht is ook goed te ruiken.
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Naah..dan is dat het niet...

"Mis" ongeveer 50 km per tank of zo... Maar toch zo dat het opvalt....

Maar er is dus niets dat je af kunt stellen...?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Nu met de kou heb je ook veel vaker je verwarming aan en je achter-ruit-verwarming. Dat zijn toch twee behoorlijke stroomvreters en dat resulteerd natuurlijk ook in meer benzine-verbruik
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

On 2002-01-18 14:09, che
wrote:
Naah..dan is dat het niet...
Het KAN hard gaan, maar het hoeft dus niet. Een aantal druppels per minuut kan dus ook.

Maar ik denk inderdaad dat bij jou te maken heeft met het koude weer: koude starts, blower, verlichting, achterruitverwarming.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

En niet te vergeten de choke! (als je een phase 1 hebt tenminste...)
Anonymous

misschien is je rechtervoet zwaarder geworden? :smile:
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

On 2002-01-18 14:55, Xedrah
wrote:
[...koude starts, blower, verlichting, achterruitverwarming....
's een goeie! (bij korte ritjes)
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-18 16:00 ]
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Meer choken, meer verbruik. Wordt tijd dat het voorjaar begint....:wink:
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

en als ik de verhalen van JBL lees:

dikke ICE gemonteerd?
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

dat kost ook :smile: ICE.. als de dynamo harder moet werken verbruik je veel meer :smile: :smile: I know :sad: Maar wat ik nu lees : heeft alleen een Phase 1 een choke? ik heb nl. wel een choke bediening in mijn GT T maar het enige wat die doet is mijn gashendel aantrekken, dat kan ik voelen in mijn gaspedaal wat een stukje naar beneden valt..

enige opheldering, of rijdt ik TOCH met een Phase 1 rond?
Anonymous

Klopt.

sinds mijn subwoofers heb ik ook niet meer dan 1 op 9,5 gehaald terwijl ik vroeger wel eens een 1 op 11/12

edit: subwoofers
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-01-18 16:25 ]
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Nou..rijd wel vaak korte ritjes dus denk dat dat het wel zal zijn...en de choke...klopt ook....

Hou het daar op...

thanx..

Nils
Anonymous

Che !

tijd niet gesproken. kheb je toegevoegd aan me meseenger.
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 20 jun 2005 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

On 2002-01-18 15:54, Monique
wrote:
misschien is je rechtervoet zwaarder geworden? :smile:

Zou heel goed kunnen..... denk je de wollen sok?? :wink:

[ This message was edited by: che on 2002-01-18 16:33 ]
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Ploegah...

hehe...ja zeker lang geleden... Ben een tijdje weg geweest, maar check nog erg vaak de site..

Maar ja, met mijn kennis schiet het niet echt op om mensen te helpen dus behalve eigen vragen en overbodige commentaren kom ik niet :wink:


Zal je ook toevoegen, maar waarschuw je wel...ben bijna nooit online..
[ This message was edited by: che on 2002-01-18 16:34 ]
Anonymous

K

sgoed

wordt je nog lid v.d. club ?
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

ploegah, over dat lid worden, heb mij al wel ingeschreven via de .nl site, maar ik wacht nog steeds op euro overboekingsformulieren van de Rabobank, of jij moet mij de NLG bedragen kunnen meelen? tequila_bear@hotmail.com Tevens ook MSN..
[ This message was edited by: JBL-GT-Turbo on 2002-01-18 16:45 ]
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Tuurlijk...


zie je dat zijn van die dingen die ik dus niet weet..


Hoe word ik dat? :smile:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

me rijd ongv 1:10 :smile: das niet slecht denk ik..

maar veel turboen doet benzine vloeien :sad:
1:8/9
Anonymous

<a href="http://www.renault-tuning.nl/lidworden.php">klik</a> om lid te worden

het gulden bedrag is 77,13

Edit: .nl
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-01-18 17:01 ]
Anonymous

Oh ja

en als je betaald zet dan je volledige naam neer. Dat 35 euro de contributie is snap ik wel, maar ik moet wel weten WIE je bent.
Kay
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 16 jan 2002 0:00
Locatie: Gennep
Contacteer:

over dat hoge benzineverbruik.
Ik heb er ook last van en ik weet waarschijnlijk ook waar het bij mij aan ligt.
Op de carburateur zit aan de rechter kant een acceleratie-pompje, deze wordt gewoon bediend door het gaspedaal.Er zit een dekseltje op dat met vier schroefjes vast zit. Achter dat dekseltje zit een membraan en dat zou nog wel eens kunnen lekken. Want als je gas geeft verpompt deze benzine. Als je nog de typecode van je carburateur hebt kun je zo een nieuwe laten bestellen bij de Renault-dealer, kost ongeveer 9 euro.

greets, kay
Plaats reactie