Nu denk ik al een tijdje dat mijn verbruik oppeens is toegenomen. Vroeger haalde ik makkelijk 450 km op een tank en nu red ik dat niet meer, aan mijn rijstijl kan het niet liggen want dat is niet anders, wat zouden eventuele oorzaken kunnen zijn.
Dacht dat je ook het kan afstellen zodat je zuiniger rijdt... of zo?
Iemand enig idee wat oorzaken kunnen zijn?
Nee, heb ik al naar gekeken...was dat het maar..
Maar kan het iets te maken hebben met de kou??
Heb niet het idee dat mijn tank lekt, maar hoe kan ik dat makkelijk controleren???
[ This message was edited by: che on 2002-01-18 13:49 ]
Maar kan het iets te maken hebben met de kou??
Heb niet het idee dat mijn tank lekt, maar hoe kan ik dat makkelijk controleren???
[ This message was edited by: che on 2002-01-18 13:49 ]
Well, je kunt natuurlijk wieltje voor wieltje omhoog gaan krikken, en dan voelen of 't wiel vrij kan draaien.
Maar over 't algemeen kan je 't ook wel aan 't rollen van de auto voelen: als je rijdt, zet 'm in z'n vrij, en rem niet. De auto moet gelijkmatig vertragen totdat je stil staat, (en als de weg niet helemaal vlak is zelfs nog ff naar achter rollen). Als d'r een rem aanloopt, voel je dat je aan 't eind met een schokje stilstaat, en dan ook echt niet meer beweegt.
Maar over 't algemeen kan je 't ook wel aan 't rollen van de auto voelen: als je rijdt, zet 'm in z'n vrij, en rem niet. De auto moet gelijkmatig vertragen totdat je stil staat, (en als de weg niet helemaal vlak is zelfs nog ff naar achter rollen). Als d'r een rem aanloopt, voel je dat je aan 't eind met een schokje stilstaat, en dan ook echt niet meer beweegt.
Want als er een lek in je tank zit, zou er toch ook minder in moeten zitten als je bijv een week niet rijdt???
leiding zou eventueel kunnen, maar zoveel verlies is het ook niet, hoeveel verlies zou je via een leiding kunnen hebben??
Vind bijv.. als ik maar voor een geeltje tank (nu dus ongeveer 12 euro.toch?) dat het benzinelampje snel aanspringt...
leiding zou eventueel kunnen, maar zoveel verlies is het ook niet, hoeveel verlies zou je via een leiding kunnen hebben??
Vind bijv.. als ik maar voor een geeltje tank (nu dus ongeveer 12 euro.toch?) dat het benzinelampje snel aanspringt...
Als er een slangetje lekt kan het echt heel hard gaan. Een halve tank in een nacht is geen probleem.
Je kunt het beste van begin tot einde de slangetjes langsgaan en goed kijken. Een sterke benzinelucht is ook goed te ruiken.
Je kunt het beste van begin tot einde de slangetjes langsgaan en goed kijken. Een sterke benzinelucht is ook goed te ruiken.
Het KAN hard gaan, maar het hoeft dus niet. Een aantal druppels per minuut kan dus ook.On 2002-01-18 14:09, che
wrote:
Naah..dan is dat het niet...
Maar ik denk inderdaad dat bij jou te maken heeft met het koude weer: koude starts, blower, verlichting, achterruitverwarming.
's een goeie! (bij korte ritjes)On 2002-01-18 14:55, Xedrah
wrote:
[...koude starts, blower, verlichting, achterruitverwarming....
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-18 16:00 ]
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Meer choken, meer verbruik. Wordt tijd dat het voorjaar begint....
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
dat kost ook
ICE.. als de dynamo harder moet werken verbruik je veel meer
I know
Maar wat ik nu lees : heeft alleen een Phase 1 een choke? ik heb nl. wel een choke bediening in mijn GT T maar het enige wat die doet is mijn gashendel aantrekken, dat kan ik voelen in mijn gaspedaal wat een stukje naar beneden valt..
enige opheldering, of rijdt ik TOCH met een Phase 1 rond?




enige opheldering, of rijdt ik TOCH met een Phase 1 rond?
Klopt.
sinds mijn subwoofers heb ik ook niet meer dan 1 op 9,5 gehaald terwijl ik vroeger wel eens een 1 op 11/12
edit: subwoofers
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-01-18 16:25 ]
sinds mijn subwoofers heb ik ook niet meer dan 1 op 9,5 gehaald terwijl ik vroeger wel eens een 1 op 11/12
edit: subwoofers
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-01-18 16:25 ]
Che !
tijd niet gesproken. kheb je toegevoegd aan me meseenger.
tijd niet gesproken. kheb je toegevoegd aan me meseenger.
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 20 jun 2005 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ploegah...
hehe...ja zeker lang geleden... Ben een tijdje weg geweest, maar check nog erg vaak de site..
Maar ja, met mijn kennis schiet het niet echt op om mensen te helpen dus behalve eigen vragen en overbodige commentaren kom ik niet
Zal je ook toevoegen, maar waarschuw je wel...ben bijna nooit online..
[ This message was edited by: che on 2002-01-18 16:34 ]
hehe...ja zeker lang geleden... Ben een tijdje weg geweest, maar check nog erg vaak de site..
Maar ja, met mijn kennis schiet het niet echt op om mensen te helpen dus behalve eigen vragen en overbodige commentaren kom ik niet
Zal je ook toevoegen, maar waarschuw je wel...ben bijna nooit online..
[ This message was edited by: che on 2002-01-18 16:34 ]
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
ploegah, over dat lid worden, heb mij al wel ingeschreven via de .nl site, maar ik wacht nog steeds op euro overboekingsformulieren van de Rabobank, of jij moet mij de NLG bedragen kunnen meelen? tequila_bear@hotmail.com Tevens ook MSN..
[ This message was edited by: JBL-GT-Turbo on 2002-01-18 16:45 ]
[ This message was edited by: JBL-GT-Turbo on 2002-01-18 16:45 ]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
me rijd ongv 1:10
das niet slecht denk ik..
maar veel turboen doet benzine vloeien
1:8/9

maar veel turboen doet benzine vloeien

1:8/9
<a href="http://www.renault-tuning.nl/lidworden.php">klik</a> om lid te worden
het gulden bedrag is 77,13
Edit: .nl
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-01-18 17:01 ]
het gulden bedrag is 77,13
Edit: .nl
[ This message was edited by: Ploegah on 2002-01-18 17:01 ]
Oh ja
en als je betaald zet dan je volledige naam neer. Dat 35 euro de contributie is snap ik wel, maar ik moet wel weten WIE je bent.
en als je betaald zet dan je volledige naam neer. Dat 35 euro de contributie is snap ik wel, maar ik moet wel weten WIE je bent.
over dat hoge benzineverbruik.
Ik heb er ook last van en ik weet waarschijnlijk ook waar het bij mij aan ligt.
Op de carburateur zit aan de rechter kant een acceleratie-pompje, deze wordt gewoon bediend door het gaspedaal.Er zit een dekseltje op dat met vier schroefjes vast zit. Achter dat dekseltje zit een membraan en dat zou nog wel eens kunnen lekken. Want als je gas geeft verpompt deze benzine. Als je nog de typecode van je carburateur hebt kun je zo een nieuwe laten bestellen bij de Renault-dealer, kost ongeveer 9 euro.
greets, kay
Ik heb er ook last van en ik weet waarschijnlijk ook waar het bij mij aan ligt.
Op de carburateur zit aan de rechter kant een acceleratie-pompje, deze wordt gewoon bediend door het gaspedaal.Er zit een dekseltje op dat met vier schroefjes vast zit. Achter dat dekseltje zit een membraan en dat zou nog wel eens kunnen lekken. Want als je gas geeft verpompt deze benzine. Als je nog de typecode van je carburateur hebt kun je zo een nieuwe laten bestellen bij de Renault-dealer, kost ongeveer 9 euro.
greets, kay