Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Michel S.
Contacteer:

On 2002-01-15 23:29, Rudo
wrote:

Pand nr. 2, die langs de Rijksweg Maastricht-Vaals klinkt zekers goed, in ieder geval qua lokatie!
Dat 1ste pand ligt een 200 meter verderop aan de andere kant van de straat. Als je van vaals afkomt en je wilt het centrum in. Kom je er zowiezo langs. Oftewel aan de zijkant, of aan de voorkant.

Dus qua locatie is het 1ste pand een stukje beter. Maar ook de prijs is een stukkie anders, maar voor die prijs is het wel in top staat. En helemaal bekabeld met airco en alarm erbij. En dat 2de pand moet er wel nog flink wat gebeuren voordat het een beetje een goede indruk maakt.

dacht ik zo bij mezelf. Dus als de begroting het toelaat om het 1ste pand te pakken, denk ik niet lang na.
Michel S.
Contacteer:

mijn vriendin heeft effe een lijst namen in laten vallen kij met me mee:

Computer bedrijf:

Density Computers
Beyond Computers
BestBuy Computers
EZ Systems
Sparco Computers
PC Rush
DirectPC
DataLogic
LanZone
ProActive PCs
PCplanet
LiquiComp
EZ Computing
TechZone
DigiDepot
TechWire
TweakZone
TechSphere
Omega Computers
Dawn PCs
DynaStar
DigiStar
UniComp

Web design:

AlphaDesign
Drawbyte
ArtZone
ActionGraphix
Cyberix
DigiDOT

Ik ga ze morgen eens goed bekijken en hardop de telefoon ermee opnemen. Kijken hoe het klinkt.

En ja, iedere tip/opmerking is natuurlijk welkom

P.S. Aplaus voor mijn vriendin. Voor zowel de TOKO foto van pand 2 als voor de namen.
Hans R.

mijn favorieten: Density Computers en AlphaDesign

Succes
Robert dB.

Vrienden van mij hebben ook net een computerzaak/internetcafe geopened in Woerden (2MAXX - ovinnik ok wel een mooie naam). Tevens maken ze websites en verkopen computer/ps2/nintentdo spelletjes. Inmiddels loopt het zaakje goed, maar ze hebben wel gemerkt dat adverteren SUPER belangrijk is!

In ieder geval heel veel succes, en loop niet TE hard van stapel maar denk goed na over de stappen die je neemt.
Marius

Of : GT PC ?
robert

of:
pc-doctor [locked]
Bart V

Renault Computers

Createur d'ordinateurs :grin::grin:
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2002-01-16 20:45 ]
robert

Renault Service Internationale (RSI :smile: )
-Ray-
Contacteer:

http://www.coolcreations.nl

zijn vrienden van me, jongens zijn erg proffessioneel bezig... :smile:
Immer wieder die verdammte Holländer
Michel S.
Contacteer:

On 2002-01-16 14:50, robert
wrote:
of:
pc-doctor [locked]

Waarom is die eigenlijk niet meer?? Vondt het wel handig om een echte turbo expert hier te hebben.

We (mijn vriendin en ik) hebben een beetje lopen te denken over bedrijfsnaam.
En tot nu toe hebben we het op Density computers gehouden. Het heeft namelijk in de computer wereld de betekenis van:"The number of units of useful information contained within a linear dimension."
En als logo kun je dan wel de kant van molculaire structuur op. Verder ook al aan een slogan gedacht.
-=|Density Computers|=- Meer voor minder

wat denken jullie ervan?
Bart V

Ja klinkt allemaal errug goed, vooral de slogan vind ik erg sterk.
Michel S.
Contacteer:

Okee, goed nieuws en waarschijnlijk tijd om meteen te reageren. Wat is er nodig om een wegdesign bedrijf te beginnen. Dus ik zet bedrijf op en neem Sanne aan. Wat heb ik nodig als startkapitaal, wat voor vaste kosten kan ik verwachten enzo.
Dan zou ik al het begin hebben voor het complete bedrijf met pand.
De hoofd reden waarom ik dat vraag is omdat ik vandaag met een oud werkgev er heb gesproken en deze heeft 2 web design projecten voor mij. Het gaat om een gewone homepage maken welke als promotie voor een beurs waar een 140 bedrijven naar toe komen elk jaar. Ik mag mijn naam onder de site zetten en wordt natuurlijk zelf gepromoot door die gast. Dus vandaar dat ik iets heb van, das mijn kans om het klein en simpel aan te pakken.

iemand een idee over de kosten enzo???
Bart V

Webdesign lijkt mij een zeer riskante branche. Er zijn inmiddels zoveel webdesigners (van jochie van 10 tot professional) Ik denk niet dat hier veel geld te verdienen valt.
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

He Mclain, succes!! Gaat helemaal goedkomen als ik het zo zie. Goede motivatie en goede connecties, de sleutel tot succes! :smile:
Alex A-man

HEEEL VEEL SUC6 ERMEE!!! :wink:
Anonymous

Webdesign, Dat is echt niks om groot in te worden. Als je dat wilt doen, doe het dan zwart en lul nergens over met de belasting..

Dan valt er geld aan te verdienen. En het houd een keer op...van die site's voor Bepitiboobzaakjes ergens in een dorpje in Geldrop wordt je niet rijk van.. De markt is zo veranderlijk, zeker op dit moment, de huidige marktsituatie laat geen grote budgetten voor Marketing( o.a webdesign) over..Dit is het eerste waar op bezuinigd wordt (erg dom overigens, maar het gebeurd wel). Misschien ergens over 2 jaar eens proberen...

Een Speciaal concept, iets wat niemand ander kan, dat moet je hebben> Een zogeheten USP (Unique Selling Propostition) Dan kan je misschien wat bereiken...

Of je moet zulke brakke sites maken die om de maand consulting nodig hebben, dan kan je er een boterham mee verdienen, maar dan kan je net zo goed je bedrijf CMG noemen. Die kunnen dat ook zo goed..

Je kan het er beter bij doen, naast Hardware en vooral Support.

----------------------------------
Dim Webdesign as Boolean
Dim Time as String
Time='NOW'

If Time = 'NOW' then
Webdesign = 0
End if

Voor de VB'ers onder ons
-----------------------------------

[ This message was edited by: Martijn T. on 2002-01-17 12:06 ]
Michel S.
Contacteer:

On 2002-01-17 12:02, Martijn T.
wrote:
Webdesign, Dat is echt niks om groot in te worden. Als je dat wilt doen, doe het dan zwart en lul nergens over met de belasting..

Dan valt er geld aan te verdienen. En het houd een keer op...van die site's voor Bepitiboobzaakjes ergens in een dorpje in Geldrop wordt je niet rijk van.. De markt is zo veranderlijk, zeker op dit moment, de huidige marktsituatie laat geen grote budgetten voor Marketing( o.a webdesign) over..Dit is het eerste waar op bezuinigd wordt (erg dom overigens, maar het gebeurd wel). Misschien ergens over 2 jaar eens proberen...

Een Speciaal concept, iets wat niemand ander kan, dat moet je hebben> Een zogeheten USP (Unique Selling Propostition) Dan kan je misschien wat bereiken...

Of je moet zulke brakke sites maken die om de maand consulting nodig hebben, dan kan je er een boterham mee verdienen, maar dan kan je net zo goed je bedrijf CMG noemen. Die kunnen dat ook zo goed..

Je kan het er beter bij doen, naast Hardware en vooral Support.

----------------------------------
Dim Webdesign as Boolean
Dim Time as String
Time='NOW'

If Time = 'NOW' then
Webdesign = 0
End if

Voor de VB'ers onder ons
-----------------------------------

[ This message was edited by: Martijn T. on 2002-01-17 12:06 ]
Ben jij me nu al in de fraude hoek aan het drijven??? hahahahahaha :LOL:
Ik ga webdesign erbij doen, maar wilde kijken of het niet een ideetje is om dat nu al op te richten. Scheelt natuurlijk in reclame enzo. En je kan het thuis doen. Dat zouj ik die 2 homepages legaal kunnne maken.

Daar gaat het mij nu om. Web site design kan toch niet zo duur zijn als een computer bedrijf te beginnen. En door die 2 projecten is het misschien wel een ideetje. Zou het web design bedrijf al vorm kunnan aannemen totdat alle plannen ven het computer bedrijf klaar zijn.
Dat bedoelde ik daarmee te zeggen.

Mijn vriendin is al begonnen aan de web site(s).

Het is bijna 100% zeker dat het Density computers en Density graphics.

kijk maar eens op <a href="http://212.120.120.12/density/" target="_blank" target="_new">http://212.120.120.12/density/</a>
Is nog veel te vroeg om er een oordeel over te geven, maar het heeft al een vorm.

ik hoor wel wat jullie ervan vinden.
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Mclain, als ik jou was zou ik de 'afdeling' internetpagina's een compleet andere naam geven. Op die manier hou je onderscheid en wordt het niet met elkaar geassocieerd. Anders kun je bij onbekenden de indruk wekken dat je het 'erbij' doet. En bekende klanten weten toch wel dat het design een onderdeel van jou is.
(Om het idee van 'een moederbord, een muis, 10 cdrw's en een website' te voorkomen als je begrijpt wat ik bedoel)
[ This message was edited by: Rene (Mr. TX) on 2002-01-17 19:00 ]
koetsie

hoi mc clain
volg dit al een tijdje. Je moet wel opletten dat je een beetje parkeer ruimte hebt want mensen houden niet van lopen met dozen.
Ik ken een paar bedrijven bij ons in de buurt die zitten op een industrie terein en die doen het best goed. deze hebben wel een goede naam opgebouwd dus mensen reizen hier wel voor.

Maar in een centrum of langs grote weg wel meer naams bekendheid.
Ik denk wel dat er een markt voor is. voor goede service en goede computers ik zou zeggen werk een goed plan uit en kijk of het haalbaar is.

ff misschien een sommetje

Uitgave per hoofd bevolking en dat maal het aantal inwoners van dorp\stad.

Nou de marges weet je al dus je kan dan ongeveer zien wat je over houd haal hier je huur vanaf en dan zit je aardig in de buurt (grofweg) van wat er nog een beetje overblijft. Nou krijg je dus niet alle mensen uit het dorp maar het is een richtlijn.
JW

On 2002-01-16 23:43, Mclain
wrote:
Okee, goed nieuws en waarschijnlijk tijd om meteen te reageren. Wat is er nodig om een wegdesign bedrijf te beginnen. Dus ik zet bedrijf op en neem Sanne aan. Wat heb ik nodig als startkapitaal, wat voor vaste kosten kan ik verwachten enzo.
Dan zou ik al het begin hebben voor het complete bedrijf met pand.
De hoofd reden waarom ik dat vraag is omdat ik vandaag met een oud werkgev er heb gesproken en deze heeft 2 web design projecten voor mij. Het gaat om een gewone homepage maken welke als promotie voor een beurs waar een 140 bedrijven naar toe komen elk jaar. Ik mag mijn naam onder de site zetten en wordt natuurlijk zelf gepromoot door die gast. Dus vandaar dat ik iets heb van, das mijn kans om het klein en simpel aan te pakken.

iemand een idee over de kosten enzo???
Voor de totale kosten van een werknemer per maand is ongeveer 1,5 x brutosalaris werknemer. Dit zijn dan kosten als:

- loonbelasting
- GAK
- ZFW
- Arbo dienst
- Verzekering voor het dekken van de kosten bij evetuele ziekte van de werknemer

Bij deze kosten zijn nog niet de kosten in meegenomen aangaande de werkplek e.d. en wat er verder nog aan gebruiksartikelen bijkomt.

Tip: hanteer echt de 1,5x brutosalaris want de instellingen die bovenstaande gelden innen reageren zeer traag. Pas na een half jaar weet je precies wat je moet betalen voor een werknemer. (Ik kan uit ervaring spreken!)

JW
Michel S.
Contacteer:

Pand 1 en 2 hebben parkeer gelegenheid voor de deur. Welliswaar betaald, maar je kunt parkeren. Is genoeg voor 4/5 auto's. Aan de overkant kun je ook nog 3 auto's kwijt, dus moet wel lukken. Verder ligt er een 50 meter verder een bus station. Dus mensen met de bus hoeven niet km's te lopen.

Wat betreft de namen. Het heeft zijn voor- en nadelen. Neem nou Sony als voorbeeld. Goed bekend van het speelgoed, my first sony, maar ze maken ook proffesionele camara's. Dus dat kun je ook met elkaar in verband leggen. Dus ik denk niet dat het zo een probleem zal zijn. Zeker niet als je het brangt als "het is een onderdeel van het bedrijf"
Ook heb ik aan een slogan lopen denken voor het dessign gebeuren en dit vond ik wel goed klinken.
Density Graphics | Kwaliteit is een keuze
Of zoiets in die richting.

ik hoor het wel als iemand ideeen heeft, of opmerkingen

mzzl
Plaats reactie