We doen het ook niet bij alle modelen, somige gaan toch niet hard dus heeft het ook geen zin om tetrappen maar als je dan toch een snel model krijgt waarom zou je het dan laten, waar is hij anders voor gemaakt? Ik rij meestal een proefrit van 10km. en dat is dan gewoon stuk weg en een stuk snelweg.
Ok, maar er zijn genoeg gasten die em de garage uitrijden en direct planken. Met een snelle auto doe je dat dus, zoals je al aangeeft, sneller.
Wel een beetje kort door de bocht, maar goed we laten het erbij!On 2002-01-15 21:49, Wouter.
wrote:
Oja tuurlijk gebeurt dat ook wel. Maar als je in een dikke bak rijdt ga jij ook niet rijden als een mietje, toch? Maar maakt niet uit, zullen maar weer on-topic gaan.

Als ik een monteur dat zie doen dan bega ik zowat een moord. Ik heb het 1 keer gezien bij de renault dealer waar ze een clio williams uit de garage reden en direct mee begonnen te planken. Zonde.On 2002-01-15 21:44, Zeeuw
wrote:
Ok, maar er zijn genoeg gasten die em de garage uitrijden en direct planken. Met een snelle auto doe je dat dus, zoals je al aangeeft, sneller.
There will be plenty of time to rest when your dead
Ik rij hem niet gelijk de garage uit met het gas op de bodem maar als hij wat warm is wil ik hem wel open trekken, heb pas 1x een koppakking eruit getrapt
. Ben meestal wel voorzichtig met spullen van een ander maar het wil wel eens anders

-
ja daar waarschuw ik ook mijn Renault dealer nadrukkelijk voor als ik hem weg breng!!
oooohwee als ik dat zie, dan kom ik daar nevernooit meer!
oooohwee als ik dat zie, dan kom ik daar nevernooit meer!
Pas 1x of al 1x????? Dan zal je die auto toch aardig op zn flikker gegeven hebben. Wat voor auto was dat????On 2002-01-15 21:59, Wouter.
wrote:
Ik rij hem niet gelijk de garage uit met het gas op de bodem maar als hij wat warm is wil ik hem wel open trekken, heb pas 1x een koppakking eruit getrapt. Ben meestal wel voorzichtig met spullen van een ander maar het wil wel eens anders
Ik heb contact gehad met de verkoper van de advertentie op marktplaats. (BEDANKT ZEEUW) Hij heeft m nog wel liggen. Ik ben alleen van mening dat mijn monteur niet zo thuis is met renault.. Kent iemand misschien een monteur in de buurt van Oss die aan m'n clio kan sleutelen... mvg Armando
ik snap het niet. krukas lager eruit en geen oliedruk meer, maar wel olie eruit spuiten.
Dan ken het gewoon niet anders dan dat je een enorme lek hebt, anders zou die druk hebben.
maakt de motor ook een ontzettend kloppen geluid als die loopt?
wat betreft garage's. Moet er echt iniks van hebben. Meeste monteurs(sorry als ik effe generaliseer)zien het gewoon als een kans om eens flink te poeieren met zo een bak. Ik hem 2 keer achter moeten laten. 1ste keer was die warm en heeft de monteur daar ook gebruik van gemaakt. 2de keer had die 1 uur afgekoeld. toen effe 2 minuten stationair lopen(co afstellen) en toen gaan met de banaan.
en ja dan is er nog zo dat verhaal van een mongool die de turbo molt tijdens een apk.
moet er niks van hebben.
mzzl
Dan ken het gewoon niet anders dan dat je een enorme lek hebt, anders zou die druk hebben.
wat betreft garage's. Moet er echt iniks van hebben. Meeste monteurs(sorry als ik effe generaliseer)zien het gewoon als een kans om eens flink te poeieren met zo een bak. Ik hem 2 keer achter moeten laten. 1ste keer was die warm en heeft de monteur daar ook gebruik van gemaakt. 2de keer had die 1 uur afgekoeld. toen effe 2 minuten stationair lopen(co afstellen) en toen gaan met de banaan.
en ja dan is er nog zo dat verhaal van een mongool die de turbo molt tijdens een apk.
moet er niks van hebben.
mzzl
Misschien is de keerring wel verrot???On 2002-01-16 11:35, Mclain
wrote:
ik snap het niet. krukas lager eruit en geen oliedruk meer, maar wel olie eruit spuiten.
geen dank, hoop dat je er wat aan hebt!On 2002-01-16 11:01, Red Devil
wrote:
Ik heb contact gehad met de verkoper van de advertentie op marktplaats. (BEDANKT ZEEUW) Hij heeft m nog wel liggen. Ik ben alleen van mening dat mijn monteur niet zo thuis is met renault.. Kent iemand misschien een monteur in de buurt van Oss die aan m'n clio kan sleutelen... mvg Armando
als de keering kapot was, dan zou de olie gewoon eruit lopen lijkt mij.
Het zou me eigenlijk niks verbazen als het motortje gewoon nog goed is, maar alleen een verkeerde diagnose is gesteld.
mzzl
Het zou me eigenlijk niks verbazen als het motortje gewoon nog goed is, maar alleen een verkeerde diagnose is gesteld.
mzzl
nou goed???.... er komt wel olie uit en dat doet hij anders nooit..
Als je een tijdje hebt gereden en je laat hem stationair draaien kun je niet zien waar het drupt??? Als de olie warm is dan wordt het ook dunner. loopt het ook makkelijker weg..
Als je een tijdje hebt gereden en je laat hem stationair draaien kun je niet zien waar het drupt??? Als de olie warm is dan wordt het ook dunner. loopt het ook makkelijker weg..
Bij gebrek aan zinnige info (dank u voor de medewerking) zoals bijvoorbeeld heel handig subtiel detail WAAR komt de olie nou vandaan, denk ik:
misschien blijft de overdrukbeveiliging van de oliepomp wel hangen in een lichte 'afblaasstand'. Gebeurt vaker!!
Bij hoge rpm krijg je dan te hoge oliedruk, die piest er mischien wel uit door de krukas keerring. Net zolang tot de olie op is natuurlijk.
Bij lage rpm wordt er te weinig druk opgebouwd.
Pannetje eraf, pompje los +uit elkaar. De overdrukbeveiliging is een veerbelast zuigertje. ff cleanen&gangbaar maken, nieuw filterje klaar.
Tenzij natuurlijk de schade al compleet is.
Is de oliedruk eigenlijk wel gemeten?
r
misschien blijft de overdrukbeveiliging van de oliepomp wel hangen in een lichte 'afblaasstand'. Gebeurt vaker!!
Bij hoge rpm krijg je dan te hoge oliedruk, die piest er mischien wel uit door de krukas keerring. Net zolang tot de olie op is natuurlijk.
Bij lage rpm wordt er te weinig druk opgebouwd.
Pannetje eraf, pompje los +uit elkaar. De overdrukbeveiliging is een veerbelast zuigertje. ff cleanen&gangbaar maken, nieuw filterje klaar.
Tenzij natuurlijk de schade al compleet is.
Is de oliedruk eigenlijk wel gemeten?
r
Toen ik mijn 5 kapot had heb ik mijn auto naar Boekel gebracht das toch een heel klein beetje in de buurt van Oss, als je adres e.d. wilt dan mail maar even. (was particulier bij iemand die bij de renault garage heeft gewerkt)
Ik heb vandaag ff mijn gt uitgelaten zie ik allemaal rook van rechts komen. ik doe de kap open en zit de hele bijrijders kant onder de olie. Dit is al eens eerder gebeurt maar nu was het toch de druppel. Mijn carter ontluchtings potje (of zo) is helemaal nat van de olie. Is het mogelijk dat er druk in het carter word opgebouwd en daardoor de olie via de carter ontluchtings potje naar buiten komt. Of zal ik een lekke kop hebben. Het gebeurt alleen als de motor flink word belast. Bijv bij een sprint
Greetz catrinus
-----------------
Eat my dust
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.geocities.com/Hansjo/daily/daypic.html" TARGET="_blank">elke dag een lach</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: catrinus on 2002-01-16 21:34 ]
Greetz catrinus
-----------------
Eat my dust
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.geocities.com/Hansjo/daily/daypic.html" TARGET="_blank">elke dag een lach</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: catrinus on 2002-01-16 21:34 ]
Ja zoiets.
Ik denk dat dit ook de reden is geweest voor "die big bang" van mij op de snelweg, waarbij opeens erg veel troep via de carterontluchting weer onder mijn carburateur kwam.
Sinds ik de slangen heb verlegd, richting straat, heb ik nergens meer last van.
Ik denk dat dit ook de reden is geweest voor "die big bang" van mij op de snelweg, waarbij opeens erg veel troep via de carterontluchting weer onder mijn carburateur kwam.
Sinds ik de slangen heb verlegd, richting straat, heb ik nergens meer last van.
Ja ik ben zo`n echte die hard vervuiler. Maar ik heb niets uit mijn slang zien lopen behalve het gebruikelijke beetje olie. Mijn bochtje op de carter ontluchtings potje is ook kapot en ik denk dat het daar doorheen heeft gelekt en op de fan van de dynamo is gespoten. Zal morgen na het werk de gt ff uit elkaar halen. misschien dat ik het blok er weer uit til.
There will be plenty of time to rest when your dead
-
Bij mijn Clio loopt as zaterdag ook de olie eruit, maar dat is ook de bedoeling........dan ga ik ff de olieverversen
:lol:

M'n krukaslager is kapot.. Heb er nog wel mee gereden om m weg te brengen hij bouwde wel druk op zoals ie normaal deed maar ik durfde niet harder te rijden dan 50 km. Nu weet niet echt wat verstandig is verkopen of laten maken.... Wat zou ik er ongeveer voor kunnen vragen...???
Dus die monteur van jou kan niet vinden waar de olie vandaan kwam???
wat een prutser!!! (of jou jij informatie achter?)
Het moet wel zo zijn dat eerst de olie is weggelekt, en dat als gevolg daarvan het krukaslager is overleden.
Andersom is namelijk niet logisch.
Dus als je besluit het te fixen, zoek dan nog even door naar de oorzaak van het weglekken van de olie. Want anders zit je binnen no time weer zonder olie enz.enz.
Grote kans dat het een klemmend overdrukventiel was, blijkbaar is het weer losgesprongen, dus je zult de oorzaak niet meer kunnen vinden. Uit elkaar halen die pomp en inspecteren!!
wat een prutser!!! (of jou jij informatie achter?)
Het moet wel zo zijn dat eerst de olie is weggelekt, en dat als gevolg daarvan het krukaslager is overleden.
Andersom is namelijk niet logisch.
Dus als je besluit het te fixen, zoek dan nog even door naar de oorzaak van het weglekken van de olie. Want anders zit je binnen no time weer zonder olie enz.enz.
Grote kans dat het een klemmend overdrukventiel was, blijkbaar is het weer losgesprongen, dus je zult de oorzaak niet meer kunnen vinden. Uit elkaar halen die pomp en inspecteren!!