Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

We doen het ook niet bij alle modelen, somige gaan toch niet hard dus heeft het ook geen zin om tetrappen maar als je dan toch een snel model krijgt waarom zou je het dan laten, waar is hij anders voor gemaakt? Ik rij meestal een proefrit van 10km. en dat is dan gewoon stuk weg en een stuk snelweg.
Anonymous

Ok, maar er zijn genoeg gasten die em de garage uitrijden en direct planken. Met een snelle auto doe je dat dus, zoals je al aangeeft, sneller.
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Oja tuurlijk gebeurt dat ook wel. Maar als je in een dikke bak rijdt ga jij ook niet rijden als een mietje, toch? Maar maakt niet uit, zullen maar weer on-topic gaan.
Anonymous

On 2002-01-15 21:49, Wouter.
wrote:
Oja tuurlijk gebeurt dat ook wel. Maar als je in een dikke bak rijdt ga jij ook niet rijden als een mietje, toch? Maar maakt niet uit, zullen maar weer on-topic gaan.
Wel een beetje kort door de bocht, maar goed we laten het erbij! :smile:
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

On 2002-01-15 21:44, Zeeuw
wrote:
Ok, maar er zijn genoeg gasten die em de garage uitrijden en direct planken. Met een snelle auto doe je dat dus, zoals je al aangeeft, sneller.
Als ik een monteur dat zie doen dan bega ik zowat een moord. Ik heb het 1 keer gezien bij de renault dealer waar ze een clio williams uit de garage reden en direct mee begonnen te planken. Zonde.
There will be plenty of time to rest when your dead
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Ik rij hem niet gelijk de garage uit met het gas op de bodem maar als hij wat warm is wil ik hem wel open trekken, heb pas 1x een koppakking eruit getrapt :smile:. Ben meestal wel voorzichtig met spullen van een ander maar het wil wel eens anders
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

ja daar waarschuw ik ook mijn Renault dealer nadrukkelijk voor als ik hem weg breng!!

oooohwee als ik dat zie, dan kom ik daar nevernooit meer!
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

precies, Daarom kom ik nooit weer bij kwik fit.
There will be plenty of time to rest when your dead
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Met de kwik-fit hoef ik me niet tevergelijken dat scheelt. Mzzl heb ik wel als het gewoon met toestemming mag omdat ze bijvoorbeeld niet door de roetmeting komen of vies zijn door alleen stads-verkeer.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bij een proefrit van 10 minuten is een auto dus never nooit niet warm! De koelvloeistof misschien wel, maar de olie echt niet. En dat is naar mijn mening dus echt wel effe belangrijker!
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

On 2002-01-15 21:59, Wouter.
wrote:
Ik rij hem niet gelijk de garage uit met het gas op de bodem maar als hij wat warm is wil ik hem wel open trekken, heb pas 1x een koppakking eruit getrapt :smile:. Ben meestal wel voorzichtig met spullen van een ander maar het wil wel eens anders
Pas 1x of al 1x????? Dan zal je die auto toch aardig op zn flikker gegeven hebben. Wat voor auto was dat????
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Waar werk jij!? :wink: Dan houd ik dat effe in mijn achterhoofd als ik mijn auto bij de garage moet achterlaten, om wat voor reden dan ook! :wink:
Armando
Berichten: 691
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Oss

Ik heb contact gehad met de verkoper van de advertentie op marktplaats. (BEDANKT ZEEUW) Hij heeft m nog wel liggen. Ik ben alleen van mening dat mijn monteur niet zo thuis is met renault.. Kent iemand misschien een monteur in de buurt van Oss die aan m'n clio kan sleutelen... mvg Armando
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

ik snap het niet. krukas lager eruit en geen oliedruk meer, maar wel olie eruit spuiten.

Dan ken het gewoon niet anders dan dat je een enorme lek hebt, anders zou die druk hebben.

maakt de motor ook een ontzettend kloppen geluid als die loopt?


wat betreft garage's. Moet er echt iniks van hebben. Meeste monteurs(sorry als ik effe generaliseer)zien het gewoon als een kans om eens flink te poeieren met zo een bak. Ik hem 2 keer achter moeten laten. 1ste keer was die warm en heeft de monteur daar ook gebruik van gemaakt. 2de keer had die 1 uur afgekoeld. toen effe 2 minuten stationair lopen(co afstellen) en toen gaan met de banaan.

en ja dan is er nog zo dat verhaal van een mongool die de turbo molt tijdens een apk.

moet er niks van hebben.


mzzl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

On 2002-01-16 11:35, Mclain
wrote:
ik snap het niet. krukas lager eruit en geen oliedruk meer, maar wel olie eruit spuiten.

Dan ken het gewoon niet anders dan dat je een enorme lek hebt, anders zou die druk hebben.

maakt de motor ook een ontzettend kloppen geluid als die loopt?
Misschien is de keerring wel verrot???
Anonymous

On 2002-01-16 11:01, Red Devil
wrote:
Ik heb contact gehad met de verkoper van de advertentie op marktplaats. (BEDANKT ZEEUW) Hij heeft m nog wel liggen. Ik ben alleen van mening dat mijn monteur niet zo thuis is met renault.. Kent iemand misschien een monteur in de buurt van Oss die aan m'n clio kan sleutelen... mvg Armando
geen dank, hoop dat je er wat aan hebt!
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

als de keering kapot was, dan zou de olie gewoon eruit lopen lijkt mij.

Het zou me eigenlijk niks verbazen als het motortje gewoon nog goed is, maar alleen een verkeerde diagnose is gesteld.

mzzl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nou goed???.... er komt wel olie uit en dat doet hij anders nooit..

Als je een tijdje hebt gereden en je laat hem stationair draaien kun je niet zien waar het drupt??? Als de olie warm is dan wordt het ook dunner. loopt het ook makkelijker weg..
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Bij gebrek aan zinnige info (dank u voor de medewerking) zoals bijvoorbeeld heel handig subtiel detail WAAR komt de olie nou vandaan, denk ik:

misschien blijft de overdrukbeveiliging van de oliepomp wel hangen in een lichte 'afblaasstand'. Gebeurt vaker!!
Bij hoge rpm krijg je dan te hoge oliedruk, die piest er mischien wel uit door de krukas keerring. Net zolang tot de olie op is natuurlijk.
Bij lage rpm wordt er te weinig druk opgebouwd.

Pannetje eraf, pompje los +uit elkaar. De overdrukbeveiliging is een veerbelast zuigertje. ff cleanen&gangbaar maken, nieuw filterje klaar.

Tenzij natuurlijk de schade al compleet is.

Is de oliedruk eigenlijk wel gemeten?
r
Armando
Berichten: 691
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Oss

Het is allemaal wat.. Misschien toch verstandig om m nog even naar de renault dealer te brengen...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Is misschien wat duurder maar die hebben de kennis er wel van...

Geen slecht idee.
Stroker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 21 nov 2001 0:00
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Toen ik mijn 5 kapot had heb ik mijn auto naar Boekel gebracht das toch een heel klein beetje in de buurt van Oss, als je adres e.d. wilt dan mail maar even. (was particulier bij iemand die bij de renault garage heeft gewerkt)
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik zou toch eerst ZELF eens goed gaan zoeken waar de olie vandaan komt, voordat je je laat naaien door Mr Renault. Het kan nou ik niet weer van zoveel plekken vandaan komen.
Armando
Berichten: 691
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Oss

Ik zal er aan moeten geloven dat ik m'n handen vies moet maken.... :smile::smile::smile::smile:
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

gatver, zoiets doe je gewoon niet!

gheghe :grin:

btw: handen worden weer prima de luxe schoon met afwasmiddel. (dat wist je vast niet)
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Ik heb vandaag ff mijn gt uitgelaten zie ik allemaal rook van rechts komen. ik doe de kap open en zit de hele bijrijders kant onder de olie. Dit is al eens eerder gebeurt maar nu was het toch de druppel. Mijn carter ontluchtings potje (of zo) is helemaal nat van de olie. Is het mogelijk dat er druk in het carter word opgebouwd en daardoor de olie via de carter ontluchtings potje naar buiten komt. Of zal ik een lekke kop hebben. Het gebeurt alleen als de motor flink word belast. Bijv bij een sprint

Greetz catrinus
-----------------
Eat my dust


<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.geocities.com/Hansjo/daily/daypic.html" TARGET="_blank">elke dag een lach</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: catrinus on 2002-01-16 21:34 ]
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Ja zoiets.

Ik denk dat dit ook de reden is geweest voor "die big bang" van mij op de snelweg, waarbij opeens erg veel troep via de carterontluchting weer onder mijn carburateur kwam.
Sinds ik de slangen heb verlegd, richting straat, heb ik nergens meer last van.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Maar catrinus heeft de slangen toch ook al richting straat lopen ?
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Ja ik ben zo`n echte die hard vervuiler. Maar ik heb niets uit mijn slang zien lopen behalve het gebruikelijke beetje olie. Mijn bochtje op de carter ontluchtings potje is ook kapot en ik denk dat het daar doorheen heeft gelekt en op de fan van de dynamo is gespoten. Zal morgen na het werk de gt ff uit elkaar halen. misschien dat ik het blok er weer uit til.
There will be plenty of time to rest when your dead
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Bij mijn Clio loopt as zaterdag ook de olie eruit, maar dat is ook de bedoeling........dan ga ik ff de olieverversen :lol::lol:
Armando
Berichten: 691
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Oss

Hallo allemaal. Vanavond ga ik m'n clio naar een andere monteur brengen ben benieuwd wat deze te vertellen heeft..mvg Armando
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Veel succes, man! Ik ben benieuwd!
Armando
Berichten: 691
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Oss

M'n krukaslager is kapot.. Heb er nog wel mee gereden om m weg te brengen hij bouwde wel druk op zoals ie normaal deed maar ik durfde niet harder te rijden dan 50 km. Nu weet niet echt wat verstandig is verkopen of laten maken.... Wat zou ik er ongeveer voor kunnen vragen...???
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Houden en repareren. Koop je een andere dan kom je weer andere mankementen tegen. Geld kost een auto toch wel. Denk niet te snel aan verkopen...
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Dus die monteur van jou kan niet vinden waar de olie vandaan kwam???

wat een prutser!!! (of jou jij informatie achter?)

Het moet wel zo zijn dat eerst de olie is weggelekt, en dat als gevolg daarvan het krukaslager is overleden.

Andersom is namelijk niet logisch.

Dus als je besluit het te fixen, zoek dan nog even door naar de oorzaak van het weglekken van de olie. Want anders zit je binnen no time weer zonder olie enz.enz.

Grote kans dat het een klemmend overdrukventiel was, blijkbaar is het weer losgesprongen, dus je zult de oorzaak niet meer kunnen vinden. Uit elkaar halen die pomp en inspecteren!!
Plaats reactie