Ik reed op A27 zo'n 25 a 30 minuten (motor goed warm) met een snelheid van zo'n 160 km/p uur en wilde gas bij geven. Opeens kwam er een witte rookwolk uit mijn uitlaat! $#% Daarna hield hij iets in zo'n 5000 toeren.
Ik aan de kant, motor uitgezet en motorkap open. Kon niets zien/vinden. Daarna starten komt er direct weer een witte wolk uit de uitlaat. Dus een paar minuten gewacht en weer gestart nu helemaal geen problemen.
Wat kan dat geweest zijn?
Groeten,
Dennis
Ik aan de kant, motor uitgezet en motorkap open. Kon niets zien/vinden. Daarna starten komt er direct weer een witte wolk uit de uitlaat. Dus een paar minuten gewacht en weer gestart nu helemaal geen problemen.
Wat kan dat geweest zijn?
Groeten,
Dennis
Die witte rook is hoogstwaarschijnlijk koelvloeistof die condenseerd in de buitenlucht. Er zijn niet zoveel manieren waarop er koelvloeistof in je cilinders terecht kan komen. 1 heel duidelijke is een lekke koppakking. 

Bedankt voor het advies! 
Ik had zo'n vermoeden al
Kan het geen kwaad dat ik er verder mee rijdt?
Of meteen vervangen?

Ik had zo'n vermoeden al

Kan het geen kwaad dat ik er verder mee rijdt?
Of meteen vervangen?
je raakt alleen maar wat koelvloeistof kwijt, zodat je met luchtbellen in je cilinderkop rijdt.
Geeft niet, er is alleen een kleine (80% ofzo) kans dat de kop gaat scheuren.
Nieuw koppie erop en klaar!
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-15 19:28 ]
Geeft niet, er is alleen een kleine (80% ofzo) kans dat de kop gaat scheuren.
Nieuw koppie erop en klaar!
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-15 19:28 ]
dat heb ik nog nooit gereden met mijn gtt mij is altijd verteld dat je daar erg voorzichtig mee moet zijn.met een snelheid van zo'n 160 km/p uur en wilde gas bij geven.
ik zie het trouwens ook op mijn olietemp meter die stijgt al gauw richting de 125 graden.
Just kidding, or not?On 2002-01-15 20:04, mathijs
wrote:dat heb ik nog nooit gereden met mijn gtt mij is altijd verteld dat je daar erg voorzichtig mee moet zijn.met een snelheid van zo'n 160 km/p uur en wilde gas bij geven.
ik zie het trouwens ook op mijn olietemp meter die stijgt al gauw richting de 125 graden.
Als dat zo is, zou een 5je niks voor mij zijn.....On 2002-01-15 20:04, mathijs
wrote:dat heb ik nog nooit gereden met mijn gtt mij is altijd verteld dat je daar erg voorzichtig mee moet zijn.met een snelheid van zo'n 160 km/p uur en wilde gas bij geven.
ik zie het trouwens ook op mijn olietemp meter die stijgt al gauw richting de 125 graden.
Een GTT kan 200 en een beetje, dus 160 mag geen enkel probleem zijn!On 2002-01-15 20:04, mathijs
wrote:dat heb ik nog nooit gereden met mijn gtt mij is altijd verteld dat je daar erg voorzichtig mee moet zijn.met een snelheid van zo'n 160 km/p uur en wilde gas bij geven.
Woo daar sta ik van te kijken. Volgens mij kun je best zo nu en dan ff blazen maar continue 200 lijkt me met een gt idd niet goed.
On 2002-01-15 20:59, mathijs
wrote:
nee, echt niet.
mijn snelste dat ik heb gereden op de snelweg is 140, zoals ik al zei mij is verteld dat dat beter is.
in de stad trek ik hem wel eens open , maar daar redt je geen 160 kmh.
Als je GT in een normale technische staat is (dus dat alles naar behoren werkt) moet het geen enkel probleem zijn om 160 voor een langere tijd als kruissnelheid aan te houden, op de Autobahn of zo. Wat anders wordt het als je langere tijd topsnelheid gaat rijden!

helaas ik heb geen ps2 wel een keer gespeeld tof spel 
juiste kruising tussen gta en driver
we moeten eens een brief schrijven aan de gemeente ipv autovrije zondag de gehele laan van meerdevoort (tot leidschedam) afzetten voor een race

juiste kruising tussen gta en driver
we moeten eens een brief schrijven aan de gemeente ipv autovrije zondag de gehele laan van meerdevoort (tot leidschedam) afzetten voor een race

niet harder dan 140??????
Waarom denk je dat ze bij Renault die stofzuiger gemonteerd hebben? Die auto is gemaakt om hard te kunnen gaan.
Waarom denk je dat ze bij Renault die stofzuiger gemonteerd hebben? Die auto is gemaakt om hard te kunnen gaan.
Volgens mij is die stofzuiger bedoeld om zo snel mogelijk je carb af te koelen zodattie ook nog wil starten als je motortje warm isOn 2002-01-15 22:25, Pieter
wrote:
niet harder dan 140??????
Waarom denk je dat ze bij Renault die stofzuiger gemonteerd hebben? Die auto is gemaakt om hard te kunnen gaan.
denk het wel dat ie de turbo bedoeld,maar ff by the way,ik heb geen problemen met hard rijden.moet het natuurlijk niet een half uur aan een stuk doen.
het lekkerst rijd die van mij bij 150 km/ph,never problemen met de temp!
het lekkerst rijd die van mij bij 150 km/ph,never problemen met de temp!
Ik heb een tijdje geleden met een maat van me een koppakking vervangen van een Gtt en als het je 1e keer is is het zeker leerzaam om er bij te blijven, je ziet namelijk de hele andere kant van je motor.
Een vraagbaak is verstandig om erbij te hebben en iemand die weet wat hij doet anders start hij nl niet meer
Knutselse!!
Een vraagbaak is verstandig om erbij te hebben en iemand die weet wat hij doet anders start hij nl niet meer
Knutselse!!
Pat, heb jij een olietemperatuurmeter in je 5? Ik vraag me wel af wat jou gemiddelde temperaturen zijn en wanneer jij de turbo een beetje flink gaat belasten.
Ik weet namelijk niet goed wanneer 'ie 'gebruiksklaar' is. Meestal rijdt ik de auto warm tot de olietemperatuur ongeveer 80 graden is en dan gebruik ik de turbo pas. Is dat goed? En wat is een normale temperatuur voor de olie bij stevig doorrijden?
Ik weet namelijk niet goed wanneer 'ie 'gebruiksklaar' is. Meestal rijdt ik de auto warm tot de olietemperatuur ongeveer 80 graden is en dan gebruik ik de turbo pas. Is dat goed? En wat is een normale temperatuur voor de olie bij stevig doorrijden?
De auto is "gebruiksklaar" als de oliedrukmeter tijdens stationair draaien van je motor (met verlichting uit) op 2 bar staat.On 2002-01-15 23:54, Merijn
wrote:
Pat, heb jij een olietemperatuurmeter in je 5? Ik vraag me wel af wat jou gemiddelde temperaturen zijn en wanneer jij de turbo een beetje flink gaat belasten.
Ik weet namelijk niet goed wanneer 'ie 'gebruiksklaar' is. Meestal rijdt ik de auto warm tot de olietemperatuur ongeveer 80 graden is en dan gebruik ik de turbo pas. Is dat goed? En wat is een normale temperatuur voor de olie bij stevig doorrijden?