Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

Ik reed op A27 zo'n 25 a 30 minuten (motor goed warm) met een snelheid van zo'n 160 km/p uur en wilde gas bij geven. Opeens kwam er een witte rookwolk uit mijn uitlaat! $#% Daarna hield hij iets in zo'n 5000 toeren.

Ik aan de kant, motor uitgezet en motorkap open. Kon niets zien/vinden. Daarna starten komt er direct weer een witte wolk uit de uitlaat. Dus een paar minuten gewacht en weer gestart nu helemaal geen problemen.

Wat kan dat geweest zijn?

Groeten,

Dennis
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dan is voor 99% zeker je koppakking kaputt! Dat kost centjes en is NIET grappig... :sad: :sad:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

De kans is groot dat je koppakking lek is. Hou dit ff goed in de gaten, let op je motortemperatuur en op het koelvloeistof niveau. Als die witte rook eruit blijft komen is je koppakking gewoon lek.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

On 2002-01-15 18:41, VinceVega
wrote:
Dan is voor 99% zeker je koppakking kaputt! Dat kost centjes en is NIET grappig... :sad: :sad:
was je me net 1 sec voor :smile:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die witte rook is hoogstwaarschijnlijk koelvloeistof die condenseerd in de buitenlucht. Er zijn niet zoveel manieren waarop er koelvloeistof in je cilinders terecht kan komen. 1 heel duidelijke is een lekke koppakking. :sad:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

On 2002-01-15 18:43, Bart V
wrote:
On 2002-01-15 18:41, VinceVega
wrote:
Dan is voor 99% zeker je koppakking kaputt! Dat kost centjes en is NIET grappig... :sad: :sad:
was je me net 1 sec voor :smile:
:grin:
Anonymous

Bedankt voor het advies! :smile:
Ik had zo'n vermoeden al :sad:

Kan het geen kwaad dat ik er verder mee rijdt?

Of meteen vervangen?
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

je raakt alleen maar wat koelvloeistof kwijt, zodat je met luchtbellen in je cilinderkop rijdt.
Geeft niet, er is alleen een kleine (80% ofzo) kans dat de kop gaat scheuren.
Nieuw koppie erop en klaar!

-----------------
*** no cash - no problem ***

[ This message was edited by: robert on 2002-01-15 19:28 ]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat zou ik dus maar NIET doen! :sad:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

maakt een scheur in je kop nou uit joh. Geeft helemaal nix :grin:

Nee niet mee doorrijden idd. Gewoon gelijk koppakking vervangen.
mathijs
Berichten: 709
Lid geworden op: di 19 jun 2001 0:00
Locatie: den haag

met een snelheid van zo'n 160 km/p uur en wilde gas bij geven.
dat heb ik nog nooit gereden met mijn gtt mij is altijd verteld dat je daar erg voorzichtig mee moet zijn.
ik zie het trouwens ook op mijn olietemp meter die stijgt al gauw richting de 125 graden.
Anonymous

On 2002-01-15 20:04, mathijs
wrote:
met een snelheid van zo'n 160 km/p uur en wilde gas bij geven.
dat heb ik nog nooit gereden met mijn gtt mij is altijd verteld dat je daar erg voorzichtig mee moet zijn.
ik zie het trouwens ook op mijn olietemp meter die stijgt al gauw richting de 125 graden.
Just kidding, or not?
Visscher
Berichten: 387
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

On 2002-01-15 20:04, mathijs
wrote:
met een snelheid van zo'n 160 km/p uur en wilde gas bij geven.
dat heb ik nog nooit gereden met mijn gtt mij is altijd verteld dat je daar erg voorzichtig mee moet zijn.
ik zie het trouwens ook op mijn olietemp meter die stijgt al gauw richting de 125 graden.
Als dat zo is, zou een 5je niks voor mij zijn.....
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

On 2002-01-15 20:04, mathijs
wrote:
met een snelheid van zo'n 160 km/p uur en wilde gas bij geven.
dat heb ik nog nooit gereden met mijn gtt mij is altijd verteld dat je daar erg voorzichtig mee moet zijn.
Een GTT kan 200 en een beetje, dus 160 mag geen enkel probleem zijn!
mathijs
Berichten: 709
Lid geworden op: di 19 jun 2001 0:00
Locatie: den haag

nee, echt niet.
mijn snelste dat ik heb gereden op de snelweg is 140, zoals ik al zei mij is verteld dat dat beter is.
in de stad trek ik hem wel eens open , maar daar redt je geen 160 kmh.
Anonymous

Woo daar sta ik van te kijken. Volgens mij kun je best zo nu en dan ff blazen maar continue 200 lijkt me met een gt idd niet goed.
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

hehe mathijs als je vanaf paul krueger plein hem opentrekt en bij loosduinseweg groen krijgt haal je op de regentesselaan echt wel 160 :smile:

niet gedaan met me 5 maar met me 205 :smile:
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

On 2002-01-15 20:59, mathijs
wrote:
nee, echt niet.
mijn snelste dat ik heb gereden op de snelweg is 140, zoals ik al zei mij is verteld dat dat beter is.
in de stad trek ik hem wel eens open , maar daar redt je geen 160 kmh.

Als je GT in een normale technische staat is (dus dat alles naar behoren werkt) moet het geen enkel probleem zijn om 160 voor een langere tijd als kruissnelheid aan te houden, op de Autobahn of zo. Wat anders wordt het als je langere tijd topsnelheid gaat rijden! :grin:
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

On 2002-01-15 21:00, Zeeuw
wrote:
Woo daar sta ik van te kijken. Volgens mij kun je best zo nu en dan ff blazen maar continue 200 lijkt me met een gt idd niet goed.
Dat is dus wat ik bedoel! :wink:
mathijs
Berichten: 709
Lid geworden op: di 19 jun 2001 0:00
Locatie: den haag

ha ha ken ik altyd een keer proberen, mijn favorite plek is de va alkemadeln tussen de kazernes in, het liefst met een vr6 naast me :smile: :smile:
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Nogmaals: op de Autobahn lijkt het mij iets veiliger! :wink:
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

nee jo de stad geeft je het a2 racer gevoel :smile:
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

hehe en vergeet ik ronin
mathijs
Berichten: 709
Lid geworden op: di 19 jun 2001 0:00
Locatie: den haag

gta3 op de ps2 :smile:
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

helaas ik heb geen ps2 wel een keer gespeeld tof spel :smile:

juiste kruising tussen gta en driver

we moeten eens een brief schrijven aan de gemeente ipv autovrije zondag de gehele laan van meerdevoort (tot leidschedam) afzetten voor een race :smile:
Pieter
Berichten: 1700
Lid geworden op: wo 21 mar 2001 0:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

niet harder dan 140??????

Waarom denk je dat ze bij Renault die stofzuiger gemonteerd hebben? Die auto is gemaakt om hard te kunnen gaan.
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

On 2002-01-15 22:25, Pieter
wrote:
niet harder dan 140??????

Waarom denk je dat ze bij Renault die stofzuiger gemonteerd hebben? Die auto is gemaakt om hard te kunnen gaan.
Volgens mij is die stofzuiger bedoeld om zo snel mogelijk je carb af te koelen zodattie ook nog wil starten als je motortje warm is :wink:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

On 2002-01-15 21:17, mathijs
wrote:
gta3 op de ps2 :smile:
Godver, die wil ook voor mn PC. Wanneer zou ie uitkomen. Ik ben echt GTA freak.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

this geen stofzuiger maar een fohn,je zuigt je blok toch nie leeg,duh:lol:
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Of bedoeld Pieter met die stofzuiger wellicht de turbo???
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

denk het wel dat ie de turbo bedoeld,maar ff by the way,ik heb geen problemen met hard rijden.moet het natuurlijk niet een half uur aan een stuk doen.
het lekkerst rijd die van mij bij 150 km/ph,never problemen met de temp!
Anonymous

Ik heb een tijdje geleden met een maat van me een koppakking vervangen van een Gtt en als het je 1e keer is is het zeker leerzaam om er bij te blijven, je ziet namelijk de hele andere kant van je motor.

Een vraagbaak is verstandig om erbij te hebben en iemand die weet wat hij doet anders start hij nl niet meer:smile:

Knutselse!!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Pat, heb jij een olietemperatuurmeter in je 5? Ik vraag me wel af wat jou gemiddelde temperaturen zijn en wanneer jij de turbo een beetje flink gaat belasten.

Ik weet namelijk niet goed wanneer 'ie 'gebruiksklaar' is. Meestal rijdt ik de auto warm tot de olietemperatuur ongeveer 80 graden is en dan gebruik ik de turbo pas. Is dat goed? En wat is een normale temperatuur voor de olie bij stevig doorrijden?
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

On 2002-01-15 23:54, Merijn
wrote:
Pat, heb jij een olietemperatuurmeter in je 5? Ik vraag me wel af wat jou gemiddelde temperaturen zijn en wanneer jij de turbo een beetje flink gaat belasten.

Ik weet namelijk niet goed wanneer 'ie 'gebruiksklaar' is. Meestal rijdt ik de auto warm tot de olietemperatuur ongeveer 80 graden is en dan gebruik ik de turbo pas. Is dat goed? En wat is een normale temperatuur voor de olie bij stevig doorrijden?
De auto is "gebruiksklaar" als de oliedrukmeter tijdens stationair draaien van je motor (met verlichting uit) op 2 bar staat.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

aha! Dank je! Dan zal ik eens effe kijken of dat overeenkomt met die 80 graden die ik aanhoud. Thanks again!
Plaats reactie