[R5GTT]Remprobleem?

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb sinds een week een 87'er GTT. Nu is het zo dat als ik hard afrem van hoge snelheid (120km/h) er een brommend geluid van mijn remmen komt. Er zitten geperforeerde en geventileerde schijven op aan de voorkant. Heeft dat met elkaar te maken, of zijn ze versleten of zo? Kan het ook zijn dat er speling op zit of zo?

Alvast bedant voor de reacties...
robert

het KAN door die gaatjes komen, dan nix aan de hand.
Bart V

Je moet ff je remmen uitelkaar halen en schoonmaken. Smeer het rubber van je remzuiger in met remolie en ook eventjes die pennen insmeren met kopervet waar je remklauw overeen schuift en mee vast zit. Kans is groot dat het probleem verholpen is als je alles ff grondig reiningd en gangbaar maakt.

Succes
robert

das leuk als je vastzittende remmen hebt.
Ik snap het verband met bromgeluidjes niet zo..
Merijn
Über-Spammer

Thanks! Zal ik morgen eens effe doen dan! :smile:
Merijn
Über-Spammer

RemKLAUWEN zitten toch wel vast, mag ik hopen! :wink:
Bart V

Kijk ook ff naar je schijven. als ze aan de dunne kant zijn bestaat de kans dat ze een tikkeltje krom zijn (bromgeluid
Merijn
Über-Spammer

Ja, maar dat zouden ze dan toch ook moeten doen bij lage snelheden en zo? Ik heb al een keer met kromme remmen gereden en dat voelde je bij zowat elke snelheid.
Merijn
Über-Spammer

Was niet in deze auto, natuurlijk...
Bart V

Tja, heb je gelijk in. Alhoewel als je schijven een pietsie krom zijn merk je dat niet als je rustig of bij lage snelheden rijd. Kijk morgen maar naar de staat van je remmen, mischien komt er iets aan het licht. Anders zou ik het ook niet zo snel weten.

Is het trouwens aan 1 kant of aan beide kanten?????
Merijn
Über-Spammer

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het van beide remmen komt. Ik zal er effe naar kijken en dan hoor je wel of het geholpen heeft. Bedankt in ieder geval!
Arjen

Ik heb ook gegroefde remschijven (EBC) en die maken ook een bromgeluid bij hard remmen. Daar heb ik toen een vraag over gepost hiero en toen is verteld dat dat normaal is.
Wouter.

Dat klopt over die EBC remmen want ik heb ze er ook onder zitten en als ik bij hogere snelheid even stevig rem gaan de remmen brommen. Komt door de groeven en gaatjes.
Merijn
Über-Spammer

Ah, mooi! Dus ik hoef me nerdergs druk over te maken! :wink: Thanks all!
cliomaniac

ik weet wat het is ik namelijk ook ebc schijven alleen voor eerst nu dus ook achter na een bezoek aan de importeur. de oorzaak ligt bij het verschil: voor veel vertraging achter weinig door de originele remmen. dan kan de remverdeler het niet meer aan en dan ontstaat voor het brommend proces nu heb ik achter de boel ook vervangen en het remt nu als een gek. Dit hebben we een keer zo hard getest door van 235 km per uur zo hard mogelijk te remmen. In no time naar de 50 waardoor zelfs de motor afsloeg in zijn 5!!!!!! eerst dacht ik dat ebc flut was maar na ze ook achter gemonteerd te hebben wow
Marcel (mlg)
Contacteer:

Zitten bij die achter schijven ook al lagers in . Of moet je er nieuwe inzetten ?
cliomaniac

verstandig is om nieuwe te kopen en oude weg gooien
Arjen

FF een vraagje: wanneer ik echt snel rijd (bijv 170) en dan echt fors in de ankers ga, begint mijn stuur te trillen en ook het pedaaltje trilt een beetje. Komt dit omdat de schijven krom zijn (lijkt me onwaarschijnlijk) of kan dat ook veroorzaakt worden door puur en alleen roest/vuil tussen de schijven en de fusees ? Of zouden er nog andere oorzaken kunnen zijn (rubbers, schokdempers )?
catrinus

Arjen je weet wel dat je geen 170km mag rijden:smile:
There will be plenty of time to rest when your dead
cliomaniac

JA HALLO WAT DENK JE ZELF MET 170 FORS GAAN REMMEN DAAR IS EEN RENAULTJE NIET OP GEBOUWD
catrinus

Hij moet er in principe tegen kunnen. Wandt hij is op snelheid gebouwd en snelle wagens moeten ook snel kunnen afremmen zonder problemen. Tenminste zo lijkt mij het.
There will be plenty of time to rest when your dead
robert

On 2002-01-12 19:27, cliomaniac
wrote:
voor veel vertraging achter weinig door de originele remmen. dan kan de remverdeler het niet meer aan en dan ontstaat voor het brommend proces
en gij geloof da? :lol:
Arjen

Bedankt voor alle goede tips !!!! (lol)
Is er hier ook iemand die er WEL verstand van heeft ? (zo ff een beetje stoken !)
Wouter.

Als tijdens het afremmen het stuur gaat trillen kan het zijn dat je schijven toch krom zijn of spelling op een kogel. Maar omdat je pendaal ook gaat trillen denk ik zelf dat je schijven toch iets krom zijn.
Arjen

De schijven zijn pas 1/2 jaar oud. Blokken zijn netjes ingeremd op de schijven. Ook heb ik normaal nou niet echt een rijstijl die schijven krom doet trekken. Ook is dit trillen al vanaf het monteren van de schijven het geval. Ik heb de pasvlakken toch goed opgeschuurd.
Wouter.

Als jij denk dat ze nog wel goed (recht) zijn, zal ik toch even je fusee en stuurkogel controleren op spelling. En even de boel schoon maken, wielen balanceren wil soms wel eens uitkomst brengen. Even langs de banden-boer en dan je banden aan de auto laten balanceren (spinnen).
cliomaniac

even updaten volgens mij na onze ervaringen hierboven moeten even eerlijk zijn en concluderen bc is frot we hebben allemaal na een jaar kromme schijven kan dus niet wat heb ik dus gedaan gezeurd bij ebcin almere en nieuwe schijven gekregen de green stuff rotzooi weggegooid en ferodo gemonteerd nu remt het pas echt goed alleen de handrem werkt niet goed is er hier iemand die kan zeggen dat hij zijn achterwielen kan blokkeren met de handrem? clio16v? trouwens die pin op de blokjes moet die aan de binnenkant zitten zodat de zuiger niet kan draaien of juist niet?
if it isn't possible it is not impossible
Mickael

cliomaniac schreef:even updaten volgens mij na onze ervaringen hierboven moeten even eerlijk zijn en concluderen bc is frot we hebben allemaal na een jaar kromme schijven kan dus niet wat heb ik dus gedaan gezeurd bij ebcin almere en nieuwe schijven gekregen de green stuff rotzooi weggegooid en ferodo gemonteerd nu remt het pas echt goed alleen de handrem werkt niet goed is er hier iemand die kan zeggen dat hij zijn achterwielen kan blokkeren met de handrem? clio16v? trouwens die pin op de blokjes moet die aan de binnenkant zitten zodat de zuiger niet kan draaien of juist niet?
zie PM

Ook ik had met org. remmen dat de handrem niet/ niet echt blokkeerde als ik er aan trok tijdens het rijden.
Foeke

voorzijde type S schijven (geboord en gegroefd) met EBC Redstuff blokken.
Achterzijde standaard schijfen met mintex blokken.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
canonballman

Een GTT kun je achter ook niet laten blokkeren met de handrem tijdens het rijden. Is gewoon een slecht ontwerp van de handreminrichting op de klauw.

Als je haaks, op de handrem, bochten door wil, dan moet je toch echt een hydraulische handrem monteren met instelbare remdrukbegrenzer. De originele remdrukbegrenzer moet je wegflikkeren dan.
cliomaniac

update: clio16v die pin op de achterremblokjes moet die aan de binnenkant zitten zodat de zuiger niet kan draaien of juist niet?
if it isn't possible it is not impossible
Riël
Über-Spammer

Dat gebrom kunnen toch zeker ook de voorste wiellagers zijn???
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
martin rs

lijkt me inderdaad niet dat het door de groeven komt. ik heb normale schrijven en normale blokken erop en als ik rem met 120 dan gaat ie ook hard brommen heel vreemd. ik dacht eerst door de wrijving met warmte maar de lagers...... niet te hopen eigelijk
Plaats reactie