Ik ben zaterdag lekker een stuk wezen rijden met m'n toen nog zalige clio'tje.. Eenmaal thuisgekomen komt er een grote wolk uit m'n motorkap. Heb toen meteen de motorkap opengetrokken en zag daar mijn motor vol met olie en mijn motorkap ook (misschien explosie niets gehoord in ieder geval) Ik heb m niet meer durven te starten onder de auto ligt ook een flinke plas olie. Wie kan mij vertellen wat dit kan zijn???? mvg Armando
[ This message was edited by: Red Devil on 2002-01-08 17:55 ]
[ This message was edited by: Red Devil on 2002-01-08 17:55 ]
Hoe schoon te maken?? Een beetje remreiniger doet wonderen... 

Helpt wel, maar vervluchtigd veel te snel en als er veel olie op zit kost het je 5 bussen. Je moet gewoon een busje (of 2)motorreiniger halen, helemaal leegspuiten (ook onderkant) even laten intrekken en dan de hogedruk reiniger erop. Zo doen wij het altijd als er een met olie besmeurde auto komt. Eventueel daarna met perslucht de ontsteking en andere onderdelen droog spuiten, want het wil wel eens gebeuren dat je motor niet of nauwelijks loopt daarna.On 2002-01-08 21:23, Floris
wrote:
Hoe schoon te maken?? Een beetje remreiniger doet wonderen...![]()
Ik heb zoiets deze week ook gehad. Ik wilde in gaan halen zat lekker op toeren en ineens voelde ik de druk van het pedaal wegvallen en een hele hoop rook achter de auto. Dit bleek een geknapte slang van de koeling te zijn.
Ha ha ha, geeft die aan waar het lek zit ? ? ?On 2002-01-09 10:30, Abel
wrote:
Heb je al bij je pijl stok gekeken?
Bij een slecht afsluitende PEILstok wil 'ie er ook olie uitgooien, als dat net dicht bij een uitlaatspruitstuk is, wil dat wel flink gaan roken.
Oh, en ik wist niet dat er olieslangen op een Clio zaten? Das toch alleen bij een GTT voor de turbo?
D'r zit wel een oliekoeler/warmtewisselaar op een 16V, maar daar zitten geen olieslangen aan. Hij zit onder het oliefilter gemonteerd. Het zou eventueel kunnen dat je oliefilter niet goed vast zit. Eerst maar eens goed kijken waar de olie allemaal zit en waar 't vandaan komt.
rev it like a rental
Ze hebben gelijk ik zal eerst moeten kijken waar de olie vandaan komt..On 2002-01-09 13:00, robert
wrote:
jop=drinkyoghurt
joop=geurtje
jooooop=?
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-09 13:01 ]
Monteur heeft gebeld... Volgens mij snapt hij het ook niet...
Hij heeft een rondje gereden met een schone motor. Hij kon het niet vinden.. Klote!!! Waarschijnlijk gaat de motor eruit... Ik houd jullie verder nog op de hoogte..

Monteurs kennende verstaan ze onder een ''rondje rijden'' naar de overkant va de straat en weer terug. Ik denk dat je hem even flink toeren moet laten draaien zodat je oliedruk lekker omhoogloopt. (klein) stukje snelweg zou best eens het een en ander kunnen ophelderen. Desnoods stop je onderweg om te kijken of je al wat ziet.
Neem natuurlijk wel reserve olie mee
Succes
Neem natuurlijk wel reserve olie mee

Succes
Hallo allemaal.. Monteur heeft gebeld. Hij vertelde dat de krukaslager waarschijnlijk kappot zou zijn.. waardoor de auto geen oliedruk kan opbouwen. Hij heeft namelijk nog wat rondjes gereden en aan het einde van iedere rit er olie uit de motor spoot. Hij adviseerd me om een andere motor aan te schaffen of een andere auto.
Zou dit kunne kloppen??

Wat voor monteurs ken jij dan? Me collega's en ik (monteurs) rijden rondjes en dan is de motor echt wel ge(mis)bruikt. Moet toch kijken of de toerenbegrenser het doetOn 2002-01-11 17:59, Bart V
wrote:
Monteurs kennende verstaan ze onder een ''rondje rijden'' naar de overkant va de straat en weer terug. Ik denk dat je hem even flink toeren moet laten draaien zodat je oliedruk lekker omhoogloopt. (klein) stukje snelweg zou best eens het een en ander kunnen ophelderen.

On 2002-01-15 21:21, Wouter.
wrote:Wat voor monteurs ken jij dan? Me collega's en ik (monteurs) rijden rondjes en dan is de motor echt wel ge(mis)bruikt. Moet toch kijken of de toerenbegrenser het doetOn 2002-01-11 17:59, Bart V
wrote:
Monteurs kennende verstaan ze onder een ''rondje rijden'' naar de overkant va de straat en weer terug. Ik denk dat je hem even flink toeren moet laten draaien zodat je oliedruk lekker omhoogloopt. (klein) stukje snelweg zou best eens het een en ander kunnen ophelderen.![]()
Om heel eerlijk te zijn is dit dus ruk. Je betaalt klauwen met geld en je krijgt je auto soms nog slechter terug dan voorheen. Het zal in ieder geval niet bevordelijk zijn voor de motor.